2020-06-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Balkongflygningar, hedersmord, tvångsgifte.. behöver jag säga mer ?

Det förekommer pedofili i alla kulturer. Men Islam är nog den värsta av dem alla.
Instämmer helt. Såg en dokumentär på SVT i vintras om tillfälliga barnäktenskap i Iran. Vilken muslimäckel som helst kan gå till en manlig "äktenskapsförmedlare" i någon sunkig gatuhörn, betala en slant till denne och få ett "äktenskapstillstånd" till en ung flicka /barn. Äckelgubben muslimen kan vara gift "lagligt" i enlighet med islamlagar si så där några timmar eller ett dygn med ett okänt flickebarn och göra det han vill med barnet; VAD tror ni han gör??? Detta "äktenskapsförmedlande/ge tillstånd" gäller även stackars kvinnor. Finns icke i kristendomen eller i ett civiliserat samhälle där människor är människor med känslor och inte djur i människokroppen.
Kolla på dokumentären, finns på SVT Play. Dessutom gör man det på nr 2 så flickebarnet /unga kvinnan är "orörd" tills det smäller till på riktigt på den (av familjefaderns/släktens) organiserade äktenskapsaffär.
Senast redigerad av Kvalitetsansvarig 2020-06-24 kl. 21:04. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Weinstein var jude och det var inte i Sverige. Timell är svensk men det var tafs inte våldtäkt och blev han friad för det dessutom var det ett verk av hatiska feministers #metoo för smutskasta svenska män. Feminister försvarar alltid islamisters barnvåldtäkter och islamister hängs sällan ut i massmedia det är därför du inte känner till fall som tex Eva Helgetun.

https://sv.metapedia.org/wiki/Eva_Helgetun

Så dessa individer personifierar Islam, är det din intellektuella analys? Ingen har idkat mer brott än vita. Läs om vitas brott mot mänskligheten i kolonialsubjekten. Du vet inte vad du pratar om; förmodligen blev du antastad av din styvfar? Det väl sånt som händer bland svenskar eller?
Citera
2020-06-24, 20:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Min poäng är att kristendom inte är en lag eller ett statsskick, utan kristendomen som sådan ligger till grund för frihetlighet, med människors samvete som vägledande lag. Frågan är då om ett sådant samhälle kan kallas sekulärt.

Det kulturmarxistiska väst som senare uppstod är sekulärt, men är inte vad som definierar ett lagsystem som "inte är hugget i sten" (även det uttrycket är kanhända bibliskt, syftandes på lagen som gavs Mose på stentavlor).

Visst, den frågan kan man förstås ställa sig, men jag skulle nog säga att ett samhälle kan vara sekulärt i sin nuvarande utformning även om det, åtminstone i viss mån, vilar på en religiös grund och historia.
Senast redigerad av Vintergrisen 2020-06-24 kl. 21:03.
Citera
2020-06-24, 21:06
Medlem
Citat:
Weinstein var jude och det var inte i Sverige. Timell är svensk men det var tafs inte våldtäkt och blev han friad för det dessutom var det ett verk av hatiska feministers #metoo för smutskasta svenska män. Feminister försvarar alltid islamisters barnvåldtäkter och islamister hängs sällan ut i massmedia det är därför du inte känner till fall som tex Eva Helgetun.

https://sv.metapedia.org/wiki/Eva_Helgetun

Shit annika.. du vann, stötte på dett aprecis och ahh med detta argument är jag chanslös.

Damer och herrar, och ja gpresenterar sveriges värsta våldtäcktsman... Han är defintivt islamist, dock inte islamistisk namn?!?!?!? smygmuslim månne?

https://www.expressen.se/nyheter/han-ar-sveriges-varsta-serievaldtaktsman/
Citera
2020-06-24, 21:09
Medlem
Citat:
"Maria sade: ”Herre! Hur skulle jag kunna få en son, då ingen man har rört mig?” [Ängeln] sade: ”Så [skall det bli]; Gud skapar vad Han vill. Om Han vill att något skall vara, säger Han endast till det: 'Var!' - och det är."
Koranen 3:47

"Inför Gud är Jesus till sin natur att likna vid Adam. Han skapade honom av jord och sade till honom: "Var!" och han är."
Koranen 3;59
Och den sista versen är alltså en lögn.
Citera
2020-06-24, 21:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, den frågan kan man förstås ställa sig, men jag skulle nog säga att ett samhälle kan vara sekulärt i sin nuvarande utformning även om det, åtminstone i viss mån, vilar på en religiös grund och historia.
Well, jag vill alltså återgå till ett samhälle där Bibeln styr. Ett sådant samhälle är en garant mot att tex pedofili normaliseras, eftersom människors samvete (= det vetande vi alla har, som är samma oavsett bakgrund) förbjuder det.

Ett sekulärt samhälle, menar jag, kan manipuleras till vad som helst.
Citera
2020-06-24, 21:14
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Så dessa individer personifierar Islam, är det din intellektuella analys? Ingen har idkat mer brott än vita. Läs om vitas brott mot mänskligheten i kolonialsubjekten. Du vet inte vad du pratar om; förmodligen blev du antastad av din styvfar? Det väl sånt som händer bland svenskar eller?
Profeten Mohammed personifierar väl Islam och araberna och negrarna följer ju profetens traditioner att våldta barn. Kolonialsubjekten är sossepropaganda och det är ändå inte relevant i sakfrågan angående de patriarkala strukturerna inom Islam.
Senast redigerad av AnnikaLundmark 2020-06-24 kl. 21:16.
Citera
2020-06-24, 21:22
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Shit annika.. du vann, stötte på dett aprecis och ahh med detta argument är jag chanslös.

Damer och herrar, och ja gpresenterar sveriges värsta våldtäcktsman... Han är defintivt islamist, dock inte islamistisk namn?!?!?!? smygmuslim månne?
Är ju typiskt judeägda Expressen fokusera på smutskasta och förstora upp när svenskar våldtar men när negrar och araber våldtar skriver de inget alls de gynnar inte deras agenda. Enskilda fall kan de rapportera men statistiken visar det är islamisterna som är de värsta pedofilerna och våldtäktsmännen.
Citat:
Det är omöjligt att veta det exakta antalet barnäktenskap i världen eftersom många inte registreras eller är informella. Men enligt den senaste statistiken har mer än 650 miljoner kvinnor i världen ingått äktenskap som barn.
https://unicef.se/fakta/barnaktenskap
Senast redigerad av AnnikaLundmark 2020-06-24 kl. 21:37.
Citera
2020-06-24, 21:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Well, jag vill alltså återgå till ett samhälle där Bibeln styr. Ett sådant samhälle är en garant mot att tex pedofili normaliseras, eftersom människors samvete (= det vetande vi alla har, som är samma oavsett bakgrund) förbjuder det.

Ett sekulärt samhälle, menar jag, kan manipuleras till vad som helst.

Okej, ja det är fritt fram att ha den åsikten, även om jag själv inte vill se ett samhälle där saker som lagstiftning är låst till religiösa urkunder.

En annan fråga är om det finns något i Bibeln som i sig är en garant mot sex med barn? Att det saknas påbud är en sak, att det finns förbud är en annan.
Citera
2020-06-24, 21:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Är ju typiskt judeägda Expressen fokusera på smutskasta och förstora upp när svenskar våldtar men när negrar och araber våldtar skriver de inget alls de gynnar inte deras agenda. Enskilda fall kan de rapportera men statistiken visar det är islamisterna som är de värsta pedofilerna och våldtäktsmännen.

https://unicef.se/fakta/barnaktenskap
Vilken ålder definierar Unicef som barn?
Citera
2020-06-24, 21:36
Medlem
Citat:

Yazidi survivor: 'I was raped every day for six months'
https://youtu.be/XDniN3k5aQ8

Yazidi Girls: Prisoners of ISIS
https://youtu.be/Te6HOtiBcf8

Hmm kärra annika, islamister vågar knappt ta kvinnor i handen än mindre våldta dem.. du måste förklara dig nu, och länka inte till några kvinnor som försöker hitta på en asylhistoria... vi minns bluffen ayan hirsi...
Citera
2020-06-24, 21:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, ja det är fritt fram att ha den åsikten, även om jag själv inte vill se ett samhälle där saker som lagstiftning är låst till religiösa urkunder.

En annan fråga är om det finns något i Bibeln som i sig är en garant mot sex med barn? Att det saknas påbud är en sak, att det finns förbud är en annan.
Ja, samvetet ger förbud mot pedofili.

Samvetet säger även att det är fel att tillåta sex vid 15 år samtidigt som samma 15-åring inte får gifta sig.

Sex bör vara en kärleksakt mellan makar. Dagens svenska sexkultur är kvinnoförnedrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in