2020-06-24, 19:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Pedofili är ett vanligt svennebrott, att sedan invandrare är överrepresenterade bland våldsbrott är någonting annat.

Jaså? Sett till folk i finkan är de överrepresenterade även inom pedofili. Trots att detta inte anmäls ofta inom den kulturen för det skulle ju vara att påstå att profeten som knullade en 9-åring hade fel. Går inte för sig. Det är ju helt ok enligt Sharia om man är gifta och barnäktenskap är accepterat.

Kollar du på folk som döms för pedofili så är trots detta ingen anmälan muslimer överrepresenterade som i allt annat. Även om det blir än mer för vissa saker. Så det där med Svennebrott kan du ta upp någonstans där solen inte skiner.
Citera
2020-06-24, 20:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Du missa poängen återigen. Jag snackar om ateistisk moral; det finns ingen objektiv standard att mäta mot. Du anser det ena och det andra. 20 år sen ansåg de flesta i ditt "fria" västerälndska samhälle att homosexualitet är en störning. Idag "anser" de flesta att de inte är det i ditt fria västerälndska system. Hur ska du ha det? Vad kommer du "anse" 2 veckor från nu?

Om vi bortser från att det är första gången du över huvud taget förtydligar den saken samt att du inte har någon aning om huruvida jag ser mig som ateist eller inte, så är den större frågan om moral utan religiös grund intressant. men kanske aningen för bred för den här tråden. Exempelvis kan man fråga sig om vi helt utan en religion att luta oss mot kan komma fram till att det är "moraliskt fel" att mörda andra.

Vad jag personligen anser är att lagstiftning (som i grund och botten baseras på moral) är en fråga som bör omvärderas ju mer vi faktiskt lär oss om ett visst ämne eller område, snarare än något som bör bestämmas utifrån religiösa urkunder och sedan förbli hugget i sten. Skulle jag säga att det är ett "ateistiskt" synsätt? Nej, inte direkt, utan i sådana fall snarare "sekulärt".
Citera
2020-06-24, 20:08
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Notera att genomsnitts svenska tjejen har hunnit bli:

* Antastad av styvfar
* Antastad av styvfars onyktra vänner
* Antastad av sin idrottstränare
* Drogad och våldtagen
* Multipla aborter
* Multipla sexsjukdomar

Allt detta har en svensk brud upplevt förmodligen innan hon fyllt 14 i detta frihetsälskande land.... det är väldigt sorgligt när man rotar lite i svenskars liv och märker misären som existerar.
Gruppvåldtäkter förekom inte i Sverige alls innan 70-talet vilka tror du infört den traditionen? Varje dag våldtas ca 70 svenska tjejer (varav 23 minderåriga) av islamister. Är det för göra dessa tjejer lika lyckliga som Aisha?
Citat:
Förra året anmäldes 6 532 våldtäkter i Sverige. I en tredjedel av fallen var offren under 15 år. Men det verkliga antalet tros vara större.

Enligt Brottsförebyggande rådet, Brå, anmäls bara 20 procent av alla sexualbrott i Sverige. Det att närmare 26 000 våldtäkter som ägde rum förra året, i genomsnitt 70 om dagen, aldrig anmälts.
Citat:
Enligt BRÅ-rapport 1996:2 står invandrare för 77% av alla våldtäkter.
https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/
Citera
2020-06-24, 20:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Så muslimer tror inte på jungfrufödseln heller?
"Maria sade: ”Herre! Hur skulle jag kunna få en son, då ingen man har rört mig?” [Ängeln] sade: ”Så [skall det bli]; Gud skapar vad Han vill. Om Han vill att något skall vara, säger Han endast till det: 'Var!' - och det är."
Koranen 3:47

"Inför Gud är Jesus till sin natur att likna vid Adam. Han skapade honom av jord och sade till honom: "Var!" och han är."
Koranen 3;59
Citera
2020-06-24, 20:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om vi bortser från att det är första gången du över huvud taget förtydligar den saken samt att du inte har någon aning om huruvida jag ser mig som ateist eller inte, så är den större frågan om moral utan religiös grund intressant. men kanske aningen för bred för den här tråden. Exempelvis kan man fråga sig om vi helt utan en religion att luta oss mot kan komma fram till att det är "moraliskt fel" att mörda andra.

Vad jag personligen anser är att lagstiftning (som i grund och botten baseras på moral) är en fråga som bör omvärderas ju mer vi faktiskt lär oss om ett visst ämne eller område, snarare än något som bör bestämmas utifrån religiösa urkunder och sedan förbli hugget i sten. Skulle jag säga att det är ett "ateistiskt" synsätt? Nej, inte direkt, utan i sådana fall snarare "sekulärt".
På vilket vis är det sekulärt att bygga en lagstiftning på fundamentet att alla människor är födda med ett förnuft och ett samvete? (FNs deklaration om MR).

Jag säger inte att detta är teokrati, men inte heller kan det vara motsatsen till teokrati. Snarare bygger detta på Bibeln.
Citera
2020-06-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaså? Sett till folk i finkan är de överrepresenterade även inom pedofili. Trots att detta inte anmäls ofta inom den kulturen för det skulle ju vara att påstå att profeten som knullade en 9-åring hade fel. Går inte för sig. Det är ju helt ok enligt Sharia om man är gifta och barnäktenskap är accepterat.

Kollar du på folk som döms för pedofili så är trots detta ingen anmälan muslimer överrepresenterade som i allt annat. Även om det blir än mer för vissa saker. Så det där med Svennebrott kan du ta upp någonstans där solen inte skiner.

Pedofili är svenskar överrepresenterade i fängelset för, om du har statistik som visar annat så får du dela med dig av det annars får vi utgå ifrån att du killgissar. Invandrare våldtar och svennar blottar sig och försöker lägga barn.
Citera
2020-06-24, 20:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
På vilket vis är det sekulärt att bygga en lagstiftning på fundamentet att alla människor är födda med ett förnuft och ett samvete? (FNs deklaration om MR).

Jag säger inte att detta är teokrati, men inte heller kan det vara motsatsen till teokrati. Snarare bygger detta på Bibeln.

Nej, jag köper att (åtminstone delar av) vår lagstiftning i grunden är baserad på moral som är färgad av tro och religion, snarare än vetenskap, och hur man än vrider och vänder på saker kan man inte förneka att tro och religion lämnat bestående avtryck i det mer sekulära samhälle vi lever i idag.

Det är inget vi kommer ifrån och frågan är om vi ens skulle vilja komma ifrån det, men precis som du skriver är det heller inte tal om teokrati där lagstiftning hämtas direkt från religiösa urkunder och i och med det även riskerar att bli statisk och oföränderlig.
Citera
2020-06-24, 20:31
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Pedofili är svenskar överrepresenterade i fängelset för, om du har statistik som visar annat så får du dela med dig av det annars får vi utgå ifrån att du killgissar. Invandrare våldtar och svennar blottar sig och försöker lägga barn.
Sverige är ju så översvämmade av pedofiler från islamistiska länder att Socialstyrelsens fick göra en folder "Information till dig gift med ett barn".

https://www.friatider.se/socialstyrelsens-nya-folder-information-till-dig-gift-med-ett-barn
Citera
2020-06-24, 20:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Icke sa nicke. Kommer du med påstående om att Svennar är överrepresenterade så är det din uppgift att visa källa om det. Sett till siffror antal muslimer i Sverige ligger på vad ska vi säga ca 5%. Allt över 5% av de i finkan för att knulla smått och de är muslimer innebär att de är överrepresenterade. Så fram och sök nu för att visa att muslimer inte är överrepresenterade. Kommer bli jäkligt svårt tror jag men du kanske kan trolla med sanningen.
Citera
2020-06-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Gruppvåldtäkter förekom inte i Sverige alls innan 70-talet vilka tror du infört den traditionen? Varje dag våldtas ca 70 svenska tjejer (varav 23 minderåriga) av islamister. Är det för göra dessa tjejer lika lyckliga som Aisha?

https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Av islamister... antar att weinstein var en islamist också... martin timell, alla dessa rena vita sofistikerade män var islamister....
Citera
2020-06-24, 20:54
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Av islamister... antar att weinstein var en islamist också... martin timell, alla dessa rena vita sofistikerade män var islamister....
Weinstein var jude och det var inte i Sverige. Timell är svensk men det var tafs inte våldtäkt och blev han friad för det dessutom var det ett verk av hatiska feministers #metoo för smutskasta svenska män. Feminister försvarar alltid islamisters barnvåldtäkter och islamister hängs sällan ut i massmedia det är därför du inte känner till fall som tex Eva Helgetun.
Citat:
Eva Helgetun letade efter sin kompis den 1 maj vid Trondheims International school vid Festningsgata när en invandrare kom fram. Han ville kramas och kyssas men Eva sa nej och förklarade att hon letade efter sin kompis. Killen sa då han kände tjejkompisen. Eva Helgetun trodde på detta och följde med honom. Sedan drog han omkull henne på ett grönområde.

Hon försökte skrika på hjälp och när två andra invandrare dök upp trodde flickan att allt var över. Istället höll de fast henne så nummer ett kunde fullborda våldtäkten. En av de andra invandrarna försökte också våldta henne, men Eva lyckades ta sig loss och fick sedan hjälp av norskar. Invandrarna är fortfarande på fri fot. Polisen grep tre afrikaner till en början men de släpptes sedan.

Alla stöttade henne men övergreppet på flickan blev för mycket för henne. Hon blev allt mera deprimerad, med sömnproblem och borta mycket från skolan. Den 28 maj tog hon sitt liv.
https://sv.metapedia.org/wiki/Eva_Helgetun
Citera
2020-06-24, 20:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, jag köper att (åtminstone delar av) vår lagstiftning i grunden är baserad på moral som är färgad av tro och religion, snarare än vetenskap, och hur man än vrider och vänder på saker kan man inte förneka att tro och religion lämnat bestående avtryck i det mer sekulära samhälle vi lever i idag.

Det är inget vi kommer ifrån och frågan är om vi ens skulle vilja komma ifrån det, men precis som du skriver är det heller inte tal om teokrati där lagstiftning hämtas direkt från religiösa urkunder och i och med det även riskerar att bli statisk och oföränderlig.
Min poäng är att kristendom inte är en lag eller ett statsskick, utan kristendomen som sådan ligger till grund för frihetlighet, med människors samvete som vägledande lag. Frågan är då om ett sådant samhälle kan kallas sekulärt.

Det kulturmarxistiska väst som senare uppstod är sekulärt, men är inte vad som definierar ett lagsystem som "inte är hugget i sten" (även det uttrycket är kanhända bibliskt, syftandes på lagen som gavs Mose på stentavlor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in