2020-06-24, 18:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
https://www.youtube.com/watch?v=rTIlm1JFyt8

Titta på detta, har inte mer tid med dig svinätare. King Richard II gifte sig med en 7 åring....

Okej, så du misslyckades alltså helt med att klura ut vad jag precis skrev i mitt förra inlägg?

Vi "svinätare" ser inte Richard II som vår ofelbara profet, så ditt inlägg är helt irrelevant.
Citera
2020-06-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, så du misslyckades alltså helt med att klura ut vad jag precis skrev i mitt förra inlägg?

Vi "svinätare" ser inte Richard II som vår ofelbara profet, så ditt inlägg är helt irrelevant.

Men kolla på klippet din apa. Där förklaras det för förståndshandikappade som dig. Om du inte förstår resonemanget så föreslår jag att du dumpar alkoholen. Just det, det var en av sakerna den ofelbara profeten förbjud för konsumtion, jag slår vad att du som faderlös svensk kan förstå orsakerna till det.
Citera
2020-06-24, 19:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Källa att det är tillåtet? Då vill jag ha stycke från koranen inte från wikipedia eller nordfron eller nmr. Ett stycke som är en grundsten inom islam tack.
Räcker det inte med att profenten gjorde det? att hon var 9 år?
Citera
2020-06-24, 19:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyo5050
Det är skrattretande att fördöma den största kärlekens historia genom tiderna som var mellan Profeten Muhammad ( Må Allahs frid och välsignelser vara över honom) och hans fru Aisha (Må Allah vara nöjd med henne) om ni har läst om den som borde ni har förstått hur Aisha var den lyckligaste kvinna då och älskade Profeten så mycket att hon var svartsjuk på hans andra fruar trots att hon visste att han älskade henne mest. Det som räknas hur glad och lycklig man är.

Kolla på era barn och era döttrar hur de lever och hur de mår så ser ni skillnaden. Är det bättre då att små flickor redan 11_12 åringar börjar sminka sig o klä sig som hora och ligger upp sina nakna bilder på nätet och säljer dem eller börjar ta p_piller för ligga fritt med sina klasskamrater och stackarsföräldrar får inte säga emot. Har ni verkligen skyddat barn och skapat ett bättre liv för dem?! Svaret: NEJ, det kan man märka med antalet självmord bland unga trots att de lever i ett välfärd samhälle där allt är tillåtet och tillgängligt. Det är ett stort fiasko och misslyckande som ni borde försöka lösa först innan ni kritiserar andra
Eller så blir döttrarna balkongflygare när de gör något pappa inte tycker om... yummy
Citera
2020-06-24, 19:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Men kolla på klippet din apa. Där förklaras det för förståndshandikappade som dig. Om du inte förstår resonemanget så föreslår jag att du dumpar alkoholen. Just det, det var en av sakerna den ofelbara profeten förbjud för konsumtion, jag slår vad att du som faderlös svensk kan förstå orsakerna till det.

Okej, om vi bortser från dina taffliga försök till förolämpningar, som snarare än att uppröra någon annan, får dig att framstå som ett lättstött barn, och istället går över till klippet du länkade till så säger den personen precis vad jag försökt framföra hela tiden i den här tråden, men som "vissa" tydligen inte riktigt har kapacitet att ta till sig.

Vad jag påstår är alltså att man bör se religiösa texter, som exempelvis de hadither som omnämner Aishas ålder, i sin historiska kontext med allt vad dåtidens kultur och bristfälliga åldersbedömningar innebär.

Problemet är således inte att det levde en person för ca. 1500 år sedan som gifte sig med en ung flicka, utan problemet är om man ser det som ett gott exempel att även idag göra detsamma med hänvisning till vad som står skrivet i dessa gamla texter.

Börjar det klarna nu?
Citera
2020-06-24, 19:29
Medlem
Citat:
Okej, om vi bortser från dina taffliga försök till förolämpningar, som snarare än att uppröra någon annan, får dig att framstå som ett lättstött barn, och istället går över till klippet du länkade till så säger den personen precis vad jag försökt framföra hela tiden i den här tråden, men som "vissa" tydligen inte riktigt har kapacitet att ta till sig.

Vad jag påstår är alltså att man bör se religiösa texter, som exempelvis de hadither som omnämner Aishas ålder, i sin historiska kontext med allt vad dåtidens kultur och bristfälliga åldersbedömningar innebär.

Problemet är således inte att det levde en person för ca. 1500 år sedan som gifte sig med en ung flicka, utan problemet är om man ser det som ett gott exempel att även idag göra detsamma med hänvisning till vad som står skrivet i dessa gamla texter.

Börjar det klarna nu?

Utveckla, bristfälliga enligt din subjektiva uppfattning? Du har dessvärre enbart emotiva argument.

Återigen går frågan tillbaks till, italienare säger att man mär byxmyndig när man är 14, du säger att det 16? 18? baserat på vad? vilken vetenskap då? Och mitt nästa rgument var att västerlänning är jävligt imponerande på att tala om sina humanistiska värderingar men är även det värsta förgriparna, med andra ord är det bara bullshit-

Oj, Danny Masterson gripen för våldtcäkt. Ser rätt ateistisk och vit ut. Undrar vad han tycker om våldtcäkt?
Citera
2020-06-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Inom islam förekommer mycket pedofili och våldtäkter på barn har stöd i koranen. Detta är något etablissemanget inte vill kritisera utan kallar det rasism. Varför är det så accepterat att islam sysslar med detta men inte svenska män? Borde inte muslimska länder vara paradiset för en pedofil?

https://unicef.se/fakta/barnaktenskap

https://plansverige.org/flicka/fakta-om-barnaktenskap/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

Det var rätt normalt på den tiden.

Jesus mamma (Maria) var ett barn medans pappan (joesf) var typ 60.
Citera
2020-06-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det var rätt normalt på den tiden.

Jesus mamma (Maria) var ett barn medans pappan (joesf) var typ 60.
Så muslimer tror inte på jungfrufödseln heller?
Citera
2020-06-24, 19:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Utveckla, bristfälliga enligt din subjektiva uppfattning? Du har dessvärre enbart emotiva argument.

Återigen går frågan tillbaks till, italienare säger att man mär byxmyndig när man är 14, du säger att det 16? 18? baserat på vad? vilken vetenskap då? Och mitt nästa rgument var att västerlänning är jävligt imponerande på att tala om sina humanistiska värderingar men är även det värsta förgriparna, med andra ord är det bara bullshit-

Oj, Danny Masterson gripen för våldtcäkt. Ser rätt ateistisk och vit ut. Undrar vad han tycker om våldtcäkt?

Nej, att åldersbedömning förr i tiden ofta var bristfälliga är inte någon subjektiv uppfattning. Folkbokföring av idag med nedtecknade födelsedatum för samtliga medborgare är en relativt modern företeelse oavsett vilka samhällen vi talar om. Därför är det även svårt att veta om Aishas ålder som anges i haditherna överhuvud taget är korrekt.

När det gäller juridisk myndighetsålder är mycket riktigt en fråga som varierar från samhälle till samhälle och från en tid till en annan så nej, det finns ingen exakt ålder som är "korrekt" rent vetenskapligt, men jag, och de absolut flesta med mig _anser_ att man inte bör ligga med nioåringar, oavsett om man gift sig med dem först eller inte. Om du _anser_ att man bör få ligga med nioåringar så är det din fulla rätt att tycka det, men jag kommer inte att hålla med.

Slutligen får du skriva om Danny Masterson i tråden om Danny Masterson om du vill diskutera de "våldtcäkter" han är misstänkt för.
Citera
2020-06-24, 19:48
Medlem
Citat:
Nej, att åldersbedömning förr i tiden ofta var bristfälliga är inte någon subjektiv uppfattning. Folkbokföring av idag med nedtecknade födelsedatum för samtliga medborgare är en relativt modern företeelse oavsett vilka samhällen vi talar om. Därför är det även svårt att veta om Aishas ålder som anges i haditherna överhuvud taget är korrekt.

När det gäller juridisk myndighetsålder är mycket riktigt en fråga som varierar från samhälle till samhälle och från en tid till en annan så nej, det finns ingen exakt ålder som är "korrekt" rent vetenskapligt, men jag, och de absolut flesta med mig _anser_ att man inte bör ligga med nioåringar, oavsett om man gift sig med dem först eller inte. Om du _anser_ att man bör få ligga med nioåringar så är det din fulla rätt att tycka det, men jag kommer inte att hålla med.

Slutligen får du skriva om Danny Masterson i tråden om Danny Masterson om du vill diskutera de "våldtcäkter" han är misstänkt för.

Du missa poängen återigen. Jag snackar om ateistisk moral; det finns ingen objektiv standard att mäta mot. Du anser det ena och det andra. 20 år sen ansåg de flesta i ditt "fria" västerälndska samhälle att homosexualitet är en störning. Idag "anser" de flesta att de inte är det i ditt fria västerälndska system. Hur ska du ha det? Vad kommer du "anse" 2 veckor från nu?
Citera
2020-06-24, 19:51
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Pedofil är mycket vanligare inom kristendom åtminstone katolska och protestantiska grenen än inom islam. Det är också vanligare att svensken är pedofil, muslimen respekterar flickor på ett annat sätt. Anders Eklund, behöver man säga mer.

Balkongflygningar, hedersmord, tvångsgifte.. behöver jag säga mer ?

Det förekommer pedofili i alla kulturer. Men Islam är nog den värsta av dem alla.
Citera
2020-06-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jösses! Är det mer vanligt att en svensk icke-muslim begår ett brott i Sverige än en icke-svensk! Stoppa pressarna! Alltid lika kul argument det där. Det SKA vara mer vanligt att svenskar begår brott i fucking SVERIGE! Men även inom detta är icke-svenskar kraftigt överrepresenterade. Sedan anmäler de ju sällan varann i kulturer där barnsex hör till kulturen.

I sina muslimska hemländer är det ju inget brott ens.

Pedofili är ett vanligt svennebrott, att sedan invandrare är överrepresenterade bland våldsbrott är någonting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in