Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Peleg, Eddie Czerapowicz och Balibrea har alla lämnat Wetterbygden för Umeå. Hur går tankarna kring detta? Visst finns det en WB-supporter i tråden som kanske kan uttala sig om den transfern till en konkurrent.
Antar att det är mig du syftar på.

Eddie spelade ju inte en sekund för WB, varken ligan eller utvecklinglaget, så honom är det ju svårt att ha en åsikt om.
Däremot kom det ju som en chock när Boris lämnade utan förvarning och ännu större chock när han sedan presenterades som coach för Umeå. Konstigt karriärval kan jag tycka. Det jag hört är att Boris sa upp sig för att han hade utsikter om att få ett jobb i en större liga i Europa. Men sen small Corona till och tränarmarknaden dog. För att inte riskera att stå utan jobb valde han en säker väg och nappade när Umeå hörde av sig.
Peleg väljer nog tryggheten i att veta att han är en av Boris favoritspelare som kommer att få en viktigt roll i Umeå. Inget konstigt i det, men han hade gärna fått stanna.
För mig är det mest intressant att se var hela laget WB tar vägen. Den ekonomiska osäkerheten är mycket stor. Inte säkert de är i SBL när säsongen startar...