2020-06-23, 09:24
Medlem
Tvonds avatar
Örebro ångar på i Sillyn. Ebert ska nu vara klar enligt Expressen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/succebacken-atervander-efter-lyckad-insamling/
Citera
2020-06-23, 10:42
Medlem
Snart Juli och det är fortfarande en hel del lag som söker efter förstacentrar.

Örebro, Malmö, HV och Rögle har fortfarande att fylla den platsen.

En spelare som Joel Kellman lär ha ett smörgåsbord och kommer kunna trissa upp lönen rejält, min gissning är att han hamnar i HV. Jag tror inte att Lias Andersson och vilken hans NHL-klubb nu är i sommar kommer hitta en överenskommelse som gör honom tillgänglig för SHL-spel 19 september. Kellman lär göra ett gediget och bra jobb vilket han gjorde sist bredvid Bergström också.

Örebro tror jag går med Ryan Stoa, som ju är bekant och som nog är i lite fel ålder och gjorde lite för få poäng för att landa ett jobb i KHL/NLA. Han gjorde ju ett bra jobb i fjol men lär inte ha samma lekkamrater i år och finns risk för att han inte levererar förstacentersiffror. Örebro har angenäma problem långt upp i laget och det verkar inte finnas pengar.

Rögle lär också vara och hugga på Kellman och även om man inte har samma möjlighet att kasta upp lön som han skulle få i HV så har de mängder av trevliga wingers att locka med. Ett namn jag har hört via gemensamma bekanta är Tyler Sheehy som är bra kompis med Leon Bristedt efter deras tid på College och som har kaskadspytt in poäng i ECHL under säsongen som var, känns väldigt mycket Rögle över det och jag tror att det kan bli riktigt bra. En chansning dock att gå med honom som förstacenter, särskilt när i mitt tycke vare sig Bengtsson eller Sjögren är någon utpräglad andracenter som kan fylla in längst upp vid behov. Kan nog bli någon till här.

Malmö är en gåta och jag tror att ekonomin kan göra att det blir en finsk/nordamerikansk chansning här om det inte är så att både HV och Rögle går på andra spår än Kellman. Sylvegård har ju pratat om danska centrarna Regin och Nielsen men båda känns långsökta och det var lite så det lät på Sylvegård. Frans Nielsen har två år och 8 miljoner dollar kvar i Detroit där han förvisso är kraftigt överbetald men där usla Red Wings inte har någon anledning att köpa ut honom då de kommer vara sämst i NHL kommande år också. Peter Regin är iofs utan kontrakt men kommer från en stark säsong i KHL och lär bli kvar i Jokerit.

Vad tror vi?
Citera
2020-06-23, 15:52
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/LAJlx9/klart-shl-startar-19-september

Oj där ser man. Visst hoppas man att säsongen ska kunna dra igång som vanligt och att publiken åter är välkommen på arenorna men rent spontant känns detta lite väl optimistiskt. Känns inte direkt som att smittspridningen gått ner såpass mycket så det känns givet på nåt sätt.

Finland har förövrigt redan beslutat att skjuta upp seriestarten.
Citera
2020-06-23, 16:32
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan

En spelare som Joel Kellman lär ha ett smörgåsbord och kommer kunna trissa upp lönen rejält, min gissning är att han hamnar i HV. Jag tror inte att Lias Andersson och vilken hans NHL-klubb nu är i sommar kommer hitta en överenskommelse som gör honom tillgänglig för SHL-spel 19 september. Kellman lär göra ett gediget och bra jobb vilket han gjorde sist bredvid Bergström också.

Örebro tror jag går med Ryan Stoa, som ju är bekant och som nog är i lite fel ålder och gjorde lite för få poäng för att landa ett jobb i KHL/NLA. Han gjorde ju ett bra jobb i fjol men lär inte ha samma lekkamrater i år och finns risk för att han inte levererar förstacentersiffror. Örebro har angenäma problem långt upp i laget och det verkar inte finnas pengar.

Rögle lär också vara och hugga på Kellman och även om man inte har samma möjlighet att kasta upp lön som han skulle få i HV så har de mängder av trevliga wingers att locka med. Ett namn jag har hört via gemensamma bekanta är Tyler Sheehy som är bra kompis med Leon Bristedt efter deras tid på College och som har kaskadspytt in poäng i ECHL under säsongen som var, känns väldigt mycket Rögle över det och jag tror att det kan bli riktigt bra. En chansning dock att gå med honom som förstacenter, särskilt när i mitt tycke vare sig Bengtsson eller Sjögren är någon utpräglad andracenter som kan fylla in längst upp vid behov. Kan nog bli någon till här.

Malmö är en gåta och jag tror att ekonomin kan göra att det blir en finsk/nordamerikansk chansning här om det inte är så att både HV och Rögle går på andra spår än Kellman. Sylvegård har ju pratat om danska centrarna Regin och Nielsen men båda känns långsökta och det var lite så det lät på Sylvegård. Frans Nielsen har två år och 8 miljoner dollar kvar i Detroit där han förvisso är kraftigt överbetald men där usla Red Wings inte har någon anledning att köpa ut honom då de kommer vara sämst i NHL kommande år också. Peter Regin är iofs utan kontrakt men kommer från en stark säsong i KHL och lär bli kvar i Jokerit.

Vad tror vi?

Sylvegård lät skeptisk till att det värvas någon alls innan seriestart utan man startar nog med den trupp man har idag. Kellman spelar nog i Rögle skulle jag tro. Malmö har gett kellman ett erbjudande men han ville inte ens diskutera och göra någon uppföljning var alldeles för dåligt betalt .
Citera
2020-06-23, 16:41
Medlem
https://www.gd.se/logga-in/avslojar-brynas-vill-varva-forre-nhl-stjarnan-sundlov-bekraftar-haft-kontakt
Brynäs bekräftar kontakt med Patrik Berglund.
Måste väl vara under förutsättning att Salinen försvinner. Berglund skulle teoretiskt då kliva in i en andrakedja med Emil Molin och typ John Persson, vilket spontant känns ganska intressant. Eller om Berglund går på vingen med Scott och Rödin.
Personligen tar jag gärna någon annan forward till DIF än Berglund. Så som vår forwardsuppsättning ser ut så skulle jag hellre ha en snabbare spelare där. Att få tillbaka en Jakob Lilja hade jag tagit alla dagar i veckan, även om Jocke Eriksson verkligen vill ha tillbaka Bulan.
Citera
2020-06-23, 18:06
Medlem
Ebert är en klockren värvning av Örebro. Tror han kommer bidra massor.
Citera
2020-06-23, 19:56
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:

Vad tror vi?
Alltid en riktigt tuff marknad på renodlade första centrar. Slutar nog som vanligt för några av de där lagen där de får spela med en aningen underkvalificerad första center.
Citera
2020-06-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ebert är en klockren värvning av Örebro. Tror han kommer bidra massor.
Hur mycket man får ut av honom beror nog mycket på hur Johansson/Bengtzen bygger resten av laget. Så som det ser ut nu saknar de en hel leadingline om de inte planerade att ha Larsson-Leino-Kovacs som förstakedja vilket på sin höjd är en okej andrakedja givet deras tidigare produktion. Det är svårt för Ebert att vara en toppback om han inte har några att spela pucken till.
Men svårt att se var pengarna till ledande spelare ska komma ifrån när man behöver extern hjälp för att få in Ebert. Det är möjligt att en ny förstakedja redan var budgeterad innan möjligheten med Ebert dök upp, men känslan är ju att det brändes lite väl mycket deg på Enroth/Kovacs/Larsson och att man nu behöver chansa på ledande spelare.
Citera
2020-06-24, 13:30
Bannlyst
Örebro - Skellefteå i final är mitt tips
Citera
2020-06-24, 17:28
Medlem
Citat:
Hur mycket man får ut av honom beror nog mycket på hur Johansson/Bengtzen bygger resten av laget. Så som det ser ut nu saknar de en hel leadingline om de inte planerade att ha Larsson-Leino-Kovacs som förstakedja vilket på sin höjd är en okej andrakedja givet deras tidigare produktion. Det är svårt för Ebert att vara en toppback om han inte har några att spela pucken till.
Men svårt att se var pengarna till ledande spelare ska komma ifrån när man behöver extern hjälp för att få in Ebert. Det är möjligt att en ny förstakedja redan var budgeterad innan möjligheten med Ebert dök upp, men känslan är ju att det brändes lite väl mycket deg på Enroth/Kovacs/Larsson och att man nu behöver chansa på ledande spelare.

Han kan äta mycket istid oavsett vilka som är på isen. Men ju bättre forwards han ju lättare blir det förstås.
Citera
2020-06-24, 19:04
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Örebro - Skellefteå i final är mitt tips
Jag håller Luleå och Frölunda betydligt högre samt FBK, Rögle och HV snäppet före i nuläget. Örebro har alldeles för tunt med spets på forwardssidan.
Citera
2020-06-24, 19:48
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag håller Luleå och Frölunda betydligt högre samt FBK, Rögle och HV snäppet före i nuläget. Örebro har alldeles för tunt med spets på forwardssidan.

Ett varningens finger för LHC med deras trupp ser mycket intressant ut så här på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in