2020-06-24, 14:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag hade den förhoppningen väldigt länge. Inte bara förhoppning, utan jag trodde starkt på KP. Jag läste in ärlighet och sanningslidelse, men det verkar inte ha varit så. Upplägget är för utstuderat.
Låt oss säga att KP haft en verklig lösning tillsammans med gruppen.
Hur mesiga är man inte då, om man i sista minuten blir tvungen att presentera en toklösning av denna dignitet?
Tycker inte att det stämmer heller.
Jag kan sträcka mig så långt att de kan ha invaggats i en genuin tro på SE, och att de tekniskt bindande bevisen var på väg med vändande post. Men att de fick en chock när NFC kom med negativt besked. Tunnelseende och en övertro på sensationsjournalistens slutsatser.
Då var de inte utstuderad cynism utan bara utstuderad dumhet och inkompetens.
Något bättre i så fall.
Jag är helt övertygad om att någonting hände i slutskedet som kastade om alltihop och raserade tre års arbete. Men å andra sidan, man slutar aldrig att förvånas.

Sätt press på KP! Halva Sverige fattar ju att något inte stämmer.

Mesiga, kanske, det beror ju på orsaken. Har man med en grupp extremister att göra kanske det kan bli problem.
Senast redigerad av Sobrilbil 2020-06-24 kl. 15:09.
Citera
2020-06-24, 14:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Tusentals stollebrev har skickats till PU under åren. Vi får beakta att just detta brev har fått egen presskonferens och intensiv mediebevakning.

Det säger å andra sidan ingenting med tanke på att SE också fått en egen presskonferens.
Citera
2020-06-24, 15:07
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Nej det är tvärtom fullt rimligt att beräkna typ 5 minuter eller mer från jobbdörr till t-banedörr.

Det är fredagkväll med trafik på trottoaren, halt på gatan, och okänt mycket trassel vid spärren och på perrongen.

Jag skulle inte vilja ha en minuts marginal ens från passering i t-banespärren och hade likt SE varit småstressad om jag insåg att jag bara hade ca 7 minuter på mig att ta mig från jobbentrén innan tåget går.

Sju minuter? var har du hittat den uppgiften? Mörbytåget gick 23.48 från T-centralen enligt KP. Om SE inte hann gå dit så kunde Östermalmstorg vara ett alternativ. Men då gick nog tåget minst tidigast 23.50 därifrån. Om SE lämnade Skandia 23.22 så har han hyfsad god tid på sig att hinna med tåget oavsett färgen på urtavlan. 26 minuter för er som inte orkar räkna till T-Centralen och 28 minuter till Östermalmstorg.

När SEs GM-vurmare räknar hur SE rör sig skulle han hinna ungefär till Slussen till fots på 26 min med det tempo han har i alla stolliga teorier och om dessa också stämmer.

För er som tror på SE som gärningsman kan jag meddela att SLs interna förkortning för Östermalmstorg är "ÖMT", med tanke på hur era tår borde kännas.
Citera
2020-06-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag är helt övertygad om att någonting hände i slutskedet som kastade om alltihop och raserade tre års arbete. Men å andra sidan, man slutar aldrig att förvånas.

Sätt press på KP! Halva Sverige fattar ju att något inte stämmer.
Vi måste jobba hårt på det. Jag drar i de trådar jag har utöver Flashback. Det handlar om att väcka opinion så att inte den bekväma lögnen vinner matchen.

Dagens podcast ”palmemordet” är riktigt bra. En Juan Esposito går igenom bevis och motbevis på ett utmärkt sätt, även om jag personligen hade gått hårdare på det. Men det kanske är rätt taktik?
Senast redigerad av MacMackay 2020-06-24 kl. 15:11.
Citera
2020-06-24, 15:11
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Har du rent mjöl i dina påsar - är jag övertygad om att du kan kontakta Palmegruppen och få det bekräftat att kopian inte är SE utan en kommissarie. Om de är villiga att släppa namnet, vet jag inte. Ett alternativ är ju att du registrerar dig i de mindre ljusskygga forumen och frågar?

Hur kan "kommisarien" vara identifierad av Palmegruppen, när de inte ens ids gå ut med namn på honom?

Sekretessbelagt?

Varför skulle polisen ha en SE-kopia på plats under mordnatten?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-24 kl. 15:15.
Citera
2020-06-24, 15:20
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Hela inlägget är ju en enda stor halmgubbe.

Du gör en rad olika antagande som du inte kan styrka för att sedan ställa dem mot varandra.
Occams Razor fungerar lika bra här som tarotkort.

Berätta gärna vilka av antagandena som du syftar på och vilka av dem som inte är en nödvändig del av SE-som-gärningsman-teorin.
Citera
2020-06-24, 15:20
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men när FU-ledaren efter 3 års jobb gör bedömningen att ”även om vi skulle fortsätta utreda det här i många år till, så kommer vi tillbaka till att Engströms agerande sätter honom som misstänkt i det här ärendet” så är det uppenbart att ytterligare tid inte skulle ge en annan lösning än den de presenterat, då inget nytt kommer att framkomma efter 34 år.

Vad ska man göra åt det? Ska tredje part komma in från sidan och säga ”Sluta vara säkra på det ni är säkra på. Hitta en annan lösning, vilken som helst bara inte den ni är övertygade om, för den har vi (Regeringen? HD? Kungen och Silvia? EU-kommissionen? Interpol? Veckans brott?) godtyckligt bestämt är fel. Om ni vägrar överge lösningen ni är övertygade om och istället utreda alla återvändsgränder ni redan varit i så byter vi ut er till en ny Palmegrupp som börjar om från början med förbehållet att det är förbjudet att misstänka och utreda Engström.”
Ja, en evighetsutredning skulle onekligen ha varit bättre ur "Elitens" perspektiv än det spektakel som rullades upp under presskonferensen. Nu har man än en gång visat från offentligt håll att man inte kan leverera annat än avföring, precis som i alla andra områden i det offentliga Sverige. Och visst skulle det finnas acceptans för en evighetsutredning. Precis som det finns folkligt krav i #metoo på att man ska utreda alla snuskgubbar som tafsade på fruntimmer på 80-talet.

Om det kommer fram indicer på att Björn Skifs nöp Lill-Babs i rumpan under en folkparksturné 1982 skulle hela Sverige resa sig som en man och kräva en sanningskommision. Vad skulle då vara problemet med att man sätter en avdankad åklagare och en utbränd byling på att förbereda och presentera en PowerPoint per år?
Citera
2020-06-24, 15:22
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Om vi väger SE som gärningsman mot alla andra, så ser vågskålen ut som följer:

SE:

*Var på brottsplatsen
*Agerade suspekt före och efter mordet
*Hade tillgång till och erfarenhet av skjutvapen
*Blandade sig gång på gång i utredningen
*Hade motiv, både som ensam GM och som en del av en mindre grupp

Alla andra:

*Har inte setts till på brottsplatsen
*Har inte agerat suspekt efter mordet
*Hade kanske tillgång till vapen
*Har kanske kontaktat eller hörts av utredningen
*Hade motiv

Viss övervikt mot SE då, inte sant?
Citera
2020-06-24, 15:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Vi måste jobba hårt på det. Jag drar i de trådar jag har utöver Flashback. Det handlar om att väcka opinion så att inte den bekväma lögnen vinner matchen.

Dagens podcast ”palmemordet” är riktigt bra. En Juan Esposito går igenom bevis och motbevis på ett utmärkt sätt, även om jag personligen hade gått hårdare på det. Men det kanske är rätt taktik?
Jag har inte lyssnat, men objektiv saklighet i det här fallet är illa nog.
Citera
2020-06-24, 15:25
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det säger å andra sidan ingenting med tanke på att SE också fått en egen presskonferens.

Min fråga var att om man utesluter att OP bevakat sig själv med WT på mordnatten kan detta i så fall vara den näst bästa kandidaten?

https://imgur.com/a/7DQpOVE

Något i dessa brev sticker ut så till den milda grad att till och med vi här i tråden hört talats om dem.

Det kan vara värt att vända och vrida på det lilla vi har att studera.

Edit: Jag är förvisso ingen mordgalen grafiker med hala skor, men jag tror teckningen blivit aningen för mörk efter allt för mycket "duttande" med en blyertspenna med lite för högt HB-värde för att vara helt relevant.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-24 kl. 15:31.
Citera
2020-06-24, 15:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vilka uppgifter efterlämnar Cats Falck?
Det finns med i mitt senaste blogginlägg om Yggdrasil-gruppen:

https://iesho.blogspot.com/2020/06/60-yggdrasilgruppen.html
Senast redigerad av iesho 2020-06-24 kl. 15:38.
Citera
2020-06-24, 15:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Ja man förstår ju desperationen. KP/PU har noll teknisk bevisning mot SE och förlitar sig istället enbart på omvänd bevisföring, luftiga spekulationer och misstänkliggöranden av även helt normala omständigheter.

Väldigt plågsamt att följa och det har lyckats trolla sönder den här tråden med. Ganska talande att det nästan bara är självutnämnda mytomaniexperter som skriver här numera.
T ex tyckte någon att det var konstigt av SE att stanna kvar på platsen när ambulansen åkt, istället för att gå direkt tillbaka till Skandia.

Är det nu det skakar i grundvalarna månne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in