Citat:
Ursprungligen postat av
bibbarsmuts
Nej det är tvärtom fullt rimligt att beräkna typ 5 minuter eller mer från jobbdörr till t-banedörr.
Det är fredagkväll med trafik på trottoaren, halt på gatan, och okänt mycket trassel vid spärren och på perrongen.
Jag skulle inte vilja ha en minuts marginal ens från passering i t-banespärren och hade likt SE varit småstressad om jag insåg att jag bara hade ca 7 minuter på mig att ta mig från jobbentrén innan tåget går.
Sju minuter? var har du hittat den uppgiften? Mörbytåget gick 23.48 från T-centralen enligt KP. Om SE inte hann gå dit så kunde Östermalmstorg vara ett alternativ. Men då gick nog tåget minst tidigast 23.50 därifrån. Om SE lämnade Skandia 23.22 så har han hyfsad god tid på sig att hinna med tåget oavsett färgen på urtavlan. 26 minuter för er som inte orkar räkna till T-Centralen och 28 minuter till Östermalmstorg.
När SEs GM-vurmare räknar hur SE rör sig skulle han hinna ungefär till Slussen till fots på 26 min med det tempo han har i alla stolliga teorier och om dessa också stämmer.
För er som tror på SE som gärningsman kan jag meddela att SLs interna förkortning för Östermalmstorg är "ÖMT", med tanke på hur era tår borde kännas.