2020-06-24, 14:40
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Så han ska gå till Hötorgets tunnelbana som ligger 200 meter bort. Småspringer man tar ju det ungefär en minut. Nu blev han ju rädd på mordplatsen och höll sig kvar i 20 minuter, så då är det klart att han missar den avgången.
Nej det är tvärtom fullt rimligt att beräkna typ 5 minuter eller mer från jobbdörr till t-banedörr.

Det är fredagkväll med trafik på trottoaren, halt på gatan, och okänt mycket trassel vid spärren och på perrongen.

Jag skulle inte vilja ha en minuts marginal ens från passering i t-banespärren och hade likt SE varit småstressad om jag insåg att jag bara hade ca 7 minuter på mig att ta mig från jobbentrén innan tåget går.
Citera
2020-06-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så tanken är att ett tjänstefel som gör det mer troligt att det är en cover up skulle mottas mer sansat än att man efter 34 år konstaterar att man inte kommer längre? Detta är helt absurda tankar.

Likväl är det vad han kommer fram till
Citera
2020-06-24, 14:44
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Exakt. Keps-mannen är identifierad som en poliskommissarie. Släpp det.

"SE-kopian" på bilden vid piketbussen vid Dekorima identifierad som en poliskommisarie?

Namn på honom, tack!
Citera
2020-06-24, 14:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Nej det är tvärtom fullt rimligt att beräkna typ 5 minuter eller mer från jobbdörr till t-banedörr.

Det är fredagkväll med trafik på trottoaren, halt på gatan, och okänt mycket trassel vid spärren och på perrongen.

Jag skulle inte vilja ha en minuts marginal ens från passering i t-banespärren och hade likt SE varit småstressad om jag insåg att jag bara hade ca 7 minuter på mig att ta mig från jobbentrén innan tåget går.
Allt kring SE är konstigt nu. I Palmerummet råder det hysteri. Minsta lilla grej han sagt eller gjort anses konstig och mystisk.
Citera
2020-06-24, 14:46
Medlem
sankmarks avatar
Det känns som KP avsiktligen ljuger eller om det är inkompetens för att misstänkliggöra SE.

KP säger att SE ljuger.
"att SE inte har bråttom". Sanningen är att det är KP som ljuger. SE var på väg till Hötorgets tunnelbana 23:31 och därmed hade lite bråttom och inte som KP påstår till T centralen 23.48.

KP säger att SE ljuger.
"Norge är efter mig". Sanningen är att det är KP som ljuger. Norska journalister sökte SE med största säkerhet redan lördag förmiddag. Redan på måndag var en intervju inne i Aftenposten. (söndag ingen utgivningsdag) KP har fått det av TP som egentligen antytt att norska journalister aldrig var efter SE eller någonsin intervjuat honom. TP hade totalt fel här. Tyvärr gick KP på det i sin iver att säga att SE ljuger.
Senast redigerad av sankmark 2020-06-24 kl. 14:50.
Citera
2020-06-24, 14:46
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Den enda som har mörkblå täckjacka och mörka korta byxor där anklarna syns lite samt mörka skor och som varit nära mordplatsen, det är vittnet Nicola Fauzzi som paret Palme mötte c:a 1 1/2 minut innan skotten föll. Han är dessutom den som är mest lik den värdelösa fantombilden.

Kan Lisbeth Palme haft kvar hans klädsel på näthinnan? Är det därför hon säger blå täckjacka? Blandar hon ihop Fauzzi och mördaren pga att hon är förvirrad?

https://www.google.com/search?q=nicola+fauzzi&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=2ahUKEwiv1IPd7JjqAhVJwMQBHeA4CXUQ_AUoAXoECAsQAw &biw=1280&bih=635#imgrc=D-p0_f3NyjdN7M

https://www.google.com/search?q=fantombild+palmemordet&tbm=isch&ved=2ahUK EwiRvrKO7pjqAhVSvCoKHZvqDvAQ2-cCegQIABAA&oq=fantombild+palmemordet&gs_lcp=CgNpbW cQAzICCAAyAggAMgYIABAFEB4yBggAEAgQHjIGCAAQCBAeUNh3 WIeUAWDlmAFoAHAAeACAAUCIAbwEkgECMTKYA QCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=VHHyXpHEM tL4qgGb1buADw&bih=635&biw=1280#imgrc=JP09eaBBSAPwx M

Att Leif L säger korta byxor och synliga anklar kan ju bero på hans position när mördaren börjar springa lätt framåtlutad. Det är dock besvärligt att LL ändrar sitt signalement angående jackan.

Inge M, som sett hela förloppet på håll är säker på att mördaren hade stickad mössa. Så är även Anders B. som varit nära händelsen.

Byxorna på är inte rätt på Nicola Fauzzi , för vida nedtill , de hade säkert fladdrat när han sprang i iväg. LL kan inte ha blandat ihop NF med gärningsmannen.

Det är något annan han sett än någon liten glipa där anklarna skymtar fram.
Något mer iögonfallande som han återkommer gång på gång till.
Även efter konfrontationen:

K. Är det något mer som du spontant vill säga innan vi avslutar konfrontationen?

L. Nej , jag har ju sagt det tidigare , det är det här sättet att starta en jogging , den sitter ganska bra va och sen är det det här med anklarna , jag understryker det här med anklarna det är så 100% säkert att det var kortare ...långbyxor och lågskor... och snön låg på marken och det var därför det var så tydligt ... direkt kontrast.

Senast redigerad av HAARP 2020-06-24 kl. 14:51.
Citera
2020-06-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Löfvén och TP kan jag åtminstone föreställa mig i ett sådant arrangemang. Men KP, nej där tar det stopp. Vad skulle han få ut av det? Och trots att han visade en annan sida på presskonferensen så verkar han vara allt annat än en lömsk, egoistisk, ful fisk.
Jag hade den förhoppningen väldigt länge. Inte bara förhoppning, utan jag trodde starkt på KP. Jag läste in ärlighet och sanningslidelse, men det verkar inte ha varit så. Upplägget är för utstuderat.
Låt oss säga att KP haft en verklig lösning tillsammans med gruppen.
Hur mesiga är man inte då, om man i sista minuten blir tvungen att presentera en toklösning av denna dignitet?
Tycker inte att det stämmer heller.
Jag kan sträcka mig så långt att de kan ha invaggats i en genuin tro på SE, och att de tekniskt bindande bevisen var på väg med vändande post. Men att de fick en chock när NFC kom med negativt besked. Tunnelseende och en övertro på sensationsjournalistens slutsatser.
Då var de inte utstuderad cynism utan bara utstuderad dumhet och inkompetens.
Något bättre i så fall.
Citera
2020-06-24, 14:54
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Vet man vilken tid bilderna från mordplatsen togs?

Eftersom det är samma piketbuss i bakgrunden när Anna Hage blir intervjuad (Bild 13+14), så torde bilderna ha tagits ett litet tag senare:

http://www.itdemokrati.nu/page60.html
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-24 kl. 15:05.
Citera
2020-06-24, 14:56
Medlem
hehehos avatar
läste igenom Bo Ts dagbok,
Intressant att ÖB strimlade natopärmen (hur vi skulle koppla ihop oss i händelse av av krig), har inte sett det på papper tidigare.
Citera
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
"SE-kopian" på bilden vid piketbussen vid Dekorima identifierad som en poliskommisarie?

Namn på honom, tack!

Har du rent mjöl i dina påsar - är jag övertygad om att du kan kontakta Palmegruppen och få det bekräftat att kopian inte är SE utan en kommissarie. Om de är villiga att släppa namnet, vet jag inte. Ett alternativ är ju att du registrerar dig i de mindre ljusskygga forumen och frågar?
Citera
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Allt kring SE är konstigt nu. I Palmerummet råder det hysteri. Minsta lilla grej han sagt eller gjort anses konstig och mystisk.
Ja man förstår ju desperationen. KP/PU har noll teknisk bevisning mot SE och förlitar sig istället enbart på omvänd bevisföring, luftiga spekulationer och misstänkliggöranden av även helt normala omständigheter.

Väldigt plågsamt att följa och det har lyckats trolla sönder den här tråden med. Ganska talande att det nästan bara är självutnämnda mytomaniexperter som skriver här numera.
Citera
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag tänker att den inte tillför något alls när den inte är mer utmärkande att den kan liknas vid flera personer. Fantomteckningar har inte direkt varit till nytta i Palmeutredningen.

Tusentals stollebrev har skickats till PU under åren. Vi får beakta att just detta brev har fått egen presskonferens och intensiv mediebevakning.

Något sticker ut med detta brev som vi som inte har insyn i PU bara kan spekulera om.

Jag tyckte jag hittade en ganska sent påkommen kandidat som "Mr X" som inte har förekommit i utredningen förrän tidigast för högst 18 månader sedan.

Att jämföra nya uppgifter mot gamla borde inte vara ett kardinalfel i min bok eller ens här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in