Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Nu förstår jag inte. 23:31 från Hötorget passar ju helt normalt med 23:48 från T-Centralen mot Mörby C. Varför skulle det här vara fel? Det tar ca 2-3 minuter mellan de flesta stationer i underjorden. I min mening finns ingenting konstigt här och speciellt inte att han tittar på sin klocka på Sveavägen efter att ha snackat bort lite tid i reception. Då blir NF:s iakttagelse helt irrelevant och han kan sorteras bort.
Precis, 23.31 är viktigt att han hinner med, annars missar han 23.48. Nästa tåg från Hötorget hade nog blivit för tajt.
Det finns inget konstigt i beteendet.
Också noterbart att han senast tittade på klockan verkar vara när han lämnade kontoret.
”Går jag kvart över brukar det gå bra.”
Sedan gick han ju inte direkt till stämpelklockan, utan han lämnade lite post i lådan före.
Han noterade inte klockslaget när han stämplade ut, vilket är logiskt eftersom han annars inte behövde fråga om det i efterhand. Därefter pratade han med väktarna innan han gick.
Han verkar då inte ha tittat på klockan sedan han lämnade rummet sex minuter tidigare.
Det kan ju vara så att han tyckte att det var dags för en koll nu, och min åsikt är att Krister Peterson fullständigt ska skita i detta och koncentrera sig på bevisföringen. Men eftersom den inte existerar så måste han uppehålla publiken med dylikt trams.
Ja NF är inte i spel här, det är bara ett sätt för KP att förklara bort Tensonmannen som inte får plats i teoribygget.