Citat:
Ursprungligen postat av
zappaholic
HO säger också att Stigs väska är 15x10 cm, ska det ignoreras i sammanhanget?
Nu är jag absolut inte lika insatt i detaljer som många andra här. Men personligen tycker jag inte att vakterna på Skandia verkar särskilt förtroendeingivande som vittnen. Det har påpekats på flera platser i tråden att SE är utesluten (mer eller mindre) som gärningsman eftersom han samtalade med vakterna "ett par minuter" efter utstämpling.
Samtidigt listar sign Basfakta följande tidsschema om vakterna:
"1. Henry Olofsson börjar jobba 23.15
2. Han och Anette Kohut pratar en stund
3. Anette Kohut går och byter om
4. Hon återvänder till receptionen och fortsätter prata med Henry Olofsson
5. SE stämplar ut 23.19-23.20
6. Mitt i andra samtalet kommer SE till receptionen och de tre pratar "ganska mycket " "
Att prata en stund, gå till omklädningsrummet, byta om, gå tillbaka till receptionen och återuppta samtalet innan SE sedan kommer. Allt detta sker inom loppet av 3-4 minuter. Bortsett från att AK omöjligen kan ha hunnit gått på toa innan hon gick hem, så måste omklädningsrummet ha legat mycket nära receptionen och frågan är om hon överhuvudtaget kan ha bytt något annat än jackan? Med ett totalt klädombyte (allt utom underkläderna) är detta tidsschema omöjligt om orden "en stund" betyder något mer än rena hälsningsfraser.
Edit: däremot funkar tiderna om punkt 1 och 2 byter plats eller om ordningen ska vara 2-3-1.