2020-06-24, 06:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Huset ligger precis vid järnvägen, jag såg det idag när jag passerade med tåg. Å herrejävlar vad det såg ut tänkte jag, det var bra mycket mer risigt än vad jag trott innan.

Bilden man sålde in Husfonden på

Vad man egentligen betalade för
Svenskarnas Uthus

Minns också när insamlingen kom igång efter månader av fnittrande hype om hur många i Sverige skulle bli så jäääääävla arga och man fick ihop en hel del pengar på kort tid. Gänget satt och pratade om "långt över förväntan". Man sa att det var en stor fara om man växte för fort. En lämplig takt var tre nya Svenskarnas Hus om året. Man skulle ha helikopterplatta för att kunna flyga in dignitärer från kontinenten för överläggningar och föreläsningar. Plus, givetvis, statyer och oljemålningar av de allra givmildaste. I praktiken får man inte ens en mugg ärtsoppa om det skulle krisa till sig. Och nu lämnar den första och största råttan skeppet. Snart dras bottenpluggen ur, pengarna försvinner och lugnet återgår i Älgarås. Slutet gott ingenting gott.
Senast redigerad av Joe Blow 2020-06-24 kl. 07:24.
Citera
2020-06-24, 07:06
Medlem
DinSepsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Svenskarnas Uthus

Minns också när insamlingen kom igång efter månader av fnittrande hype om hur många i Sverige skulle bli så jäääääävla arga och man fick ihop en hel del pengar på kort tid. Gänget satt och pratade om "långt över förväntan". Man sa att det var en stor fara om man växte för fort. En lämplig takt var tre nya Svenskarnas hus om året. Man skulle ha helikopterplatta för att kunna flyga in dignitärer från kontinenten för överläggningar och föreläsningar. Plus, givetvis, statyer och oljemålningar av de allra givmildaste. I praktiken får man inte ens en mugg ärtsoppa om det skulle krisa till sig. Och nu lämnar den första och största råttan skeppet. Snart dras bottenpluggen ur, pengarna försvinner och lugnet återgår i Älgarås. Slutet gott ingenting gott.

Ja hur blev det med oljemålningarna, plaketterna och allt det nu var?
Citera
2020-06-24, 08:12
Medlem
Förvånad över hur många som dömer ut projektet, att nu är det kört, nu går det inte mer osv.

Snake-oil salesmen brukar kunna hålla på i åratal, decennier.
Citera
2020-06-24, 08:53
Medlem
Run3s avatar
HLR-utbildning på måndag. https://svenskarnashus.se/ Perfekt för alla arbetslösa att bila dit 3,5 h en väg! 7 h i bilen på en arbetsdag. Perfekt! Blir nog stor uppslutning
Citera
2020-06-24, 11:59
Medlem
Förra gången Dan flyttade så skulle hela kostnaden för flytten betalas av föreningen. Hur mycket av de 50 000kr som var verkliga flyttkostnader har aldrig redovisats. Pengarna kan lika gärna ha gått till tobak och hämtmat.

I samband med det så "skänkte" Dan studioutrustning till föreningen.
https://antifa.se/uploads/2018/04/motion-studioutrustning.png

Nu är frågan hur han ska gå tillväga för att slippa betala flytten ännu en gång + att han är ju i behov av den där studioutrustning som numera ägs av föreningen, om han ska fortsätta podda från Tyskland.

Det är klart - han kan ju alltid fakturera föreningen för ännu mera konsultarvoden om han behöver pengar. Då blir det inte lika tydligt att medlemmarna får betala hans flytt ännu en gång.

Men hur blir det med studioutrustningen? Ska han ta med sig den igen, trots att den tillhör föreningen. Hans egna konsultbolag kanske kan hyra utrustningen för en symbolisk summa på 1kr, och sedan får föreningen köpa in ny studioutrustning att ha i fabrikslokalen i industriområdet Älgarås.

Sedan Conrad, uj uj uj. Man ser tydligt att han bara mår sämre och sämre. Och vem skulle inte göra det efter att hela hans familj har sagt upp bekantskapen, och den nya umgängeskretsen visar sig vara en samling mobbande bedragare.

Conrad får inte vara med i kvällsprogrammen, Conrad får inte skriva i tidskriften Nationalisten, Conrad får inte sitta i styrelsen (nej han sitter inte i styrelsen, att man presenterar en styrelse på hemsidan är en sak, men den styrelse som finns registrerad hos bolagsverket består av Dan, Magnus och Robin och ingen mer) Det är som att han är placerad i frysboxen och Domän-hajen bara väntar på att han självmant ska lämna. Enda skälet till att han är med från första början var ju boomer-pengarna som han och Ingrid hade förmåga att generera. Kommer själv ihåg de där live-sända fredagsprogrammen som han hade tillsammans med Ingrid där de kunde dra in över 10 000 spänn i donationer på en enda kväll. Under förutsättning att de donationer de läste upp också var verkliga donationer. Och utan boomer-pengar så har Conrad inget värde för Dan.

Den jag hoppas ska lämna är dock Björn, inte för att jag tycker att han är dålig, utan tvärtom därför att han är den enda vettiga personen i sammanhanget. Han når dessutom 10ggr fler lyssnare genom sin egen youtube-kanal än han gör genom Domänhajens projekt. Utan Björn skulle nog kvällsprogrammen tvingas lägga ner.
Citera
2020-06-24, 13:09
Medlem
Run3s avatar
Vad fint, nu hänger de upp fejkkonst i industrilokalen:

https://www.instagram.com/p/CBYCsCzK29S/

Originalen:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Karl_XII:s_likf%C3%A4rd
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Segern_vid_Narva
Citera
2020-06-24, 13:19
Bannlyst
Spontant undrar jag, när jag följer alla inköp och byggnationer, om det inte hade varit bättre att köpa en jävla tomt och bygga huset från grunden.

Om man ändå ska riva upp allt och bygga nytt; hade det då inte varit billigare att hoppa över rivningssteget?

I regel köper man ett helt hus och byter någon pinal här och där, men i Svenskarnas hus, så bygger man toaletter, drar vatten, lägger gräs, byter fasad, bygger ett kök...

I princip har man ju byggt, eller håller på och bygger ett nytt hus.
Citera
2020-06-24, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Kan hålla med om att man inte alltid spenderar medlemarnas pengar/donationer på bästa sätt.

Det senaste jag reagerade på var en torktumlare för 10,000kr, jag tyckte det lät ganska dyrt.

Kollade på Elgiganten och nog hade man kunnat få en sprillans ny Cylinda tillverkad i Sverige för ungefär halva priset även om det fanns många för 10,000 och dyrare också för den delen.

Att man köpt en scen för över 30,000kr tycker jag också är något onödigt, men den har ju ett bättre eftermarknadsvärde än ett hemmabygge för en tredjedel utav priset. Jag undrar hur dom tänker ibland.

Samma sak med träningsdockan, vad är det ens för något? Jag donerade pengar för att fixa i ordning huset, inte köpa den bästa/dyraste torktumlarn eller löjliga dockor.
Det är väl en sån där arg silikondocka som står i all gymaffärer. Klart man behöver ha en sån. Själv har jag två. En för att öva karateslag på och en för att köra judokast med.
Citera
2020-06-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Spontant undrar jag, när jag följer alla inköp och byggnationer, om det inte hade varit bättre att köpa en jävla tomt och bygga huset från grunden.

Om man ändå ska riva upp allt och bygga nytt; hade det då inte varit billigare att hoppa över rivningssteget?

I regel köper man ett helt hus och byter någon pinal här och där, men i Svenskarnas hus, så bygger man toaletter, drar vatten, lägger gräs, byter fasad, bygger ett kök...

I princip har man ju byggt, eller håller på och bygger ett nytt hus.

Det jag undrar spontant är om Dan köpte hela fastigheten osedd. Hela styrkan var väl i Tyskland vid tidpunkten för inköpet, och att behöva fara fram och tillbaka till Sverige för att bara gå på en visning var nog mindre lockande.

Man skulle givetvis ha satsat på att köpa en gammal kyrka, församlingshem eller bygdegård. Då hade tidigare verksamhet varit mer snarlik och man hade sluppit stora ombyggnationer. Dessutom är det väl ingen av dem som har någon erfarenhet av fastigheter sedan tidigare.

Jag tror alla involverade drivs av pengar just nu, finns ingen möjlighet att ens de själva tror på verksamheten längre.
Citera
2020-06-24, 14:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det är väl en sån där arg silikondocka som står i all gymaffärer. Klart man behöver ha en sån. Själv har jag två. En för att öva karateslag på och en för att köra judokast med.
Väldigt cool:
https://www.instagram.com/p/B7TGnxwgTug/
Numera så ser den ut att stå oanvänd i entrén:
https://www.instagram.com/p/B9gcFKMgi_z/
Citera
2020-06-24, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Väldigt cool:
https://www.instagram.com/p/B7TGnxwgTug/
Numera så ser den ut att stå oanvänd i entrén:
https://www.instagram.com/p/B9gcFKMgi_z/
6k väl investerade! Hur många ”battleropes” hade de inte kunnat få för de pengarna?
Citera
2020-06-24, 14:59
Bannlyst
Det här är ju en uppenbar money grab, så den stora frågan är ju vad det är för mähän till medlemmar som godkänner alla de här köpen. En av USP:arna var ju att medlemmarna skulle ha full insyn och ha sista ordet i alla köp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in