Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
..du har syftat på att skaffa / ta hand om barn som argument för ert frånfälle till bidra till statliga skattekistan i flera argument fram tills nu.
Återigen, vi snackar om transfereringar mellan man och kvinna i Svea rike. JAG har mina ungar i annat land.
Egentligen har dessa 4 miljonerna diskuterats till förbannelse på detta forumet. Det har redan konstaterats att en
stor och tung post är
barnen/avkomman/barnomsorgen.
Du vet, man och kvinna skaffar några barn. Dessa ska någon ta hand om under deras första levnadsår. Oftast är det kvinnan som stannar hemma längst, oftast är det kvinnan som går ner i tid under småbarnsåren. Du förstår att någon måste ta hand om barnen under deras första år va? De flesta föräldrar verkar inte vilja ha sina barn på förskolan 7-4 varje dag från det att de är 1 år gamla. Såhär långt förstår du eller hur?
Eftersom kvinnan bidrar med sin TID och ENERGI så blir det automatiskt så att mannen bidrar med PENGAR via lönearbete. I landet Sverige har vi en gång för alla bestämt oss för att "Hej, låt oss ALLA betala för barnen så att ALLA har en ärlig chans här i livet!" Detta innebär att kvinnor och män som INTE skaffar barn bidrar ändå till detta systemet. Barnfria kvinnor verkar bara inte gnälla om det så som män gör.
Man kan säga att man och kvinna bidrar exakt lika mycket i detta hänseendet. Om män tycker allt detta är jätte orättvist så får de helt enkelt sluta skaffa barn.
Sen har vi den tunga posten: kvinnor sjukskriver sig oftare än män. Detta har jag redan gett förslag till varför detta sker. Istället för att ständigt sitta och gnälla på detta så kan man identifiera problemen och sedan göra något åt dem. Som sagt, kvinnor jobbar ofta på yrkesplatser som dras med ständiga neddragningar och besparingskrav och underbemanning till exempel. Det ser man ju nu med all önskvärd tydlighet i och med coronakrisen.
Ja vi pratar om transfereringar mellan man och kvinna.
Vad jag även pratar om är transfereringar mellan kvinna och man. Jag förstår inte hur detta kan vara så JÄVLA svårt att förstå för vissa. Och varför vissa män gnäller som små jävla bebisar om detta stup i kvarten.