Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Skribenten har under många år väntat på att kraschen ska komma så att kvinnor ska komma krypande till män för att kunna överleva helst då unga kvinnor och helst då till äldre män som då slipper besväret att betala för sex utomlands
Nu har jag läst denna skribent lika länge som du, (eller kanske längre) och det är inte min samlade bedömning av skribentens budskap.
Du kan leta hur länge du vill utan att kunna citera ihop din tolkning.
Du fultolkar, medvetet eller omedvetet och din tolkning får du stå för alldeles själv.
Om jag tar ett helikopterpersktiv på det du säger, så låter det som att du inte accepterar att de feministiska aktionerna och den ideologiska rörelsens "tryck på vårt gemensamma sociala samspel" har konsekvenser.
Det kallas att "inte ta ansvar för sina handlingar" utan skylla på andra när skiten går fel.
Det duger faktiskt inte. Om du klättrar i trän, ska du vara medveten om att grenar kan gå av och du kan falla.
Om du släpper in hundratusentals unga män i åldrarna 15-30 som inte har samma moraliska kompass som vi, så kommer deras handlingar öka för de har ingen chans att göra bättre ifrån sig än män i den åldern som vuxit upp i den här kulturen.
De blir också kåta och i deras kultur har de rätt att ta för sig och de behöver inte bry sig om din heder, speciellt inte om du enligt deras sätt att se det klär ut dig till vad de kallar hora.
Så, gör något åt din förenkling av verkligheten för den det drabbar mest om du inte tar ansvar för din ideologiska övertygelse är du själv och dina systrar.
När ni nu dessutom medvetet skammar vita män, kommer vita män INTE kliva in till ditt försvar, för alla vet ju att kvinnor kan, är modiga och fantastiska och behöver inte män längre.
Allt ni gör har konsekvenser. Liberalism är fint, men bara tills man själv drabbas och det är vad konservativa försökt varna er för hela tiden.
Du kommer inte ifrån ditt eget ansvar.