2020-06-21, 21:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu här ju skribenten gång på gång gjort klart att han inte vill ha hit fattiga kvinnor utan han vill att svenska unga kvinnor ska bli likt fattiga kvinnor i andra länder och tvingas förlita sig på en man för att överleva och inte längre kunna välja bort män som är intresserade
Det var en av de märkligaste tolkningarna jag hört.
Är du helt oförmögen att läsa skriven text, eller?

Inget av det du säger stämmer.
Och slutklämmen är bäst av allt.

Är hela din poäng att kvinnor bara ska välja bort intresserade män, eller var det något du försökte säga också.
Resten av svamlet tänker jag inte ens ta i med tång.
Jag är helt övertygad om att du var påtänd eller tungt medicinerad när du skrev det, för det finns ingen logik alls.
Citera
2020-06-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Det känns av flera olika anledningar som att kvinnor endast tycks vara egentligt lojala med sina barn. Annars är det egoistiskt självintresse utan eftertanke, som gäller, för hela slanten. Samt att detta påverkar samhället i flera negativa hänseenden. Inte minst invandringspolitiskt etc. Lojalitet till land, folk, religion, förfäder, kultur etc, tycks vara väldigt främmande för honkönet. Personligen tror jag att inga riktiga matriarkat någonsin existerat, eftersom att dessa utvecklas bakåt, och halkar efter. Eftersom kvinnors fittor premierar grottmänniskogener i sådan hög utsträckning. Kvinnostyre = döden för varje civilisation. Allt spårbart bakåt till honors förhållande till lojalitet. Jag gissar dessutom att allt är en konsekvens av att vi under hela vår apevolution haft en samhällsordning där röveri, folkmord och sexslavar etc, varit ständigt förekommande. Att bl.a. tvingas gifta sig med sin klans mördare genom årtusenden, måste ha premierat de samvetslösa kvinnor som inte bara anpassat sig, utan trivts och gjort klassresor på detta sätt.

Change my mind.

Hmmm, det lyser igenom bitterhet mot kvinnor för att de inte väljer dig och då blir det invandrarnas fel? Inte för att jag gillar babbar o påsktanter men detta va en av de mindre begåvade inlägg jag läst.
Citera
2020-06-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det var en av de märkligaste tolkningarna jag hört.
Är du helt oförmögen att läsa skriven text, eller?

Inget av det du säger stämmer.
Och slutklämmen är bäst av allt.

Är hela din poäng att kvinnor bara ska välja bort intresserade män, eller var det något du försökte säga också.
Resten av svamlet tänker jag inte ens ta i med tång.
Jag är helt övertygad om att du var påtänd eller tungt medicinerad när du skrev det, för det finns ingen logik alls.
Skribenten har under många år väntat på att kraschen ska komma så att kvinnor ska komma krypande till män för att kunna överleva helst då unga kvinnor och helst då till äldre män som då slipper besväret att betala för sex utomlands
Citera
2020-06-22, 00:58
Avslutad
Citat:
Imponerande uthållighet att i så många år kämpa och ändå hinna med ett krävande yrke, ta hand om och uppfostra en massa barn och samtidigt ha tid med att besöka och försörja så många fattiga kvinnor mindre imponerande att det tagit så många år att upptäcka att kampen gett noll inga unga kvinnor i Sverige har dykt upp i behov av ett mål mat

du är så on point alltid. Jag räknar kallt med att han är ful som stryk och isterbuken hängandes över byxlinningen. När de stackars tjejerna ser honom vänder det sig i magen på dem och de får svälja ner kräket. Hans ego och självbedrägeri är enormt, den typen av man som ger kalla kårar av äckel längs ryggraden bara man ser honom. Tack gode Gud att man ej behöver ha med han och hans likar att göra. Att han sen försöker inbilla oss att han är läkare och en masa annat......alltså stackars människa.

Citat:
Skribenten har under många år väntat på att kraschen ska komma så att kvinnor ska komma krypande till män för att kunna överleva helst då unga kvinnor och helst då till äldre män som då slipper besväret att betala för sex utomlands

Exakt det det handlar om.

De missförstår med vilje.

Låt svinen brinna.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-22 kl. 01:02.
Citera
2020-06-22, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
du är så on point alltid. Jag räknar kallt med att han är ful som stryk och isterbuken hängandes över byxlinningen. När de stackars tjejerna ser honom vänder det sig i magen på dem och de får svälja ner kräket. Hans ego och självbedrägeri är enormt, den typen av man som ger kalla kårar av äckel längs ryggraden bara man ser honom. Tack gode Gud att man ej behöver ha med han och hans likar att göra. Att han sen försöker inbilla oss att han är läkare och en masa annat......alltså stackars människa.

Exakt det det handlar om.

De missförstår med vilje.

Låt svinen brinna.
Vem ska då betala dina bidrag? Vilket moment22!
Citera
2020-06-22, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack

Jag klarar mig. Tackar för omtanken.
Citera
2020-06-22, 09:31
Medlem
Citat:
Med tanke på att det bara utvandrar kring 25 000 män per år varav en stor andel är pensionärer så verkar intresse lågt för de produktiva att lämna Sverige inte minst för att högavlönade vill fortsätta att ha sitt sociala umgänge med likasinnade i segel klubben och på golfbanan och inte har lust att börja om och bygga upp ett nätverk
Citera
2020-06-22, 09:46
Medlem
Citat:
Med tanke på att det bara utvandrar kring 25 000 män per år varav en stor andel är pensionärer så verkar intresse lågt för de produktiva att lämna Sverige inte minst för att högavlönade vill fortsätta att ha sitt sociala umgänge med likasinnade i segel klubben och på golfbanan och inte har lust att börja om och bygga upp ett nätverk
Det är knappast seglarklubben som driver Sverige, dem är ungefär lika samhällsproduktiva som feminister. När vanliga medelklassmän ruttnat är det kört.
Citera
2020-06-22, 09:55
Medlem
Citat:
Det är knappast seglarklubben som driver Sverige, dem är ungefär lika samhällsproduktiva som feminister. När vanliga medelklassmän ruttnat är det kört.
Nej det är de som är med i seglarklubbar och diverse golfklubbar som driver Sverige
Uppenbarligen har inte vanliga medelklass män ruttnat eftersom det är så få män som utvandrar som inte flyttar tillbaka till sitt gamla hemland
Medelklassmän har ju svårt att lämna landet om de inte får fru och barn att också vilja flytta, det är ju inte unga män med osäkra anställningar som betalar mycket i skatt
Citera
2020-06-22, 10:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nu har jag läst denna skribent lika länge som du, (eller kanske längre) och det är inte min samlade bedömning av skribentens budskap.

Du kan leta hur länge du vill utan att kunna citera ihop din tolkning.
Du fultolkar, medvetet eller omedvetet och din tolkning får du stå för alldeles själv.

Om jag tar ett helikopterpersktiv på det du säger, så låter det som att du inte accepterar att de feministiska aktionerna och den ideologiska rörelsens "tryck på vårt gemensamma sociala samspel" har konsekvenser.
Det kallas att "inte ta ansvar för sina handlingar" utan skylla på andra när skiten går fel.

Det duger faktiskt inte. Om du klättrar i trän, ska du vara medveten om att grenar kan gå av och du kan falla.
Om du släpper in hundratusentals unga män i åldrarna 15-30 som inte har samma moraliska kompass som vi, så kommer deras handlingar öka för de har ingen chans att göra bättre ifrån sig än män i den åldern som vuxit upp i den här kulturen.
De blir också kåta och i deras kultur har de rätt att ta för sig och de behöver inte bry sig om din heder, speciellt inte om du enligt deras sätt att se det klär ut dig till vad de kallar hora.

Så, gör något åt din förenkling av verkligheten för den det drabbar mest om du inte tar ansvar för din ideologiska övertygelse är du själv och dina systrar.

När ni nu dessutom medvetet skammar vita män, kommer vita män INTE kliva in till ditt försvar, för alla vet ju att kvinnor kan, är modiga och fantastiska och behöver inte män längre.

Allt ni gör har konsekvenser. Liberalism är fint, men bara tills man själv drabbas och det är vad konservativa försökt varna er för hela tiden.

Du kommer inte ifrån ditt eget ansvar.
Citera
2020-06-22, 10:30
Medlem
Citat:
De som flyttar är främst pensionärer bland dessa är det många greker och finländare som flyttar till sitt gamla hemland där de ofta har någon form av enklare bostad de i haft som semester ställe få svenskar i arbetsför ålder utvandrar från Sverige om de inte pga arbetslöshet hittar jobb på Malta där det finns mängder med call Centers med svensk personal
Citera
2020-06-22, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbat
Vad har anonymitet med hans åsikt att göra? Han är en anonym incel

Ad Hominem och personliga angrepp funkar liksom inte här serru...

Jag vet att det är jobbigt för er att inte kunna hota, skämma och gå på drev mot oliktänkande.. Stackars..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in