2020-06-23, 19:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg er helt enig med deg at dette er relevante fakta, men det hadde hatt større relevans hvis det var drap begått i affekt.
Jeg har jo selv helt til den teorien lenge, men det er all den planleggingen jeg finner lite relevant, samt at TH skulle være så dum at han involverte andre som kunne presse han for penger resten av livet.

Men det jeg kanskje reagerer mest på er at politiet trolig ikke engang har giddet å finne ut hva den røde bmw drev på med. Det er da jeg får en følelse av at de ikke har etterforsket bredt, men har hatt tunellsyn.

Nei skjedde etter at denne Haris overtok som talsmann, og det kan virke som han har fått TH langt opp i halsen. Det er uprofesjonelt av politiet. Og jeg tror det har gått mye prestisje i denne saken, og det å finne en syndebukk er viktig.
Her må det realitetsorienteres. At det kom en ny talsmann skyldes nok bare at siktelsen trakk saken inn i påtalesporet, og har ikke noe med sakens fremdrift å gjøre. HH er påtaleleder og slettes ingen syndebukk.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-23 kl. 19:22.
Citera
2020-06-23, 19:23
Medlem
Nå er det på tide med en tilståelse i fra TH og VE etter at RU straks bryter sammen i avhør og deler alle fakta om kryptorigget, og samtidig gi familien sin en grav å gå til.
Citera
2020-06-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Fordi politiet selvfølgelig ikke deler alt hva de jobber med og hvordan de jobber!

Og hvilken rett tror du en tipser har på informasjon som kommer frem av det de har tipset om?

Ingenting! Man har som tipser absolutt null rett eller behov for noe slags tilbakemelding på hva som ble gjort med tipset ditt, når du har sagt fra om det du har informasjon om er du ferdig.

Utrolig at man skal måtte forklare dette for voksne folk.

Men hva om politiet i det minste hadde gått ut og sagt, ja vi vet hvem som kjørte den røde bmw,⁹ og vi vet også hva som var oppdraget. K⁰0
Du må gjerne kritisere meg det tåler jeg, du bør kanskje heller spørre deg selv hva som er problematisk med å fortelle noe slikt.
Jeg vet, de har ikke noe svar for tunellsynet har gjort at de har lagt bort alle andre teorier.
Citera
2020-06-23, 19:26
Medlem
Citat:
Igjen, med mindre du jobber med etterforskningen så vet du ingenting om hva politiet har foretatt seg eller ikke vedrørende den røde bilen. Ingenting. Det ser bare dumt ut at du fortsetter å hevde at de ikke har "sjekket det ordentlig"

Politiet bekrefter ifølge TV2 at de ikke har klart å spore opp bilen, men at de har prøvd .
Så,hvis de ikke klarer å spore opp en bil, så er det heller ikke helt opp i dagen at de klarer å løse saken.
Citera
2020-06-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er jo ingen som sitter å samler på slike papirer uten grunn. Hva om ektefellen fant det da? Hvis du er en sånn som samler på alle papirer, så ok. Du har kanskje gamle kvitteringer fra butikken fra 80 tallet, hva vet jeg.
Som sagt tidligere, det blir lettere å forstå det hele hvis man tenker at TH er en psykopat. men for mange er det et fremmedord, og de forstår ikke hva det dreier seg om selv etter mye lesning. TH er en psykopat, en manipulator, og disse må ha en person som de hele tiden "eier". Jeg har tidligere redegjort for hvorfor jeg kan påstå at TH er en psykopat. De fleste ekteskapsdrap begås av psykopater. Vanlige folk som skilles tenker ikke slik. De vil bare at konen skal være glad. Hvis hun er glad uten ektemannen, så er de fornøyd med det. En psykopat tenker ikke slik.

Jeg kjenner ikke TH så jeg vet ikke hva han er, poenget er ikke å sanle på gamle papirer, men at det kan tenkes at man får bruk for dette igjen seinere. For dere som kun har opplevd dataalderen kan jeg fortelle at det ikke er så mange år siden man måtte bestille seoaradjonspapiree fra fylkesmannen hvis man ønsket å ta ut separasjon. I tillegg var AEH 68 år da hun forsvant så ikke sikkert hun var så stø på data.
Hva er mer naturlig enn å beholde et slikt skjema hvis man tror at ekteskapsproblemene dukker opp igjen.

Jeg sier ikke at TH Er uskyldig, men mange av argumentene som brukes i media faller på sin egen urimelighet.
Citera
2020-06-23, 19:37
Medlem
Jofs avatar
Kanske polti är arga nu för att dom Känner att han har lurat dom så länge?
Citera
2020-06-23, 19:38
Bannlyst
Citat:
Og jeg har skrevet i et annet innlegg her at jeg såklart ikke tror politiet har plantet et lik på en eiendom som TH disponerer.
Men det har gått prestisje i denne saken og det er veldig viktig å finne en syndebukk. Men mange av incitamentene til politiet er helt vanlige ting.
Det eneste jeg er sikker på her, er at TH har etter på seg politiet. Spørsmålet er om det er klønethet eller personligheten til TH. Og er det personligheten gjør det ikke han nødvendigvis til drapsmann.

Jeg har vel ikke sagt at du tror at politiet har fraktet liket av AE opp til sætra ved Gjøvik og gravd henne ned der. Les hva jeg skriver da.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-23 kl. 19:45.
Citera
2020-06-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Så argumentet er at det finnes ingen sak fordi det ikke nådde avisa. Og om den hadde nådd avisa, ville neste argument vært at den kan ikke ha vært så alvorlig siden det ikke ble fengselsstraff av det, den som rapporterte om hendelsen løy, GM ble provosert osv. Det er ganske forutsigbart.TH har ikke leid profesjonelle for så å få dumpet AEH på hytta si. Jeg håper at de også leter etter noe annet som kan gi resultater, og at de leter andre steder. Men uansett tror jeg ikke man finner noe lik etter så lang tid, ikke når man ser på måten dette har blitt gjort på.

Til det uthevede: nei, det er jeg enig i.
Dersom han er GM eller står bak noe planlagt, vil han nok foretrekke å få hjelp av folk han kan kontrollere videre i livet. Ikke hyre inn proff som kan ha balletak på han resten av livet.

Er hun drept i affekt, så vil kanskje det være en løsning å gjemme henne nær noe kjært? Ikke sikkert TH selv ville det slik, men den stakkaren som fikk jobben med å skjule henne kan jo være mer følelsesmessig ««bløt»» enn TH/GM.

Uansett bør det hvertfall sjekkes ut. Om noen ville ramme TH, er det jo slett ikke utenkelig å bruke eiendom til gravplass. De vil vel finne henne.
Senast redigerad av Karamellis 2020-06-23 kl. 19:50.
Citera
2020-06-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Skulle nesten tro, noen her inne har personlig agenda for å reinvaske TH.

De latteligjør alle innlegg at TH er skyldig, men bruker selv den samme arguments teknikken for å forsvare TH.

Denne tråden begynner å bli tragisk-komisk
Ja ganske komisk. Ser også ut som noen har en agenda om å skylde på TH?
Er det bare plass til de som er enig med deg her ? Er det du som bestemmer hva som er sant ?
Citera
2020-06-23, 19:41
Medlem
Citat:
Igjen, med mindre du jobber med etterforskningen så vet du ingenting om hva politiet har foretatt seg eller ikke vedrørende den røde bilen. Ingenting. Det ser bare dumt ut at du fortsetter å hevde at de ikke har "sjekket det ordentlig"

Hva med at politiet ikke gidder å gi en plausibel forklaring på dette. Som f.eks ja vi vet hvem som kjørte den røde bmw og vi vet hvilket oppdrag det er.

Jeg er kan skje ikke så imponert over politiet som du er. Selv om jeg ikke jobber i politiet vet jeg desverre mye om når det går prestisje i en sak så er ikke politiet så grei og ha med å gjøre. Men du må fortsette og låse deg i at politiet alltid har rett. Likevel rart du ikke har fått med deg den offensive holdningen fra politiet når de skiftet talsmann. Vet ikke hvor Brøske ble utav, men følte han var langt mer objektiv
Citera
2020-06-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det tyder vel på, at der er nye beviser mod TH? Efter hans løsladelse fik politiet jo kun lov at fortsætte ransagningen af Sloraveien pga den såkaldte tredjemandsransagning, altså fordi det skulle være åsted for drab. Nu har retten givet dem tilladelse til at ransage deres hytte på Kvitfjell og AEHs hytte i Biri, som de begge disponerede over.

Off topic: man kan ikke lade være med at smile lidt af VGs billede: politiet søker rundt hytta med to hunder - og tre får! Kun i Norge

Det er gjort nytt vedtak i lagmannsretten om ny(e) ransakingen. Dette på grunnlag av bla nye funn. NRK (rikskringkastingen) har en bra artikkel om rettslig grunnlag i kveld. https://www.nrk.no/norge/politiet-om-ransaking-av-hagens-hytter_-_-vi-soker-etter-anne-elisabeth-1.15065459

Off top: hehe - sånn er det her!
Citera
2020-06-23, 19:46
Medlem
Citat:
Hva med at politiet ikke gidder å gi en plausibel forklaring på dette. Som f.eks ja vi vet hvem som kjørte den røde bmw og vi vet hvilket oppdrag det er.

Jeg er kan skje ikke så imponert over politiet som du er. Selv om jeg ikke jobber i politiet vet jeg desverre mye om når det går prestisje i en sak så er ikke politiet så grei og ha med å gjøre. Men du må fortsette og låse deg i at politiet alltid har rett. Likevel rart du ikke har fått med deg den offensive holdningen fra politiet når de skiftet talsmann. Vet ikke hvor Brøske ble utav, men følte han var langt mer objektiv

Politiet har i følge TV2 sagt at de ikke klarer å spore opp bilen etter flere forsøk. For noen er det litt dumt. Sånn er det bare bare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in