2020-06-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan du skrive ut resonnementet ditt helt ut? For nå følger jeg deg ikke helt.
Det jeg prøvde å si er at det er selvforklarende at en 70-åring som angivelig har kompetanse til å lure hele politi-Norge, og angivelig skal ha planlagt dette over lang tid, han graver selvfølgelig ikke ned liket på tomta si. Siden politiet likevel leter der, har jeg ressonert meg frem til at de står fast.som de har gjort ganske lenge dessverre.
Citera
2020-06-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis du fylte de ut 4 ganger, så betyr det at du kanskje kastet dem etter hver gang du ombestemte deg.
Men her har hun tatt vare på papiret i noe tid.

Nei det er slett ikke sikkert jeg kastet de, de kan utmerket ha blitt liggende i alle papirene mine i flere år.
Det er bare tåpelig og tro at en utfylt separasjonssøknad trenger å være reell etter så mange år. Men kanskje roet forholdet seg, men hun tok likevel vare på den utfylte søknaden i tilfelle hun begynte å tenke på det igjen

Det er ikke sånn at alle forhold er enten eller, jeg husker tidvis at min mor som levde i et etter min mening greit forhold med min far, truet med skilsmisse hvis det var ting hun ikke tolerere. Dette foregår i de fleste ekteskap, men de færreste gjør alvor av det.
Jeg sier ikke med det at TH ikke kan være drapsmannen, men noen av de tingene som er lekket til pressen er helt vanlige ekteskapsproblemer hos par som har levd sammen så lenge.
Ta f.eks det at det er lekket ut at de hadde ekteskapsproblemer for 30 år siden. Er det i det hele tatt relevant? Hvis AEH levde i et voldelig ekteskap ville hun vært skilt for lenge siden. Men småkrøll i ekteskapet er vanlig.
Citera
2020-06-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg håper politiet finner den de leter etter. Anne Elisabeth.

Det ligger nok ingen lik på tomta i tilfelle hun skulle være død.
Citera
2020-06-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nei det er slett ikke sikkert jeg kastet de, de kan utmerket ha blitt liggende i alle papirene mine i flere år.
Det er bare tåpelig og tro at en utfylt separasjonssøknad trenger å være reell etter så mange år. Men kanskje roet forholdet seg, men hun tok likevel vare på den utfylte søknaden i tilfelle hun begynte å tenke på det igjen

Det er ikke sånn at alle forhold er enten eller, jeg husker tidvis at min mor som levde i et etter min mening greit forhold med min far, truet med skilsmisse hvis det var ting hun ikke tolerere. Dette foregår i de fleste ekteskap, men de færreste gjør alvor av det.
Jeg sier ikke med det at TH ikke kan være drapsmannen, men noen av de tingene som er lekket til pressen er helt vanlige ekteskapsproblemer hos par som har levd sammen så lenge.
Ta f.eks det at det er lekket ut at de hadde ekteskapsproblemer for 30 år siden. Er det i det hele tatt relevant? Hvis AEH levde i et voldelig ekteskap ville hun vært skilt for lenge siden. Men småkrøll i ekteskapet er vanlig.

Ca 10 000 seperasjoner årlig i Norge, nokså daglidags.
Citera
2020-06-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, men dette med motiv har vært oppe her før.

Det er sannsynligvis sammensatt og da blir det feil å si: «man dreper ikke for så lite».

Skilsmissen var trolig bare en del av bildet.

For en kontrollfreak å miste kontroll, kan være vanskelig. Et nederlag.

Mulige trusler om å bruke advokat til å rette opp skjevdelingen kan ha gjort det umulig for TH å godta separasjon.

«Hagen-imperiet» ville fått en alvorlig slagside om kravet måtte realiseres gjennom nedskalering.
Jeg er helt enig med deg at dette er relevante fakta, men det hadde hatt større relevans hvis det var drap begått i affekt.
Jeg har jo selv helt til den teorien lenge, men det er all den planleggingen jeg finner lite relevant, samt at TH skulle være så dum at han involverte andre som kunne presse han for penger resten av livet.

Men det jeg kanskje reagerer mest på er at politiet trolig ikke engang har giddet å finne ut hva den røde bmw drev på med. Det er da jeg får en følelse av at de ikke har etterforsket bredt, men har hatt tunellsyn.

Nei skjedde etter at denne Haris overtok som talsmann, og det kan virke som han har fått TH langt opp i halsen. Det er uprofesjonelt av politiet. Og jeg tror det har gått mye prestisje i denne saken, og det å finne en syndebukk er viktig.
Citera
2020-06-23, 19:13
Bannlyst
Citat:

Det er jo ingen som sitter å samler på slike papirer uten grunn. Hva om ektefellen fant det da? Hvis du er en sånn som samler på alle papirer, så ok. Du har kanskje gamle kvitteringer fra butikken fra 80 tallet, hva vet jeg.
Som sagt tidligere, det blir lettere å forstå det hele hvis man tenker at TH er en psykopat. men for mange er det et fremmedord, og de forstår ikke hva det dreier seg om selv etter mye lesning. TH er en psykopat, en manipulator, og disse må ha en person som de hele tiden "eier". Jeg har tidligere redegjort for hvorfor jeg kan påstå at TH er en psykopat. De fleste ekteskapsdrap begås av psykopater. Vanlige folk som skilles tenker ikke slik. De vil bare at konen skal være glad. Hvis hun er glad uten ektemannen, så er de fornøyd med det. En psykopat tenker ikke slik.
Citera
2020-06-23, 19:14
Medlem
«Politiet har tirsdag gravd minst to hull ved hytta til Hagen-familien på Biri. I tillegg er det gjort søk med hund på området.
Det ble like før klokka 14 sendt ut pressemelding om at det var satt i gang nye undersøkelser. Tirsdag kveld har politiet forlatt eiendommen på Biri, som fortsatt er sperret av.
- Formålet med undersøkelsene er å sikre spor som kan antas å ha betydning som bevis i saken, opplyste politiet«
Citera
2020-06-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Okei, så "noe sier meg", betyr ifølge deg at politiet ikke har sjekket denne bilen. Det er altså din konklusjon.

Det er også politiet sin konklusjon.
De har ikke klart å spore opp bilen ved hjelp av elektroniske spor eller annet, etter at de forsøkte. Det skriver TV2.
Citera
2020-06-23, 19:15
Medlem
GG99Slayers avatar
Skulle nesten tro, noen her inne har personlig agenda for å reinvaske TH.

De latteligjør alle innlegg at TH er skyldig, men bruker selv den samme arguments teknikken for å forsvare TH.

Denne tråden begynner å bli tragisk-komisk
Citera
2020-06-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Herregud, jeg klarer ikke la være lenger...

Hva i all verden er det som får deg til å tro at de ikke har sjekket dette tipset, når det står svart på hvitt at de har undersøkt tipset og sjekket det ut av saken??

👏👏👏
Enig... Politiet har vært tydelig på at dette er sjekket ut.
Citera
2020-06-23, 19:17
Medlem
[quote=Orderud.|72043202]Poenget er jo at det selvfølgelig ikke er noen som har plantet liket a AE på tomten 12 mil unna for at TH skulle få skylden, det er det jeg snakker om.
Det er jo ikke uten grunn at de sier at TH er GM. Og det er jo ikke bare den tomten og hytten de har sjekket.[/QUOTE

Og jeg har skrevet i et annet innlegg her at jeg såklart ikke tror politiet har plantet et lik på en eiendom som TH disponerer.
Men det har gått prestisje i denne saken og det er veldig viktig å finne en syndebukk. Men mange av incitamentene til politiet er helt vanlige ting.
Det eneste jeg er sikker på her, er at TH har etter på seg politiet. Spørsmålet er om det er klønethet eller personligheten til TH. Og er det personligheten gjør det ikke han nødvendigvis til drapsmann.
Citera
2020-06-23, 19:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Men det jeg kanskje reagerer mest på er at politiet trolig ikke engang har giddet å finne ut hva den røde bmw drev på med. Det er da jeg får en følelse av at de ikke har etterforsket bredt, men har hatt tunellsyn.

Igjen, med mindre du jobber med etterforskningen så vet du ingenting om hva politiet har foretatt seg eller ikke vedrørende den røde bilen. Ingenting. Det ser bare dumt ut at du fortsetter å hevde at de ikke har "sjekket det ordentlig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in