2020-06-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det har betydning siden du sammenlikner bilen med futurum-mennene.
Du mener at politiet har holdt tilbake denne opplysningen slik at ingen vitner skulle melde seg, og dermed kunne kjøre på mot TH?
Reportasjen sier jo ikke noe om de etterforskningsskritt som politiet tok.
Politiet har jo selv sagt at de har sjekket tipset med denne bilen. At de ikke vil si hva de har gjort, betyr ikke at de ikke har gjort noe som helst.

Telefonavhlr i følge kvinnen. Uansett kunne de jo fortalt publikum hvorfor bilen er sjekket ut, selv uten å fortelle hva som skjedde, noe sier meg at de ikke har funnet kvinnen troverdig og da heller ikke giddet og sjekke hvir denne bilen skulle.
Citera
2020-06-23, 18:42
Medlem
I min hovedhypotese så tenker jeg at GM ønsket å ramme både AE og TH.

At AE ble offeret og TH skulle framstilles som gjerningsmann. Ramme begge to.

Psykologisk motiv. Ikke penger. Mer som hevn.

I så måte er det ikke helt utenkelig synes jeg at det kan gjøres funn på hytte-eiendom. Kan jo hende det har kommet tips om det og. Men det får vi se på.

Ser også at det er nye avhør med 30 åringen, altså krytomannen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5RgVe/loerenskog-forsvinningen-mannen-i-30-aarene-i-nye-avhoer

Da ville det ikke forbause meg om at denne gangen er tema, kontakt med sønnen.
Citera
2020-06-23, 18:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja det gjorde det, det så de på nyhetene i dag også. Slett arbeid, selv om det skulle vise seg og være TH, burde alle tios svært sjekket helt ut, det er derfor jeg har begynt å tvile på politiets agenda.

Tunellsyn fra hanske tidlig, helt tydelig når de ikke har giddet og sjekke dette tipset.

Herregud, jeg klarer ikke la være lenger...

Hva i all verden er det som får deg til å tro at de ikke har sjekket dette tipset, når det står svart på hvitt at de har undersøkt tipset og sjekket det ut av saken??
Citera
2020-06-23, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Han mener vel seg provosert av politiets opptreden i senere tid, vil jeg kanskje anta. Og at de snart bør ha sjekket ferdig huset. Har gått utrolig lang tid. Jeg har ikke oppfattet det som at han har vært på bakbena ifht undersøkelser i huset. Det har stått til rådighet helt fra starten. Han ønsket vel dem inn fra første dag. Så ønsker han nå boligen.

Men hvis det var meg og jeg var uskyldig (du og må tenke på at han kan være uskyldig), så hadde jeg også blitt provosert av politi på dette tidspunktet. Og faktisk ikke på langt nær sikkert at jeg hadde orket å stille til avhør mer hvis de var helt fastlåst på meg og jeg selv visste at jeg er uskyldig.

Så er det også der han bor.

Det er ikke uten grunn at det snakkes om tunnelsyn i slike saker. Er veldig viktig at man klarer sette seg inn i både skyld og uskyld.

Men i begynnelsen var han ikke siktet for drap, noe han var under siste ransakning. Hypotese og motiv har forandret seg noe siden den gang. Tenker at det har noe med det å gjøre at han satte seg sånn på bakbeina. Han visste at de nå leitet etter andre ting enn bare fotavtrykk, fingeravtrykk, dna osv
Citera
2020-06-23, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ja og hva så, jeg er selv skilt, vet du hvor mange ganger jeg fylte ut slike papirer og ombestemte meg fordi forholdet bedret seg. 4 ganger. Det sier absolutt ingenting om at hun ville gjort alvor av det. Men hun har nok sikkert tenkt på skilsmisse siden hun har fortalt venninner om det, men papirene var flere år gamle, og ingenting tilsier at det er en drapshypotese.

Jeg hadde fulgt deg hvis det var mistanke om drap begått i affekt, men her er det jo snakk om planlagt og overlagt drap.

Hvis du fylte de ut 4 ganger, så betyr det at du kanskje kastet dem etter hver gang du ombestemte deg.
Men her har hun tatt vare på papiret i noe tid.
Citera
2020-06-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis det var meningen at TH skulle få skulden for drapet, så hadde det vært bedre å la politiet finne liket, enn å gjemme det 12 mil unna.

Nei klart politiet ikke har funnet liket,og jeg mener såklart ikke at politiet har gjemt liket, men veldig påfallende at samme dag som Irene og advokatene står frem og forteller sin historie, begynner politiet og leite på en hyttetomt og forteller det til pressen.

Jeg mener ikke at politiet har noen interesse av å sabotere etterforskningen, men man bør tenke at det er gått betydelig prestisje for politiet som har sagt rett ut at det er TH som er gjerningsmannen.

I tillegg må man tenke på alt det arbeidet som er lagt ned i denne hypotesen. Er det virkelig kidnappere har nok politiet null sjanse til å finne en oppklaring etter så lang tid.
Og dette er en.prestisjesak for politiet, det er det ingen tvil om.
Citera
2020-06-23, 18:50
Bannlyst
Citat:
Telefonavhlr i følge kvinnen. Uansett kunne de jo fortalt publikum hvorfor bilen er sjekket ut, selv uten å fortelle hva som skjedde, noe sier meg at de ikke har funnet kvinnen troverdig og da heller ikke giddet og sjekke hvir denne bilen skulle.

Okei, så "noe sier meg", betyr ifølge deg at politiet ikke har sjekket denne bilen. Det er altså din konklusjon.
Citera
2020-06-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Herregud, jeg klarer ikke la være lenger...

Hva i all verden er det som får deg til å tro at de ikke har sjekket dette tipset, når det står svart på hvitt at de har undersøkt tipset og sjekket det ut av saken??

Hvorfor står Irene og advokatene frem og forteller det motsatte i dag da. Og hvorfor kan ikke politiet fortelle publikum hva dette dreide seg om?
Citera
2020-06-23, 18:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ja og hva så, jeg er selv skilt, vet du hvor mange ganger jeg fylte ut slike papirer og ombestemte meg fordi forholdet bedret seg. 4 ganger. Det sier absolutt ingenting om at hun ville gjort alvor av det. Men hun har nok sikkert tenkt på skilsmisse siden hun har fortalt venninner om det, men papirene var flere år gamle, og ingenting tilsier at det er en drapshypotese.

Jeg hadde fulgt deg hvis det var mistanke om drap begått i affekt, men her er det jo snakk om planlagt og overlagt drap.
Ja, men dette med motiv har vært oppe her før.

Det er sannsynligvis sammensatt og da blir det feil å si: «man dreper ikke for så lite».

Skilsmissen var trolig bare en del av bildet.

For en kontrollfreak å miste kontroll, kan være vanskelig. Et nederlag.

Mulige trusler om å bruke advokat til å rette opp skjevdelingen kan ha gjort det umulig for TH å godta separasjon.

«Hagen-imperiet» ville fått en alvorlig slagside om kravet måtte realiseres gjennom nedskalering.
Citera
2020-06-23, 18:56
Medlem
Siden politiet ikke har gravd ved hytta tidligere pga frost/snø, så kan man anta at det kke var frost/snø i oktober/november 2018 heller ?
Citera
2020-06-23, 18:57
Bannlyst
Citat:
Nei klart politiet ikke har funnet liket,og jeg mener såklart ikke at politiet har gjemt liket, men veldig påfallende at samme dag som Irene og advokatene står frem og forteller sin historie, begynner politiet og leite på en hyttetomt og forteller det til pressen.

Jeg mener ikke at politiet har noen interesse av å sabotere etterforskningen, men man bør tenke at det er gått betydelig prestisje for politiet som har sagt rett ut at det er TH som er gjerningsmannen.

I tillegg må man tenke på alt det arbeidet som er lagt ned i denne hypotesen. Er det virkelig kidnappere har nok politiet null sjanse til å finne en oppklaring etter så lang tid.
Og dette er en.prestisjesak for politiet, det er det ingen tvil om.

Poenget er jo at det selvfølgelig ikke er noen som har plantet liket a AE på tomten 12 mil unna for at TH skulle få skylden, det er det jeg snakker om.
Det er jo ikke uten grunn at de sier at TH er GM. Og det er jo ikke bare den tomten og hytten de har sjekket.
Citera
2020-06-23, 18:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvorfor står Irene og advokatene frem og forteller det motsatte i dag da. Og hvorfor kan ikke politiet fortelle publikum hva dette dreide seg om?

Fordi politiet selvfølgelig ikke deler alt hva de jobber med og hvordan de jobber!

Og hvilken rett tror du en tipser har på informasjon som kommer frem av det de har tipset om?

Ingenting! Man har som tipser absolutt null rett eller behov for noe slags tilbakemelding på hva som ble gjort med tipset ditt, når du har sagt fra om det du har informasjon om er du ferdig.

Utrolig at man skal måtte forklare dette for voksne folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in