2020-06-23, 16:37
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Var väl ca 1900, såg inte exakt men däromkring. Känns mycket? Men hey, det går väl att skylla på ökad testning, ett tag till?
#SåJäklaLess

Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Det som oärliga inte nämner är att samtidigt som tester ökar så ökar också antal smittade. Vilket är så enkel matematik att vem som helst inser (förutom just oärliga) tyder på att antal fall INTE minskar.

Nog bra att samhällssmittan syns som den gör i andra länder,

det man kan se kan man angripa.

Tyskland räknar ju ut och publicerar sitt R-tal varje dag inklusive lördag och söndag.

Någon som vet om något annat land gör det?
Citera
2020-06-23, 16:38
Medlem
Det är ju helt klart så att nånting hänt i Kroatien.

Man rapporterar 30 nya fall idag.

Nånting händer 17:e Juni och man har en enorm ökning av fall sedan dessa. Från låga nivåer men det är ju uppenbart att nått hänt. Såhär många har man inte haft sedan April.

Världsettan Djokovic och 4 andra tennisspelare har ju också testat positivt med Covid-19 efter en "privat" turnering med publik i Kroatien och Serbien.
Citera
2020-06-23, 16:39
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tack, där blir det väldigt tydligt att det är den i särklass lägsta siffran på tre månader!
Det går bra nu!
Bara en empatilös idiot kan tycka att "det går bra" när vi fortfarande har bland de högsta dödstalen och smittspridning i världen per capita.
Det är bra att det går åt rätt håll, men det går f_n inte bra.
Hur kan man kläcka ur sig någon sådant!?
Citera
2020-06-23, 16:39
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Men era spån. Han sa ju sen att det inte är ngn större skillnad och att det körs mot dödsregister för att det ska bli rätt. Socialstyrelsen får ju in dödsorsaksintyg. Det är ju dessa som ligger till grund för statistiken. Tror ni på allvar att nån läkare skriver "covid" som dödsorsak för nån som dött i en bilolycka så är ni ju sanslöst korkade, No offense, men era försök att bortförklara de höga dödstalen börjar gå ut i de riktiga knasmarginalerna och tassemarkerna nu.... 🙄

Tror ni inte AT och FHM skulle ta VARJE chans att trumma på om att det "egentligen" är massa folk som inte "alls" dör av covid, om det vore så? Klart de skulle sitta i långa intervjuer och beklaga sig över det. Som det är nu så pressar inte AT på om det, för han vet ju att rapporteringen är korrekt och att läkarna inte gör fel gällande dödsorsaker.

Statistiken visar avlidna där den underliggande dödsorsaken var covid-19, enligt de dödsorsaksintyg som inkommit till Socialstyrelsen.

Släpp sargen nån gång...

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Oj oj oj, det där tog hårt. Följer inte corona-eländet särskilt mycket längre, utan ställde en liten fråga. Tror du på fullaste allvar att vi är så korkade som du påstår?

Det ska fan inte stå covid som dödsorsak om en 90 plussare på äldreboendet dör av ålderdom eller en hjärtinfarkt eller vad det nu är. Jag har sett många äldre som haft sjukdomen och överlevt, men som testats positivt en lång tid efter. Om de under den tiden skulle dö av andra skäl, tycker du ändå de ska räknas in som covid-dödsfall?
Citera
2020-06-23, 16:40
Medlem
HGs avatar
Så här kan Kina göra men inte Sverige:

"2:56 pm June 23

China's traffic authorities on Tuesday vowed to strictly guard traffic out of Beijing: Those with abnormal health QR codes or without recently-taken negative nucleic acid test proof will not be allowed to take public transportation or drive out of the capital."

Tänk om Sverige kunde ha gjort samma sak för Stockholm. Sätta upp vägspärrar runt Stockholms utfarter och kontrollerat alla blivande semesterfirare. De som inte hade bevis på att de var friska från COVID-19 fick vända tillbaka och fira midsommar i Stockholm.

Beijing har 22 miljoner invånare och klarar av att genomföra detta. Men inte vi...............
Citera
2020-06-23, 16:40
Medlem
39 döda på en tisdag får anses godkänt. På många tisdagar har siffrorna varit värre då data från dödsregistret samkörs med inlagda på IVA och annorstädes.
Citera
2020-06-23, 16:41
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du menar på samma sätt som alla "skiter i" de äldre som dör på äldreboenden under säsongsinfluensan, varje år?

Ingen har någonsin brytt sig om de äldre på boendena tidigare, men nu är alla hysteriska och fulla av empati. Får hoppas att detta nyfunna engagemang hos alla leder till en positiv förändring.
Citera
2020-06-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sverige "samlar inte ihop" data. Är du dum i huvudet? Sverige rapporterar per dag, men rapporterar inte dagligen.

Det här forumet är bland det mest fascinerande jag någonsin varit med om, det skulle få Samhall att framstå som ett avsnitt i "Snillen Spekulerar". Jag trodde faktiskt att det fanns en gräns för hur ointelligent och urbota dum någon kan vara. Men då kliver Ulf och ett par till fram och visar att man hade alldeles fel...helt obegripligt fascinerande.

Hur gör ni för att andas? Hur beter ni er för att klara av räkna ut om man skall bajsa inåt eller utåt? Hitta hem när ni gått ut? Alla dessa frågor är för mig ett mysterium, det kräver nämligen mer hjärnkapacitet än vad ni kan uppbringa.

Herre min skapare...

Nej, flera regioner rapporterar inte alls dagligen. Du ljuger. Man samlar ihop sin data till klumpar.
Det rapporteras inte dagligen ifrån alla regioner i Sverige och har aldrig gjort.

På helger är det numera många regioner som ligger "nere" i rapporteringen men även under andra dagar.

Så även där har du ingen koll på vad du pratar om. Som vanligt alltså.
Citera
2020-06-23, 16:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Allt beror ju på hur man räknar dödsoffer! Sverige räknar alla som dött med och av Corona medan Norge Danmark och Finland bara verkar räkna de som dött av Corona
Sen har Giesecke definitivt haft betydligt fler rätt än fel.
Det stämmer inte, du sprider fake news.
Citera
2020-06-23, 16:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Läste du överhuvudtaget vad jag skrev? Vem fan har problem med läsförståelsen?
Jag skrevs att FHM och vissa regioner inte rapporterar på helger.. vad exakt är fel i det påståendet? Eller har du inside info från dessa regioner under dessa dagar?
Ja, jag läste vad DU skrev. Uppenbart är dock att du inte läste vad JAG skrev.

Här är det igen (eftersom du bevisligen missade det första gången):

Citat:
Lugna ned dig lite i dina vilda spekulationer och ditt godtyckliga tramsande.

Sverige rapporterar per dag. Inget annat. Man "samlar inte ihop siffrorna" som du säger. Du har fel, som vanligt. Bra, då har vi etablerat det!

Men, vad har du fått det där ifrån egentligen? Är det något du hittar på eller har då gjort en subjektiv tolkning av något du läst?

Påståendet från Ulf-Storskrävlaren var att Sverige inte rapporterar på helgerna och sedan "samlar ihop siffrorna" så att det ser ut som de har massor av nya döda och smittade. Jag påpekade att det gör Sverige INTE. Sverige rapporterar per dag. Inte dagligen, men per dag. SJUNKER DET IN??

Och då drar du till med din Einsteins-klassade dummerjönsplattityd:
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Har du tappat det helt? På helger sker ingen rapportering från FHM längre.
Vissa regioner fortsätter, men inte de stora. Sthlm VG och en bunt till..

Nä, det sker ingen rapportering från FHM på helgerna, men de rapporterar fortfarande PER DAG. SJUNKER DET IN!?? Hello, McFly!!!??? Anybody home???
Citera
2020-06-23, 16:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Kan du ge några länkar eller citat angående smittspårning och isolering?
Att det pratas om antal tester - absolut.
Men smittspårning och isolering? Verkligen?
Har inte Tegnell snarare sagt att det är meningslöst med smittspårning?

Det ENDA jag sagt om smittspårning är att den förmodligen kan vara bättre. Jag har ingen aning om hur detta arbete sköts.

Det har isolerats många tusen C-19-sjuka på sjukhus runt om i landet ända sen starten av denna shitstorm. Exakt hur många finns det säkert papper på och kommer säkerligen släppas i detalj när detta är över.
Citera
2020-06-23, 16:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Sverige "samlar inte ihop" data. Är du dum i huvudet? Sverige rapporterar per dag, men rapporterar inte dagligen.

Det här forumet är bland det mest fascinerande jag någonsin varit med om, det skulle få Samhall att framstå som ett avsnitt i "Snillen Spekulerar". Jag trodde faktiskt att det fanns en gräns för hur ointelligent och urbota dum någon kan vara. Men då kliver Ulf och ett par till fram och visar att man hade alldeles fel...helt obegripligt fascinerande.

Hur gör ni för att andas? Hur beter ni er för att klara av räkna ut om man skall bajsa inåt eller utåt? Hitta hem när ni gått ut? Alla dessa frågor är för mig ett mysterium, det kräver nämligen mer hjärnkapacitet än vad ni kan uppbringa.

Herre min skapare...

Du säger att Sverige rapporterar per dag, vilket är helt riktigt, men länkar till uppgifter som inte är per dag. Sverige har inte rapporterat att 50+ dog den 19 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in