Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Så Tegnell bekräftar att folk som rapporteras avlidna och har covid-19 i blodet även om anledningen är någon helt annat, registreras som Covid-19 döda. Vilken ofattbart skämt. Kör jag ihjäl mig efter ha testat positivt för C-19 så dör jag av Corona.
Otroligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Ja, det borde vara enbart när dödsorsaken är covid som ingår i statistiken. Vilka andra länder räknar på det viset??
Men era spån. Han sa ju sen att det inte är ngn större skillnad och att det körs mot dödsregister för att det ska bli rätt. Socialstyrelsen får ju in
dödsorsaksintyg. Det är ju dessa som ligger till grund för statistiken. Tror ni på allvar att nån läkare skriver "covid" som dödsorsak för nån som dött i en bilolycka så är ni ju sanslöst korkade, No offense, men era försök att bortförklara de höga dödstalen börjar gå ut i de riktiga knasmarginalerna och tassemarkerna nu.... 🙄
Tror ni inte AT och FHM skulle ta VARJE chans att trumma på om att det "egentligen" är massa folk som inte "alls" dör av covid, om det vore så? Klart de skulle sitta i långa intervjuer och beklaga sig över det. Som det är nu så pressar
inte AT på om det, för han vet ju att rapporteringen är korrekt och att läkarna inte gör fel gällande dödsorsaker.
Statistiken visar avlidna där den underliggande dödsorsaken var covid-19, enligt de dödsorsaksintyg som inkommit till Socialstyrelsen.
Släpp sargen nån gång...
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/