Citat:
Ursprungligen postat av
UngaChefen
Du glömde ett steg. Först går WWF ut med att man ska rädda pandorna, sedan börjar alla raser skriva "Panda lives matter" överallt och det börjas med upplopp och demonstrationer. Här kommer "all lives matter" fram och alternativt "lejon lives matter".
Jag vet inte vad min åsikt är gällande detta. Jag ville bara fixa den felaktiga liknelsen!
Precis, du har förstått.
Det är precis så det fungerar, det är massor av demonstrationer när det gäller djurliv och regnskog osv, även om det mest är politiska demonstrationer som syns så existerar det annat. PETA, greenpeace osv...
Aldrig någonsin i världshistorien har någon ens antytt att det finns motsättningar mellan att rädda regnskog och att rädda pandor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Das Auto
Tycker inte det är några problem med "Black lives matter" eller att det måste kontras med "White lives matter". Nu var det dock någon som förde fram just "White lives matter" och detta fördömdes och pekades ut som rasism. Därav att jag pekar på den märkliga dubbla standaren. Hade folk ryckt på axlarna och sagt "visst, vita liv spelar också roll" och sen fortsatt stödja vad man nu än vill stödja hade det inte funnits något att uppmärksamma.
Precis.
Nej, det är såklart inte rasism att anse att white lives matter, per se.
Men av någon anledning så är det samma retorik som "men varför finns det ingen mansdag!!! jävla sexism!!!!2", dvs precis samma tänk som kränkta incelrasister har, troligen därför som de pekas ut som rasister.