2020-06-23, 12:58
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tegnell och co har ju sagt tvärtom. Vid en värmebölja så kommer smittspridningen minska och smittan har inte samma effekt. Det är hans egna ord. Så därför borde det ju vara nästan noll då enligt FHM.

Men Spanien är ett av de länder som har haft flest dödsfall, per capita. Hur går det ihop?
Citera
2020-06-23, 12:59
Medlem
Giesecke: Om ett år är övriga Norden i kapp Sveriges dödstal

Johan Giesecke har haft fel sedan dag ett. Mannen är inte klok. Genomkorrupt.
Citera
2020-06-23, 13:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast det har de ju inte gjort.

Man har nu fått utbilda folk i god handhygien och andra rutiner på äldrevården, eftersom det inte fungerade som den skulle.
Nu blandar du olika frukter igen.

Det är skillnad på att inte lyckas med något man föresatt sig och att inte ens försöka.
Eller menar du att regioner och kommuner inte har rekommenderat god handhygien tidigare?

Självklart att det regioner och kommuner som har ansvar för genomförandet, men FHM ansvarar för vad man försöker genomföra.
Säger du verkligen emot detta?

Du glömde visst min fråga?
Försöker igen:

Menar du verkligen ändå att FHM inte har något ansvar när de t.ex. sa att masker i äldrevården inte behövs?
Citera
2020-06-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Ett land där det är kallt 11 månader på 12....och så kommer åsnan här och börjar oroa sig ifall statistik smutsas ner av folk som dör i värmeböljan.....Hahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaha

Höj nivån. Så att att folk dör inom äldreomsorgen i värmeböljor är en myt? Vad vill du ha sagt?
Citera
2020-06-23, 13:03
Medlem
BREAKING NEWS! COVID-19 Research Shows That SARS-CoV-2 Coronavirus Can Survive In Water For Up To 25 Days And Could Also Be Water-Borne

(Källa: Thailand Medical News)
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-news-covid-19-research-shows-that-sars-cov-2-coronavirus-can-survive-in-water-for-up-to-25- days-and-could-also-be-water-borne

COVID-19 Research: A new collaborative research report by scientists from the University Of Exeter-UK, University Of Glasgow-UK, Lukasiewicz Institute of Electron Technology-Poland and Krakow University Of Agriculture-Poland published on a preprint server that is yet to have been peer-reviewed describes the presence of stable severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) in water for up to 25 days, with the risk of infection by the contaminated water varying by the country’s environment.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Giesecke: Om ett år är övriga Norden i kapp Sveriges dödstal

Johan Giesecke har haft fel sedan dag ett. Mannen är inte klok. Genomkorrupt.
Han har faktiskt haft rätt om mycket ! Det mesta faktiskt. Vi får se vad som händer i grannländerna i höst eller tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Er guru Tegnell är ingen jag har något som helst förtroende för.

Som jag skrev, miljoner människor runt om i världen använder munskydd. Både av smittskyddsskäl, vid olika arbeten och annat.

Glöm FHM.

Jag misstänker att de på slakthusen i Tyskland inte har använt munskydd. Nu har man varit sätta 370.000 människor i karantän igen.

Tänk om de bara hade infört munskyddstvång i Tyskland. När de nu har begränsat antalet personer vid en träff till 2st. Hur svårt kan det vara?

Jag trodde att tyskarna var effektiva och följde vetenskapen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Höj nivån. Så att att folk dör inom äldreomsorgen i värmeböljor är en myt? Vad vill du ha sagt?
Fy fan allså. Jag ska höja nivån? I Sverige är det för fan kallt 11 månader på 12. Nu plötslgt är det varm och så har du fått för dej att världens sämsta statistik är sämst på grund av värmeböljan?
Citera
2020-06-23, 13:04
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Men Spanien är ett av de länder som har haft flest dödsfall, per capita. Hur går det ihop?

Nu har väl inte värmeböljan varit i Spanien under våren då medparten dött i Spanien. Det beror ju på andra orsaker. Vad Tegnell sa att vid värme så försvinner smittan mer och färre blir smittade under hela våren. Men han sa också att vi skulle ha detta under kontroll till sommaren.

Det är Sveriges taktik som gjort av vi har de problem vi har i Sverige.
Citera
2020-06-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
I Sverige är det ytterligt få som dör i värmeböljor eftersom somrar likt 2018 är mycket ovanliga. Med reglerat inomhusklimat händer det inte.
Citera
2020-06-23, 13:08
Medlem
Arrhythmia: University Of Pennsylvania Researchers Say That Critical COVID-19 Patients Are 10 Times More Likely To Develop Cardiac Arrest
(Källa: Thailand Medical News)
Citera
2020-06-23, 13:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jag kör B-vitamin istället.
Finns i halvlitersburkar på bolaget, superbra för levern och hårväxten.
Du tror att alla vitaminer är utbytbara och kan ersättas med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in