2020-06-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tycks inte förstå att det inte är Tegnell och FHM som ska fixa värmeregleringen på våra äldreboenden. Kommunerna ansvarar för detta. Kommuner har folkvalda politiker som borde fixa värmen på äldreboenden.
Jag uppfattade uttalandet som att det kom från en person med anknytning till FHM som delgav övergripande riktlinjer som alla bör följa.
Men du säger nu att det är alla kommuners egna privata epidemiologer som säger detta?
Då kanske vi kan spara lite genom att avveckla det överflödiga FHM?
Citera
2020-06-23, 12:50
Medlem
gloffgloffs avatar
NIVETTE DAWOD
21 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=345502
"Ni är väldigt många som frågar om R-talet, alltså det tal som anger hur många personer en smittad person beräknas smitta.

Folkhälsomyndighetens skattning av R-talet går att hitta här på Folkhälsomyndighetens hemsida.

Dock uppdateras inte uppgiften varje dag. Den senaste skattningen gäller för den 12 juni och gör gällande att R-talet då låg strax under 1. "

R-talet ger väl ett mått på smittspridningen?

Märkligt FHM inte rapporterar det löpande.
Citera
2020-06-23, 12:51
Medlem
ganglere2s avatar
Sverige, pariastaten.

Citat:
Utmålas som ett arrogant konsensusland.

https://www.friatider.se/new-york-times-om-sverige-pariastaten

Finland vägrar öppna gränsen till smitthärden Sverige.

Citat:
Statsminister Marin: Reserestriktionerna till Sverige kommer inte att hävas - smittläget i Sverige gör det inte möjligt

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/06/23/statsminister-marin-reserestriktionerna-till-sverige-kommer-inte-att-havas

Det blev som vi tidigt förutsåg. Andra länder vill inte ha något med Sverige och svenskar att göra.

Fast svenska styrande tillåter givetvis i globalismens namn att utlänningar besöker Sverige.

Citat:
Resecentrum i Boden: ”Vissa turister har ingen respekt för restriktioner”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/bodens-resecentrum-vissa-turister-har-ingen-respekt-for-restriktioner

Jakten mot flocken fortsätter.
Allt för smittspridning i lagom takt.

Tack så hjärtligt för det, tomtar i FHM och styrande regim.
Citera
2020-06-23, 12:52
Medlem
Så om jag dör av värmeslag, en annars frisk person, som råkar ha Corona i blodet utan symptom, så räknas detta som ett corona-dödsfall. Är detta bekräftat?
Det är ett fullständigt sjukt sätt att räkna om det är så det är så det står till. Då kan vi räkna med väldigt höga "coronadödsfall" vid en värmebölja i sommar.
Citera
2020-06-23, 12:53
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Räkna du med värmeböljan?

+500 döda
+100 IVA
+20000 fall

Varför skulle de va dessa siffror? Det där är inte ens troliga och inte det blir bara trams och överdriva.

jag grundar mina på realistiska siffror med reservation att man inte fångat upp allt igår och idag och redovisar lägre siffror än normalt igår men jätte högt i morgon.
Citera
2020-06-23, 12:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det är skillnad att bara använda ett munskydd och att använda det på ett korrekt sätt, Tegnell har flera gånger poängterat hur viktigt det är att man använder munskyddet på rätt sätt och man vet hur man tar på och av det korrekt.

Er guru Tegnell är ingen jag har något som helst förtroende för.

Som jag skrev, miljoner människor runt om i världen använder munskydd. Både av smittskyddsskäl, vid olika arbeten och annat.

Glöm FHM.
Citera
2020-06-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Det är ju just därför som regering och FHM hade behövt peka med hela handen när pandemin slog till, inte hoppas att medborgarna själva skulle förstå allvaret och följa de i sig mycket milda och till intet förpliktigande rekommendationerna och råden till punkt och pricka. "Tvätta händerna, nys i armvecket och håll avstånd" räcker liksom inte när vi har att göra med en fiende av den här kalibern. "Undvik icke nödvändiga utlandsresor" räckte inte heller eftersom många ansåg att just deras sedan länge emotsedda Italienresa var nödvändig för dem. Detta insåg våra grannländer, men inte vi. Ska vi gissa att "vi var naiva" kommer eka mer än en gång i efterspelet till detta? Och ska vi verkligen nöja oss med det?
Du kan peka med allt du har. Många kommer ändå göra fel.

Du kan skrämma människor att göra rätt, men det fungerar bara så länge de känner sig hotade.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Det är löjligt hur man dumförklarar befolkningen för att slippa genomföra åtgärder. Men FHMs mål är ju att fortsätta smitta folket på platånivån....nu är det de yngres tur och sedan blir det antagligen "lättnader" i rekommendationerna för 70åringarna så att även de smittas...allt för en flockimmunitet som aldrig kan komma att uppnås.

Ja, det är mycket tydligt att de ännu eftersträvar den där flocken.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Så om jag dör av värmeslag, en annars frisk person, som råkar ha Corona i blodet utan symptom, så räknas detta som ett corona-dödsfall. Är detta bekräftat?
Det är ett fullständigt sjukt sätt att räkna om det är så det är så det står till. Då kan vi räkna med väldigt höga "coronadödsfall" vid en värmebölja i sommar.

Tegnell och co har ju sagt tvärtom. Vid en värmebölja så kommer smittspridningen minska och smittan har inte samma effekt. Det är hans egna ord. Så därför borde det ju vara nästan noll då enligt FHM.
Citera
2020-06-23, 12:56
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:

Lite så man räknar, ja..
Citera
2020-06-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Men de är ju hemma, om de bor på äldrevården.

Och hur ofta ska man ta blodprov av dessa gamlingar? De kan ju ha varit negativa idag - men blir smittade imorgon?

blodprov? pcr prov är väl topsning i andningsvägarna?

eller har det kommit nya prov?
Tops såvitt jag vet.
Noterad inte att det stod blodprov var mer fokuserad på att man rycker på axlarna åt stt slita fläktar av svaga gamla men att testa dom är tydligen jobbigt för dom.
Citera
2020-06-23, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ett land där det är kallt 11 månader på 12....och så kommer åsnan här och börjar oroa sig ifall statistik smutsas ner av folk som dör i värmeböljan.....Hahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in