2020-06-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Framtiden för oss som sedan länge avfärdat både CP och SE. Och avfärdat de övriga runt 50 namngivna mördarna i tråden. Från Svarten till Avsan. Via Sydafrika, Sovjet, Nato, CIA och andra fantasifulla förslag utan bäring.

Alltså vi som anser att lösningen återfinns i det som aldrig utretts. Av olika skäl.

I de första dokument som nu frisläppts visar vad som i fortsättningen kommer att maskas. Som de av KP efterfrågade fallskärmsjägarna. Namnen döljs. Med stor sannolikhet beroende av PUL. Man gömmer sig alltså bakom en mur av sekretess och lagar som inte implicit hör till Palmemordet.

Med ledning av det kommer aldrig namnen på poliserna som ingick i narkotikaspaningen att släppas. Som namnet på ''Föllinge''. Alltså polisen som påstås lämnat sitt jobb i förtid. Som enligt Nässen var den personen som mördaren hade sprungit in i famnen på efter mordet. Sant eller osant? Utan transparens kommer vi aldrig att kunna värdera det. Staten reser murar runt det som inte får avslöjas. I en iver att låtsas tjäna individens krav på integritet. Som naturligtvis är rent skitsnack. Man skyddar enbart sig själva.

Har du träffat Svarten el brevväxlat o pratat med honom?
Senast redigerad av Cianneli 2020-06-23 kl. 11:00.
Citera
2020-06-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Mördare som återvänder till brottsplatsen både tidigt och vid senare tillfällen för att återuppleva handlingen är också en dokumenterad grej, det blev bara bättre bildspråk med en pyroman i dennes ställe. Det förstod du egentligen, så jag vet inte vad denna ordmärkarövning ska tjäna till.

Kan du ge några exempel på mördare som återvänder direkt till mordet som setts av vittnen och framträder i tidningarna ett flertal gånger för att berätta sin version som vittne?

ett par länkar kanske till dessa dokumenterade grejer?
Citera
2020-06-23, 11:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det gör det väl visst?

Dom kollade utpasseringen och tiden jämfördes mot fröken ur. Det har ju ansvariga för utpasseringen vittnat om och vi har läst vittnesmålen i original.

Eftersom dom hade i hela minuter så kan det vara minuten mellan 23:19 och 23:20.

eller hur tänker du här?
Uppenbarligen har du inte läst mina inlägg. Så därför framstår du som oseriös. Man kan inte diskutera med någon som totalt ignorerar vittnesmål från den tiden. Där det är uppenbart att du befann dig långt från händelserna centrum.
Citera
2020-06-23, 11:07
Medlem
Citat:
Du har fel.

Det går inte att fastställa med säkerhet att utstämplingstiden var 23,19,00-23,19,59. Orsakerna till det har jag redovisat flera gånger.

Uppgiften om en man i 40-årsåldern innebär inte att det är fastställt med säkerhet vem den mannen var

Citat:
Vi vet att det var Söderström som gav order till poliserna i den första piketen åt vilket håll de skulle springa. Och eftersom han inte såg åt vilket håll gärningsmannen avvek så måste han fått den uppgiften från någon på mordplatsen som uppfattat det. Frågan är vem?

Fetat ovan, du frågade ovan quote och jag svarade på den.

Jag förstår inte vad du menar, Söderström fick uppgiften från en person i 40 årsåldern.
Jag uppfattade det som att du inte uppfattat att han fick den uppgiften utan att han hade någon typ av kunskap i vilken riktning han skulle skicka poliserna från "annat håll".

Var din fråga vem det var så framgick ju inte det.
Citera
2020-06-23, 11:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Framtiden för oss som sedan länge avfärdat både CP och SE. Och avfärdat de övriga runt 50 namngivna mördarna i tråden. Från Svarten till Avsan. Via Sydafrika, Sovjet, Nato, CIA och andra fantasifulla förslag utan bäring.

Alltså vi som anser att lösningen återfinns i det som aldrig utretts. Av olika skäl.
Man skyddar enbart sig själva.

Jag håller det inte för otroligt att Sverige kommer "få hjälp" från utländsk underrättelsetjänst att förstå vad som hände. Sverige har vapensmugglat länge, och gjort moraliskt tvivelaktiga affärer. Staten skyddar de svenska bolag som bedriver dessa affärer. Bofors var igång med vapensmuggling. ABB var igång med att smuggla VAX-datrorer till Sovjetunionen, vilka skeppades via Sverige och svenska bulvanbolag. Detta finns i radiodokumentären Scoopet som försvann om Cats Falck.

1994 sjönk en båt, där också vapensmuggling förekom - med fordon registrerade på svenska bolag. Detta enligt en tulltjänsteman som framträdde i Uppdrag Granskning.

Alltid samma bolag som är inblandade. Det finns tecken på att USA har lessnat på "the deep state" och Sverige har spelat (och spelar fortfarande) en central roll i vapensmugglings- och spionerisvängen. Därför är det inte otroligt att utländsk underrättelsetjänst vet hur saker egentligen ligger till bakom kulisserna.

Så medan Sverige, KP och Socialdemokraterna ljuger sig fast för att skydda "Sverigebilden", för att få svenskarna att tro att det var "en ensam galning" som sköt Palme, Cats Falck körde över kajkanten själv, och Estonia sjönk utav ren otur så kommer bilden att rasa när det läcker ut dokument från andra underrättelsetjänster.

Man skulle naturligtvis ha lagt korten på bordet och sagt "hörrni...det hände en grej för 35 år sen...", men det verkar som förljugenheten sitter så djupt rotad att man inte kan bringa sig till att sluta ljuga. Men mycket tyder på att företagen som är "deep state" i Sverige kommer att få ett helvete framgent.

Sanningen kanske är påväg ikapp, trots KPs ihärdiga tjat om Stig Engström.
Citera
2020-06-23, 11:11
Medlem
Citat:
Uppenbarligen har du inte läst mina inlägg. Så därför framstår du som oseriös. Man kan inte diskutera med någon som totalt ignorerar vittnesmål från den tiden. Där det är uppenbart att du befann dig långt från händelserna centrum.

Lägg av

Sökfunktionen suger och jag har sett några inlägg där du skriver att det inte stämmer.
Har tydligen missat den heliga graalen där och du får gärna posta om det.

Eftersom vi har ett vittnesmål i original där det står att man kontrollerade dagen efter mot fröken ur och således vet att han passerade ut 23:19, inte 23:20 som dom trodde först, så bör ju det rimligen stämma att han passerade ut mellan 23:19:00 - 23:19:59.

Sannolikheten att han passerade ut exakt 23:19:00 är låg.

Eftersom det inte räcker till för SE att skjuta ens 23:19:00 så vet jag inte riktigt vad det är vi diskuterar.
Citera
2020-06-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Har du träffat Svarten el brevväxlat o pratat med honom?
Svar nej. Lika lite som jag brevväxlat eller pratat med någon annan som utpekats i denna tråden.

Allvarligt talat förstår jag inte din poäng.
Citera
2020-06-23, 11:15
Medlem
Citat:
Lägg av

Sökfunktionen suger och jag har sett några inlägg där du skriver att det inte stämmer.
Har tydligen missat den heliga graalen där och du får gärna posta om det.

Eftersom vi har ett vittnesmål i original där det står att man kontrollerade dagen efter mot fröken ur och således vet att han passerade ut 23:19, inte 23:20 som dom trodde först, så bör ju det rimligen stämma att han passerade ut mellan 23:19:00 - 23:19:59.

Sannolikheten att han passerade ut exakt 23:19:00 är låg.

Eftersom det inte räcker till för SE att skjuta ens 23:19:00 så vet jag inte riktigt vad det är vi diskuterar.
Fakta är att ingen kan bestämma exakt utpasseringstid. Vilket enligt mig är odiskutabelt. Där du bevisligen diskuterar din egen okunskap.

Fakta är att Bergström, SE och Häggström lämnar uppgifter som inte är förenliga. Alltså kan inte utpasseringstiden 23,19 med säkerhet fastställas.

Om du idag kan presentera ovedersäglig fakta som aldrig tidigare presenterats kommer jag att tro på dig. Fram till dess är du en anonym skribent som efter 34 år berättar för oss hur det verkligen var. Utan att du själv befann dig i de tidssekvenser, och på de platser, som beskrivs av andra.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-23 kl. 11:33.
Citera
2020-06-23, 11:18
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ja han säger sedan att han får signalementet "blå täckjacka" vilket är ju också vad SE säger
Det hade ju gått ut rikslarm om "blå täckjacka" under natten (har postat länk om artikel om detta i AB eller expressen tidigare), och det var dagen efter som SE pratade om blå täckjacka ...

Han sa väl både saker som stämmer och inte stämmer i en salig blandning ...?
Citera
2020-06-23, 11:35
Medlem
Citat:
Fakta är att idag att ingen kan bestämma exakt utpasseringstid. Vilket enligt mig är odiskutabelt. Där du bevisligen diskuterar din egen okunskap.

Ok då var man tvungen att gå till sökfunktionen och hitta dina inlägg, quoter nedan,

Citat:
Dagen efter mordet visste inte SE tiden för mordet. Men bestämde sig för att utesluta samtalet med väktarna. Det tog några veckor innan den tiden kom. Alltså 23,20,20. Plus minus 10 sekunder.

Efter att IL skrevs justerades tiden till 23,23.30. Plus minus 10 sekunder. Eftersom de kunde påvisa ett fel på 9 sekunder i polisens rekonstruktion.

Med tiden blev det uppenbart för SE att 23,19 inte kunde gå ihop med hans berättelse. Eftersom han visste precis vad som hände honom efter att han gick ut på Sveavägen efter samtalet i receptionen. Jag tror inte för ett ögonblick att han glömt det.

Om man detaljgranskar Bergström förhör inser man att hans beskrivning är oklar/luddig. Och hur gick det till exakt när han konstaterade att stämpelklockan visade en minut fel jämfört med Fröken ur? När inte sekunder visades.

Citat:
Dessutom hävdar Per Häggström att alla klockor på Skandia gick rätt. Eftersom det var kontrollerat.

SE hävdar 860310 att hans utpasseringstid var 23,20. Eftersom det var kontrollerat.

Enligt mig är inte utpasseringstiden 23,19 fastställd eftersom det inte går att utesluta 23,20.

Alltså kan inte SEs utpasseringstid idag anges noggrannare än 23,19,00-23,20,59.

Vad håller du på med?
Du kallar mig oseriös och okunskap när ditt "bevis" i frågan utpasseringstiden är ovan trams

Du har förmodligen läst vittnesmålet och vet att den ANSVARIGA för utpasseringen kontrollerade tiden mot FRÖKEN UR och såg att systemet gick fel på en minut när. Fröken ur får väl anses vara korrekt?

Den REGISTRERADE UTPASSERINGEN I LOGGARNA var således mellan 23:19-23:19:59 eftersom det loggarna stod 23:20.
Citera
2020-06-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Finns det något som inte talar för SE, anser du?
Absolut.

- Mordvapen saknas
- En förklaring till hur han skulle ha ägt/haft tillgång till vapnet saknas
- Ett karaktärsvittne menar att han gärna skulle sett på när Palme sköts, men var för feg för att hålla i vapnet
- Korta scenariot (första gången han ser Palme är efter 23:19) bedömer jag som på gränsen till uteslutet
- Långa scenariot är svårt att plotta exakt pga vakternas tidsangivelser är all over the place och framvärkta 4 månader efteråt

Men apropå gapande hål måste jag också väga ovanstående mot att OM det inte är SE så finns absolut nada att komma med, för då är man tillbaka på CP, CA eller osynliga ninjas som flugit under radarn från ruta ett till idag.

Annorlunda uttryckt: Jag skulle önska en 100%-ig GM, jag hittar bara en 50%-ig GM i SE och det är tyvärr blekare än man skulle önska, men de befintliga alternativen till honom i materialet når inte ens upp till 10% och det är talande i sig.
Citat:
Ja han säger sedan att han får signalementet "blå täckjacka" vilket är ju också vad SE säger
Suck. Söderströms tr-vittnesmål är inte till SEs fördel, punkt. Jag har inte tid eller lust att hålla på och bemöta trams på denna nivå. Du postar det ena avhandlade nonsensargumentet efter det andra med en dumdryg smiley efter, det är som att ha en fluga surrande runt sig.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-23 kl. 11:48.
Citera
2020-06-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Absolut.

- Mordvapen saknas
- En förklaring till hur han skulle ha ägt/haft tillgång till vapnet saknas
- Ett karaktärsvittne menar att han gärna skulle sett på när Palme sköts, men var för feg för att hålla i vapnet
- Korta scenariot (första gången han ser Palme är efter 23:19) bedömer jag som på gränsen till uteslutet
- Långa scenariot är svårt att plotta exakt pga vakternas tidsangivelser är all over the place och framvärkta 4 månader efteråt

Men apropå gapande hål måste jag också väga ovanstående mot att OM det inte är SE så finns absolut nada att komma med, för då är man tillbaka på CP, CA eller osynliga ninjas som flugit under radarn från ruta ett till idag.

Annorlunda uttryckt: Jag skulle önska en 100%-ig GM, jag hittar bara en 50%-ig GM i SE och det är tyvärr blekare än man skulle önska, men de befintliga alternativen till honom i materialet når inte ens upp till 10% och det är talande i sig.

Det finns spår som inte fått utredas och jag tror tyvärr att det är i den riktningen lösningen på mordgåtan står att finna.

Personer med förmåga att avlyssna, övervaka och organisera sig för att utföra ett mord. Personer som vet/fått garantier om att åt deras håll kommer sökljuset inte att riktas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in