Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-09, 18:22
Medlem
Apostelns avatar
Har de bössan, så tänker jag killgissa att SE hade lånat den av vapenhandlaren och sen returnerat den. Att inte återlämna den hade garanterat väckt misstankar och oönskad uppmärksamhet.
Blir säkert nåt antiklimax imorgon. Typ "Här är vad vi tror, men vi har inga solklara bevis, så vi öppnar arkiven och skiter i det här nu". Utan vapnet.
Citera
2020-06-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
För de flesta börjar det sjunka in att SE är gärningsmannen men vem/vilka är ansvariga? Agerade han ensam eller finns det personer i hans omgivning som beställde mordet?

Det är inte SE som KP kommer presentera imorgon...
Citera
2020-06-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Fy fan vilken tråkig slutspurt i tråden. Det finns en egen tråd för SE. Jag har inte hunnit läsa så mycket i tråden de senaste dagarna och såg med spänning fram emot att återkomma. Imorgon slipper vi i alla fall se SE mer.

Håller med, kan vi släppa SE redan nu?
Citera
2020-06-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
KP sa ju i en intervju att det var tre spår han arbetade med.

https://www.youtube.com/watch?v=OZS2_JRQ4ww
5:15

Vilka spår tror ni?

Jag tror det rör sig om de spår det surras om mest på flashback.
SE, CA, Sydafrika.

Jag tror på Deep state-spåret, d.v.s. sossarna själva. De kan ha fått viss hjälp av CIA.
Citera
2020-06-09, 18:31
Medlem
HarryScheinens avatar
Ännu en knäppgök och gubbstrutt som på livets eftermiddag vill smeta Olof Palme med aids och annat trams via ny bok?

"Hans Holmér, "Ebbe" och Carl Lidbom har lyckats mörka mordet under alla år! Staten, polisen och rättsväsendet fortsätter på samma vis att mörka världens dyraste och mest omfattande mordutredning. Min kusin bonden Bengt berättade 2010 för polisen min berättelse: "Då tog det hus i helvete"! Vi blev båda utsatta för mordförsök: "Vi visste för mycket"!"

https://tuvheden.se/
Citera
2020-06-09, 18:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Håller med, kan vi släppa SE redan nu?
Jag konstaterade för flera månader sedan att SE inte kan vara GM. Hur andra tänker är svårt att med sakliga argument påverka, särskilt när det gäller religösa och SE-troende.
Citera
2020-06-09, 18:34
Medlem
welcometorealitys avatar
Arbetarbladet skriver såhär nu.

Citat:
Tre Gävlebor åkte till Stockholm för att köpa amfetamin ett par dagar före Palmemordet. Två av dem gick upp i en lägenhet, men kom nedspringande därifrån och skrek till killen i bilen: "Kör för helvete, det är en psykopat där inne med en revolver! Han säger att han ska skjuta Palme."

Veckan därpå mördades Olof Palme.

En av männen ringde då kriminalutredaren Åke Engberg i Gävle och berättade vad de hade varit med om. Killen i lägenheten ska ha varit Christer Pettersson.
Citera
2020-06-09, 18:37
Medlem
1986 och Skandiahuset med garage och källare samt tidsandan med konstföreningar, bowling och korpfotboll. Fanns det ingen skytteförening i huset och/eller i Skandias regi? Därav att revolvern kom med?
Citera
2020-06-09, 18:39
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Arbetarbladet skriver såhär nu.
Nämn en enda trovärdig av dessa. 4 crackheads och en polis där den ene är högare än den andre.
Citera
2020-06-09, 18:40
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Jag menar att han är socialdemokrat och en nyckelspelare i en slug plan ...
Har har tagit tillbaka detta med vapnet i norsk tidning. Han menade bara att de måste ha vapnet för annars skulle de inte våga gå ut
Citera
2020-06-09, 18:41
Medlem
Efter att ha följt o läst denna tråd under flera års tid är min känsla att boboslacke / Furir Revaer m.fl har den mest trovärdiga teorin. Den känns solid rakt igenom . En annan observation är att det känns som att vissa skribenter i tråden under årens lopp aktivt arbetat med desinformation och villospår. Det intressanta är VARFÖR dessa skribenter isåfall lägger ut denna desinformation.

En tredje sak som skrämmer mej är hur uppenbart korkade och lättstyrda många människor verkar vara som fortfarande tror på CP. Det har fått mej övertygad att man med desinformation kan styra den korkade människoflocken i vilken riktning som helst. Samma gäller SE och CA. Den stupida median hakar på i dumheterna och trummar ut idiotteorierna till en aningslös åhörarskara. Hur korkad är den svenska journalistkåren egentligen ? Kan vi lita på journalistiken ö.h.t ?

Särskilt angående CP så förvånar det mej att såna "kloka" herrar som Guillou , Stig-Björn , Ingvar C , Aschberg , t.o.m. Silbersky menar att CP är gärningsmannen fastän det är en uppenbart galen ståndpunkt. Någonstans undrar jag om dom hjälper till att mörklägga något eller är det så enkelt att dom också är hjälplösa följare i den desinformerade människoflocken ?
Citera
2020-06-09, 18:41
Medlem
Nu går jag kaxigt ut och säger svaret inför imorgon. Detta är min slutgiltiga gissning.

Craig Williamson planerade mordet - Hans Holmer övervakade OP inom SÄPO - C.G Östling bevakade OP denna kväll och är personen som gav order via Walkie-Talki - Anti Avsan är dekoriamannen som tryckte av.
Senast redigerad av Blackhawkdown 2020-06-09 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in