2020-06-23, 10:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Livsmedlen är berikade, men det fungerar inte med heltäckande klädsel eller intensivt flashback-beroende i mörka pojkrum.
Det finns som jag påpekade massor av faktorer:
Kost, årstid, hur mycket man vistas utomhus, genetik etc.

Each to his own.
Citera
2020-06-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Är du full?

Nej. Jag förklarar för dig att försiktighetsprincipen inte är samma sak som du tror. Jag försökte göra det väldigt enkelt men jag är tyvärr inte lågstadielärare och saknar nog nödvändig pedagogik.

Men sitt inte och skrik om saker du inte vet vad de betyder.
Citera
2020-06-23, 10:59
Medlem
Citat:
I verkligheten var exempelvis munskydd inom äldrevården fel enligt FHM ända tills 7 maj då det var rätt.

Det har redan framgått att du är besatt av politik.

Du har helt missat det faktum att det är det folkvalda politikerna som bestämmer över Stockholms sjukvård - och äldrevård?
Citera
2020-06-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag såg också det och reagerade starkt.

Statsepidemiologen Anders Tegnell säger till Dagens Nyheter att ”vi vet inte än hur till exempel fläktarna sprider smittan”.

Alla de här sakerna kräver långsiktig planering och det gäller att tänka förnuftigt. Har man coronasmitta på ett boende så är det bra att undvika fläktar, säger han till DN.

På vintern kommer han nog på att fläktar är bra på äldreboenden.

Usch, jag är så arg på hans konstiga uttalanden.

Glömde länken

https://www.expressen.se/nyheter/morgonens-nyheter-tegnell-vill-stoppa-flaktar-pa-boenden--regeringen-fler-utlandska-arbetare-ska-bet ala-skatt-i-sverige--expo-ostasiater-utsatta-i-sverige-under-pandemin/

Tamigfan friska människor i tråden sätter sina konserver i karantän i två veckor för de är rädda för smittan men när Tegnell vill förhindra att fläktar blåser runt viruset på 90-åringar så är det han som är alarmisten.
Citera
2020-06-23, 11:01
Medlem
Citat:
Tegnell kungör att äldreboenden ska undvika fläktar om det kommer en värmebölja eftersom att ”vi vet inte än hur till exempel fläktarna sprider smittan”. Så nu ska försiktighetsprincipen tillämpas. Har man, sist av alla, insett att smittan behöver gå mot noll utan först nått flockimmunitet?

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-vill-stoppa-flaktar-pa-aldreboenden/

Alltså, Tegnell är troliigen högfunktionell autist, och totalt olämplig som språkrör. Hans totalt opedagogiska sätt att vända 180 grader och tänka högt varje dag, är inte vad vi behöver. Klar som fan att fläktar drar runt viruset. Vad fan vill han? Ska vi plocka ner AC också?
Citera
2020-06-23, 11:05
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej. Jag förklarar för dig att försiktighetsprincipen inte är samma sak som du tror. Jag försökte göra det väldigt enkelt men jag är tyvärr inte lågstadielärare och saknar nog nödvändig pedagogik.

Jag kan bekräfta att du saknar nödvändig pedagogik. Som om försiktighetsprincipen vore komplicerad. Man tar det säkra före det osäkra när man inte vet. Se och lär, pedagogik på lågstadienivå. Det bjuder jag på.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Men sitt inte och skrik om saker du inte vet vad de betyder.

Skrik är det nog bara du som hör.
Citera
2020-06-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Man kanske ska låta bli att placera dom covid-19 sjuka i dom gemensamma utrymmena med fläktar istället?
Har man symptom stannar man på sitt rum, bättre än munskydd och fläktförbud i Sverige.

Men de utan symptom?
Citera
2020-06-23, 11:08
Medlem
Citat:
Jag kan bekräfta att du saknar nödvändig pedagogik. Som om försiktighetsprincipen vore komplicerad. Man tar det säkra före det osäkra när man inte vet. Se och lär, pedagogik på lågstadienivå. Det bjuder jag på.

Ja. Det jag reagerade på är att du verkar tycka att om man inte är försiktig i en fråga så är det jättekonstig om man är det i en annan fråga. Alltså att du tror att man lyfter "försiktighetsprincipen" och tillämpar den på allt eller inget. Det var nämligen det du skrev.
Citera
2020-06-23, 11:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Förhoppningsvis har de AC.

Sprider inte det också virus då? Man tror ju att det var det som hände på Diamond Princess.
Citera
2020-06-23, 11:13
Medlem
Citat:
Finland öppnar inte mot Sverige: Ni har för mycket smitta
https://www.friatider.se/finland-oppnar-inte-mot-sverige-ni-har-mycket-smitta
Citera
2020-06-23, 11:14
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Regelbundna isbad?

Är Tegnell-fan...men jag tror att värmeböljan är ett större hot mot de äldre, än hoax pandemin
Citera
2020-06-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men de utan symptom?
Testa kanske?
Är väl lämpligt om man har covid-19 på boendet.
Däremot är väl FHMs rekommendationer normalt att man ska stanna hemma om man har symptom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in