2020-06-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/70b5W8/mellberg-rasar-mot-sef-katastrof

Olof Mellberg rasar mot Sef, har han käkat svamp eller? Som om det är förbundets fel att HIF är sämst. Någon borde säga till honom att det knappast är spelschemats fel att dom torskade med 3-0 mot Varberg och om hans spelare inte kan köra 2 matcher på 3 dagar i början av säsongen så är han en jävligt kass tränare.

Helsingborgs problem ter sig mer och mer sitta på bänken...

Man tycker ju att man borde lyckats göra ett mål innan man går ut med bortförklaringar som en dålig förlorare, har man 0-7 efter tre matcher så bör man rannsaka sig själv och inte andra.
Citera
2020-06-22, 22:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/70b5W8/mellberg-rasar-mot-sef-katastrof

Olof Mellberg rasar mot Sef, har han käkat svamp eller? Som om det är förbundets fel att HIF är sämst. Någon borde säga till honom att det knappast är spelschemats fel att dom torskade med 3-0 mot Varberg och om hans spelare inte kan köra 2 matcher på 3 dagar i början av säsongen så är han en jävligt kass tränare.

HIF utan varken cup och kommande europa kval är väl en av de sista klubbarna som ska klaga på spelschemat?
Citera
2020-06-22, 23:06
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Vem degade för det då? Kommunen? Jag har läst någonstans att DIF har näst bäst ekonomi i allsvenskan efter MFF, men det är väl ni eller vi som har det då i så fall. Jag tyckte ni hade ett riktigt bra lag redan ifjol och snarare underpresterade under våren och början av sommaren. I år är ni med redan från början.
Platinum Cars tar över som arenasponsor vid årsskiftet. Finns mycket deg i den firman tydligen...
Jo visst var det så att vi inledde svagt ifjol. Efter åtta spelade omgångar hade vi åtta pinnar...
Citera
2020-06-23, 03:27
Medlem
girigfans avatar
Någon som vet varför bara dif v stockholmslagen nyttjar pensionavsättningar som skuld, sköter övriga klubbar detta externt eller saknar rätten att göra detta?
Bör väl rimligen innebära att soliditeten är mycket högre i själva verket.
Citera
2020-06-23, 07:07
Medlem
groovesnuss avatar
Efter tre omgångar är det väl bara ett lag som imponerar, Peking. Förutom dom, så ser alla dom tippade topplagen lite skakiga ut. Men det är väl bristen på försäsong antar jag. Man kanske skall bedöma dessa omgångar som försäsong?

"Peking har gjort en stark försäsong" står det i AB

4 lag är hittils obesegrade, Peking, MFF, Elfsborg och Häcken.

Känns oehört svårtippat nu. Dock lär väl dom som är inblandade i cupen ha en nackdel med hårt matchande.
Citera
2020-06-23, 07:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vet inte om man ska skratta eller gråta, 2-2 hemma mot Mjällby som tog sin första poäng och gjort årets första mål. Dessutom var det i 92e minuten. Nä denna säsongen känns fruktansvärt avslagen från Blåvitts sida. Åtminstone dom 3 första matcherna.

Men däremot var Tolinsson ett stort glädjeämne, våga fortsätt tro på den killen.

Tolinsson gjorde något misstag dock men det finns otroligt mycket i honom och med speltid med samma partner bredvid sig kommer han bli riktigt bra. Frågan är ju vem som ska vara den partnern...
Bjärsa gick ju bort sig på första målet och även om det varit rubriker om att han betalade tillbaka med målet så var han ju inte direkt imponerande.

Nu kom det andra målet som du säger på övertid men gör vi två mål hemma skall vi vinna matchen. Det går givetvis att tillskriva försvarets dåliga insats med påtvingade rockader men likväl.
I offensiven räddades vi av Söder ifjol och när han nu inte gett oss mål i början så märks det usla med handbollsanfallen betydligt mer.

Jag tjötade ju om hur jobbigt det skulle bli med nykomlingarna såhär i början och tyvärr fick jag rätt.
Nu väntar ju inte ett speciellt mycket lättare allsvenskt schema med Sirius borta, AIK hemma och Peking borta...

Citat:

Löjligt det där, inget lag fick spela träningsmatcher så det går inte att gnälla på som en ursäkt. Tre matcher på en dryg vecka måste man ju klara av såhär i början, visst är det en annan sak om man spelar så i många månader men nu?
Dessutom kan ju ingen hävda att HIF haft ett mardrömslikt schema direkt med Varberg hemma, Kalmar borta och Ellos hemma...
Citera
2020-06-23, 07:47
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Efter tre omgångar är det väl bara ett lag som imponerar, Peking. Förutom dom, så ser alla dom tippade topplagen lite skakiga ut. Men det är väl bristen på försäsong antar jag. Man kanske skall bedöma dessa omgångar som försäsong?

Känns oehört svårtippat nu. Dock lär väl dom som är inblandade i cupen ha en nackdel med hårt matchande.

Imponerande spel- eller resultatmässigt? Av de obesegrade lagen har jag bara sett Malmö och Häcken spela. Häcken imponerade inte mot MFF, och Malmö har inte imponerat i någon av sina matcher, utan snarare dragits med samma problem man haft föregående säsonger, alltså nån underlig form av underprestation som man kan få för sig beror på att man alltid förväntar sig att vinsten av nån konstig anledning ska komma av sig själv...

Hammarby däremot tyckte jag såg obehagligt kvicka ut i sin förstamatch. Tyvärr, eftersom de har horan Zlatan i klubben.
Citera
2020-06-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Och fyra lag är utan seger än så länge. Häcken, Mjällby, Östersund och Helsingborg.
Citera
2020-06-23, 08:46
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Imponerande spel- eller resultatmässigt? Av de obesegrade lagen har jag bara sett Malmö och Häcken spela. Häcken imponerade inte mot MFF, och Malmö har inte imponerat i någon av sina matcher, utan snarare dragits med samma problem man haft föregående säsonger, alltså nån underlig form av underprestation som man kan få för sig beror på att man alltid förväntar sig att vinsten av nån konstig anledning ska komma av sig själv...

Hammarby däremot tyckte jag såg obehagligt kvicka ut i sin förstamatch. Tyvärr, eftersom de har horan Zlatan i klubben.

Peking har imponerat spelmässigt och resultatmässigt tycker jag.

Häcken not so much. Kryss mot Falkenberg (rättvist), kryss mot MFF (orättvist) och kryss mot Sirius (rättvist?).

Senast mot Sirius saknade man i 70 minuter ett vapen mot deras höga press. Visst var Irandusts mål ren bonntur men å andra sidan hade Maric en nick i stolpen och minst en straff skulle vi fått med oss.

Nä, nu måste Söderlund in samt att Youseff får starta, men programmet sliter på truppen. Lindgren och Toivio spelar konstant t ex.
Citera
2020-06-23, 08:47
Medlem
Hade tänkt skriva en kommentar om Häcken för flera månader sedan, men gör det nu istället. Såg en tidig träningsmatch med dom på Bravida. Jag gillar att studera saker utanför de 90 minuternas speltid inkl uppvärmning. Påstår ju att man kan skönja hur en klubb mår eller sköts via att kika på en del små detaljer där. Jag kanske överdriver teorin, men Häcken körde en av de märkligaste ”övningar” jag någonsin sett. Det var två spelare som troligen var under rehab som tvingades köra nån löpövning i paus. Från kortsida till kortsida joggandes. Och vid varje vändning blåste en idiot i en visselpipa för att styra övningen. Han gick i mitten och analyserade joggingen, blåste och gick som en uppblåst streber. Tuuut. Tuuut. För varje gång han fick blåsa i visselpipan växte hans ego, vad det verkade.
Jag överdriver som sagt möjligen effekten, men sedan jag såg den parodin har jag dömt ut Häckens säsong. Något är fel i en klubb som förvandlar lätt jogging till en militär disciplinövning.
Citera
2020-06-23, 09:09
Medlem
Ni som sett AIK i år, vilket jag inte hunnit göra; Inför säsongen var det ett jävla snack om att Tihi och Pertan slogs om den centrala mittbacksplatsen och det klarlades aldrig varför t.ex Tihi INTE kunde spela på någon av de yttre mittbacksplatserna (eller Pertan för den delen). Även efter senaste matchen så var det ju flera frågor till Tihi om ovanan att spela till höger i mittbackslåset osv.

Vad är dom stora skillnaderna mellan yttre mittbackspositionerna och den centrala SAMT varför förutsattes det att Tihi INTE kunde spela där? Eller Pertan? Vad för avgörande egenskaper saknar dom/han för att spela där?

Vad jag fattat det som så stormar mittbackarna fram mycket mer än den centrala, men det kan ju knappast vara det som på förhand för vissa uteslutit Tihi att spela där.

(och nu spelade ju Tihi senast på den positionen med stor framgång)
Citera
2020-06-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tjötade ju om hur jobbigt det skulle bli med nykomlingarna såhär i början och tyvärr fick jag rätt.
Nu väntar ju inte ett speciellt mycket lättare allsvenskt schema med Sirius borta, AIK hemma och Peking borta...

Det kommer ju förmodligen inte bli samma matchbilder mot dessa lag dock, när jag såg Sirius mot DIF så verkar dom ju vilja vara spelförande, om dom nu inte ändrat sig sedans dess, borde öppna upp matcherna lite mer, jag tror absolut inte Bajen kommer spela lika lågt och passivt som mot Gnaget heller.

Det skall bli intressant att se om det blir samma hatstorm mot Tolinsson som det blev mot Da Graca när han var 18-19 år och gjorde lite tabbar. Fan riktigt låg nivå på en del "supportrar" ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in