Citat:
Är inte detta i själva verket en kulturellt betingad föreställning? En föreställning om att kvinnor är sexuellt sårbara för att något kommer in i deras kropp? Är män då också känslomässigt sårbara för att för en kuk i röven? Kan en bög ta emotionell skada om han säljer sex till män? Kan en man som inte är bög ta emotionell skada om han har analsex?
Var går egentligen gränsen där kvinnor slutar ta emotionell skada om dom får en erigerad penis i sin vagina?? Är det om dom är attraherade av killen? Är det om killen inte attraktiv men snäll och tjejen ställer upp på sex för att vara sjysst mot killen som är kåt på tjejen? Vad händer om tjejen är full och går med på sex med någon som hon upplevde som attraktiv men sen upptäcker dagen efter att hon inte tyckte killen var så snygg?
Nej, jag tror inte att kvinnor egentligen behöver ta skada av att bli av vaginalt samlag. Jag tror nog mer att kvinnor kan ta illa upp av andra saker. Om tex en kund eller icke-kund är otrevlig eller hårdhänt. Om dom själva känner sig väldigt obekväma med att sälja sex etc. Jag tror det handlar mycket om vilken invand uppfattning det finns i kulturen kring hur kvinnor ska vara och bete sig sexuellt.
Var går egentligen gränsen där kvinnor slutar ta emotionell skada om dom får en erigerad penis i sin vagina?? Är det om dom är attraherade av killen? Är det om killen inte attraktiv men snäll och tjejen ställer upp på sex för att vara sjysst mot killen som är kåt på tjejen? Vad händer om tjejen är full och går med på sex med någon som hon upplevde som attraktiv men sen upptäcker dagen efter att hon inte tyckte killen var så snygg?
Nej, jag tror inte att kvinnor egentligen behöver ta skada av att bli av vaginalt samlag. Jag tror nog mer att kvinnor kan ta illa upp av andra saker. Om tex en kund eller icke-kund är otrevlig eller hårdhänt. Om dom själva känner sig väldigt obekväma med att sälja sex etc. Jag tror det handlar mycket om vilken invand uppfattning det finns i kulturen kring hur kvinnor ska vara och bete sig sexuellt.
Det får du nog fråga bögar om, jag har aldrig frågat dem. De jag har diskuterat saken med är kvinnor och de har berättat hur det är att bli påsatt och att någon är i deras kropp. Att det är underbart om det är med "rätt person" i "rätt tid", men att det kan vara rent obehagligt om de inte är ordentligt kåta, inte känner för mannen i fråga etc. Ofta har detta varit inom ramen för förhållanden, när förhållandet är på upphällningen etc. Eller att de har träffat en man som är för påflugen och någon av kvinnorna fattade att det kunde bli tvång om hon inte gick med på sexet och att det då skulle bli utan kondom, men om hon "gick med på sexet" så skulle hon iaf. få ha kondom. Jag har hört massor av sådana historier från kvinnor, gråzoner till sexuella övergrepp. Sedan hör jag både dessa kvinnor och andra kvinnor prata om just hur utsatt man kan vara som kvinna och hur extra utsatt det därmed måste kännas att vara prostituerad kvinna. Jag tycker det låter logiskt. Flertalet kvinnor har varit med om gråzon till sexuella övergrepp och jag märker att detta påverkar en hel del kvinnors syn på prostituerades situation, att de känner för de prostituerade och inte vill att de ska behöva vara prostituerade/vill skydda sina medsystrar. Vissa män här i tråden verkar tro att kvinnorna är svartsjuka/avundsjuka på de prostituerade, detta anser jag låter väldigt långsökt och verklighetsfrånvänt.
Det är väl alltid en individuell avvägning?
Där tänker vi olika. Jag tänker att sex i utbyte mot pengar blir fel. Sex kan skapa känslor av kärlek, sex kan skapa barn. Sex kan ge könssjukdomar. Sex är inget att leka med, än mindre att få pengar för.
Men jag vet inte vad vi två ska kämpa om för varandra? Kanske bättre lön eller större bostäder för mindre pengar eller liknande? Nej, jag använder termen "medsystrar" eftersom den kamp som vissa kvinnor bedriver för andra främmande kvinnor mer liknar den kamp man bedriver för nära och kära. Det är vackert och fint och förtjänar termen "medsystrar" anser jag.