2020-06-22, 21:45
  #11665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Är inte detta i själva verket en kulturellt betingad föreställning? En föreställning om att kvinnor är sexuellt sårbara för att något kommer in i deras kropp? Är män då också känslomässigt sårbara för att för en kuk i röven? Kan en bög ta emotionell skada om han säljer sex till män? Kan en man som inte är bög ta emotionell skada om han har analsex?

Var går egentligen gränsen där kvinnor slutar ta emotionell skada om dom får en erigerad penis i sin vagina?? Är det om dom är attraherade av killen? Är det om killen inte attraktiv men snäll och tjejen ställer upp på sex för att vara sjysst mot killen som är kåt på tjejen? Vad händer om tjejen är full och går med på sex med någon som hon upplevde som attraktiv men sen upptäcker dagen efter att hon inte tyckte killen var så snygg?

Nej, jag tror inte att kvinnor egentligen behöver ta skada av att bli av vaginalt samlag. Jag tror nog mer att kvinnor kan ta illa upp av andra saker. Om tex en kund eller icke-kund är otrevlig eller hårdhänt. Om dom själva känner sig väldigt obekväma med att sälja sex etc. Jag tror det handlar mycket om vilken invand uppfattning det finns i kulturen kring hur kvinnor ska vara och bete sig sexuellt.

Det får du nog fråga bögar om, jag har aldrig frågat dem. De jag har diskuterat saken med är kvinnor och de har berättat hur det är att bli påsatt och att någon är i deras kropp. Att det är underbart om det är med "rätt person" i "rätt tid", men att det kan vara rent obehagligt om de inte är ordentligt kåta, inte känner för mannen i fråga etc. Ofta har detta varit inom ramen för förhållanden, när förhållandet är på upphällningen etc. Eller att de har träffat en man som är för påflugen och någon av kvinnorna fattade att det kunde bli tvång om hon inte gick med på sexet och att det då skulle bli utan kondom, men om hon "gick med på sexet" så skulle hon iaf. få ha kondom. Jag har hört massor av sådana historier från kvinnor, gråzoner till sexuella övergrepp. Sedan hör jag både dessa kvinnor och andra kvinnor prata om just hur utsatt man kan vara som kvinna och hur extra utsatt det därmed måste kännas att vara prostituerad kvinna. Jag tycker det låter logiskt. Flertalet kvinnor har varit med om gråzon till sexuella övergrepp och jag märker att detta påverkar en hel del kvinnors syn på prostituerades situation, att de känner för de prostituerade och inte vill att de ska behöva vara prostituerade/vill skydda sina medsystrar. Vissa män här i tråden verkar tro att kvinnorna är svartsjuka/avundsjuka på de prostituerade, detta anser jag låter väldigt långsökt och verklighetsfrånvänt.

Det är väl alltid en individuell avvägning?

Där tänker vi olika. Jag tänker att sex i utbyte mot pengar blir fel. Sex kan skapa känslor av kärlek, sex kan skapa barn. Sex kan ge könssjukdomar. Sex är inget att leka med, än mindre att få pengar för.
Citera
2020-06-22, 22:41
  #11666
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det får du nog fråga bögar om, jag har aldrig frågat dem. De jag har diskuterat saken med är kvinnor och de har berättat hur det är att bli påsatt och att någon är i deras kropp. Att det är underbart om det är med "rätt person" i "rätt tid", men att det kan vara rent obehagligt om de inte är ordentligt kåta, inte känner för mannen i fråga etc. Ofta har detta varit inom ramen för förhållanden, när förhållandet är på upphällningen etc.

Jag har svårt att tro att om kvinnans magiska känslor för en man plötsligt försvunnit så känns det hemskt med en man dom redan har haft sex med flera gånger tidigare. Tycker ärligt talat det låter löjligt. Tror nog mer att dom bara känner mindre. Eller så lägger dom ner för stor betydelse i vilka känslor en kvinna ska ha när man har sex.

Jag har varit med vissa prostituerade som inte alls haft den inställningen. Ordentligt blöta och gillade det. Men det beror så klart på hur tjejen är och hur hon upplever att vara med dig. Men det är inte så att alla tjejer har ett så delikat känsloliv så fort det ska knullas.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eller att de har träffat en man som är för påflugen och någon av kvinnorna fattade att det kunde bli tvång om hon inte gick med på sexet och att det då skulle bli utan kondom, men om hon "gick med på sexet" så skulle hon iaf. få ha kondom. Jag har hört massor av sådana historier från kvinnor, gråzoner till sexuella övergrepp. Sedan hör jag både dessa kvinnor och andra kvinnor prata om just hur utsatt man kan vara som kvinna och hur extra utsatt det därmed måste kännas att vara prostituerad kvinna. Jag tycker det låter logiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Flertalet kvinnor har varit med om gråzon till sexuella övergrepp och jag märker att detta påverkar en hel del kvinnors syn på prostituerades situation, att de känner för de prostituerade och inte vill att de ska behöva vara prostituerade/vill skydda sina medsystrar. Vissa män här i tråden verkar tro att kvinnorna är svartsjuka/avundsjuka på de prostituerade, detta anser jag låter väldigt långsökt och verklighetsfrånvänt.

"flertalet kvinnor har varit med om gråszon till sexuella övergepp" - ok, börjar låta lite radikalfeminsitiskt här.. Nu vet jag inte vad du menar med "flertalet" men jag tror knappast att det är någon majoritet vi talar om.

"medsystrar" - ursäkta? Är vi medbrödrar då du och jag? Antar att du är man.

Motstånd mot prostitution kan handla om ett flertal saker. Men avundsjuka/svartsjuka är så klart en av dom. Dock inte endast. Självklart finns det många som inte vill att andra ska fara illa. Även om vissa uppfattningar som cirkulerar är kraftigt överdriva.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Där tänker vi olika. Jag tänker att sex i utbyte mot pengar blir fel. Sex kan skapa känslor av kärlek, sex kan skapa barn. Sex kan ge könssjukdomar. Sex är inget att leka med, än mindre att få pengar för.

Jo, sex kan väl mycket väl vara något att leka med. Varför ska man ta det så jävla allvarligt och känslosamt? Sex kan också bara handla om ren sexlust. Det finns väl många relationer, både tillfälliga och längre, som handlar om detta? Men nej, så fort pengar kommer in i bilden så förändras allt! Helt plötsligt blir kvinnor rena känslosamma skyddsobjekt och vi ska ha en puritansk syn på sex.

Varför är det då ingen som protesterar mot kvinnlig promiskuitet annars? Kan inte den orsaka känslomässig skada? Är det inte lika bra då att vi väntar tills vi älskar någon och har gift oss då?
Citera
2020-06-22, 22:46
  #11667
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är väl alltid en individuell avvägning?

Där tänker vi olika. Jag tänker att sex i utbyte mot pengar blir fel. Sex kan skapa känslor av kärlek, sex kan skapa barn. Sex kan ge könssjukdomar. Sex är inget att leka med, än mindre att få pengar för.

Poängen är att staten inte har med samtyckande och vuxnas sexliv att göra överhuvudtaget. Det är heller inte statens roll att bestämma åt andra vad som är bra för dem eller inte, vilka val de ska göra, och hur de ska leva sina liv. Att göra egna misstag är en rättighet, och staten gör övertramp när den påstår sig vilja skydda människor mot sig själva. Detta är heller inte syftet, utan syftet är statlig makt och medborgerlig underkastelse.

Anser man att det mest privata är politiskt så är man vänstersocialist och tar avstånd från grundläggande mänskliga fri- och rättigheter. Att vara fri från statliga ingripanden är en grundförutsättning. I förtryckar- och förmyndarlandet Sverige så betraktas det som en ynnest och ett undantag. Sverige är inget normalt land. Medborgarna betraktas som statens egendom. Själv kommer jag aldrig att låta mig ägas av någon klåfingrig statsapparat, befolkad och styrd av inkompetenta kärringidioter.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-22 kl. 22:54.
Citera
2020-06-23, 00:04
  #11668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Poängen är att staten inte har med samtyckande och vuxnas sexliv att göra överhuvudtaget. Det är heller inte statens roll att bestämma åt andra vad som är bra för dem eller inte, vilka val de ska göra, och hur de ska leva sina liv. Att göra egna misstag är en rättighet, och staten gör övertramp när den påstår sig vilja skydda människor mot sig själva. Detta är heller inte syftet, utan syftet är statlig makt och medborgerlig underkastelse.

Anser man att det mest privata är politiskt så är man vänstersocialist och tar avstånd från grundläggande mänskliga fri- och rättigheter. Att vara fri från statliga ingripanden är en grundförutsättning. I förtryckar- och förmyndarlandet Sverige så betraktas det som en ynnest och ett undantag. Sverige är inget normalt land. Medborgarna betraktas som statens egendom. Själv kommer jag aldrig att låta mig ägas av någon klåfingrig statsapparat, befolkad och styrd av inkompetenta kärringidioter.

Staten/politiken/lagar går in i en hel del som har med det privata att göra. Tycker du allt sådant är lika dåligt? Eller är det just när det kommer till prostitution som du har sådana åsikter?

Eller vad tycker du om att man inte får svartjobba/anställa svart arbetskraft? Barnarbete (tex. att en frivillig 14-åring inte får jobba på en avdelning för personer med demenssjukdom)? Att man inte får begravas vart som helst den dagen man kolar? Att man inte får parkera sin bil vartsomhelst? Att man inte får bygga hus på på naturreservat? Att gubbar och tanter inte får gå spritt språngande nakna på stan?

Allt sådant inkräktar på deras privatliv, men fyller en viss funktion, inte sant? Eller vill du att barn ska slita ut sig i förtid, personer du ogillar ska begrava sig precis utanför ditt hus, tanter och gubbar gå nakna runt dig dagarna i ända och en svartjobbare ta ditt jobb eftersom denna är billigare arbetskraft? Lagar/regler etc. finns där av en anledning. För att vi alla ska kunna leva drägliga liv tillsammans med våra medmänniskor. Att det är förbjudet att köpa sex ger en viktig hint om att man inte kan köpa sex av en annan människa. Det är ingen mänsklig rättighet vare sig att köpa sex eller att ha sex. Sex är något ömsesidigt man kommer överens om.

Men du kanske vill leva i total anarki?
Citera
2020-06-23, 00:21
  #11669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är ingen mänsklig rättighet vare sig att köpa sex eller att ha sex. Sex är något ömsesidigt man kommer överens om.

Det är ingen mänsklig rättighet att hindra myndiga människor från att ha frivilligt sex, oavsett anledning.

Varför ska sexarbetare förnekas sina mänskliga rättigheter? De är ganska trötta på att bli stigmatiserade och omyndigförklarade.
Citera
2020-06-23, 00:37
  #11670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Jag har svårt att tro att om kvinnans magiska känslor för en man plötsligt försvunnit så känns det hemskt med en man dom redan har haft sex med flera gånger tidigare. Tycker ärligt talat det låter löjligt. Tror nog mer att dom bara känner mindre. Eller så lägger dom ner för stor betydelse i vilka känslor en kvinna ska ha när man har sex.

Jag har varit med vissa prostituerade som inte alls haft den inställningen. Ordentligt blöta och gillade det. Men det beror så klart på hur tjejen är och hur hon upplever att vara med dig. Men det är inte så att alla tjejer har ett så delikat känsloliv så fort det ska knullas.


"flertalet kvinnor har varit med om gråszon till sexuella övergepp" - ok, börjar låta lite radikalfeminsitiskt här.. Nu vet jag inte vad du menar med "flertalet" men jag tror knappast att det är någon majoritet vi talar om.

"medsystrar" - ursäkta? Är vi medbrödrar då du och jag? Antar att du är man.

Motstånd mot prostitution kan handla om ett flertal saker. Men avundsjuka/svartsjuka är så klart en av dom. Dock inte endast. Självklart finns det många som inte vill att andra ska fara illa. Även om vissa uppfattningar som cirkulerar är kraftigt överdriva.


Jo, sex kan väl mycket väl vara något att leka med. Varför ska man ta det så jävla allvarligt och känslosamt? Sex kan också bara handla om ren sexlust. Det finns väl många relationer, både tillfälliga och längre, som handlar om detta? Men nej, så fort pengar kommer in i bilden så förändras allt! Helt plötsligt blir kvinnor rena känslosamma skyddsobjekt och vi ska ha en puritansk syn på sex.

Varför är det då ingen som protesterar mot kvinnlig promiskuitet annars? Kan inte den orsaka känslomässig skada? Är det inte lika bra då att vi väntar tills vi älskar någon och har gift oss då?

Detsamma gäller för män. Du kan tom. läsa trådar här på FB om män som tappat sexlusten för sina kvinnor. När en person tappar sexlusten för sin partner är det inte så värst kul att ha sex med denna. För män blir det svårt rent fysiologiskt, men kvinnor kan fortsatt ha sex rent fysiologiskt - men påverkas psykologiskt negativt av det istället.

Hur kan du egentligen veta att de gillade det? Kvinnor kan fejka, prostituerade bör även göra det eftersom du i princip har betalt dem för att fejka.

Nja, jag utgår från en statistisk undersökning från säker källa (jag tror att det var BRÅ eller SCB, återkommer när jag hittat källan) som för några år sedan gjorde en undersökning som visade på att en mycket stor andel av kvinnor mellan 15-84? Hade varit utsatta för någon form av sexuellt övergrepp/sexuella trakasserier etc. någon gång under sin livstid. Men det var inte dessa siffror jag syftade på, utan jag syftade på kvinnor man samtalar med lite djupare. Framkommer ett och annat då. Starka självständiga kvinnor, som någon gång/några gånger i sina liv utsatts för saker som är olagligt, sexbrott av olika slag. Alternativt som har hamnat i situationer där de motvilligt har valt att ligga, fast de egentligen inte vill, men inte riktigt kan se att de har något annat val. Skrämmande och tragiskt.

Haha, ja, om du vill att vi ska vara medbröder så gärna för mig. Men jag vet inte vad vi två ska kämpa om för varandra? Kanske bättre lön eller större bostäder för mindre pengar eller liknande? Nej, jag använder termen "medsystrar" eftersom den kamp som vissa kvinnor bedriver för andra främmande kvinnor mer liknar den kamp man bedriver för nära och kära. Det är vackert och fint och förtjänar termen "medsystrar" anser jag.

Men varför i hela friden skulle kvinnor vara svartsjuka/avundsjuka på att män måste köpa sex? Eller på att andra kvinnor måste sälja sex? I min värld låter detta urbota absurt! Känns ju endast dekadent och tragiskt att människor känner sig tvungna att köpa/sälja sex. Jag har mycket svårt att tro att någon är avundsjuk/svartsjuk på något sådant.

Sex i utbyte mot sex är ömsesidigt. Sex i utbyte mot pengar är inte ömsesidigt. Så enkelt är det för min del. Så om folk ligger runt som kaniner för sin egen sexuella njutnings skull och gör det med andra som också gärna har sex för sexets egen skull: ja, då är det ömsesidigt. Men de får även ta vuxet ansvar för konsekvenserna om någon sexpartner blir gravid, kär. Samt skydda sig mot könssjukdomar. Men om någon måste ligga för att få pengar och de personer den ligger med gör det för sex, ja då är det inte längre en ömsesidighet i sexet. Sex som jag skrev innan kan leda till kärlek, barn och könssjukdomar. Jag menar: du kanske hade haft lättare att ta ditt ansvar om du gjorde en flickvän/kk/ons gravid, än om du fick barn med någon av de prostituerade du går till? för risken finns för graviditet om du ligger med en kvinna i fertil ålder. Är hon då prostituerad och väljer att behålla barnet, ja, då blir du farsa till din prostituerades barn. Hur skulle du göra i det läget?
Citera
2020-06-23, 00:39
  #11671
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Staten/politiken/lagar går in i en hel del som har med det privata att göra. Tycker du allt sådant är lika dåligt? Eller är det just när det kommer till prostitution som du har sådana åsikter?

Jag tycker samma sak om eget bruk av narkotika, vapeninnehav, rökning, kampsporter. Staten ska syssla med sina kärnuppgifter, inte moralisera över folks levnadsvanor. Det är socialism eller teokrati, inte en modern stat. Sexköpslagen har inget brottsoffer, och är en utpräglad morallag. Så länge båda parter är överens vid sexhandel, så är det STATEN som begår ett övergrepp, när den straffar endera parten i en samtyckande tvåpartstransaktion mellan myndiga individer.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-23 kl. 00:41.
Citera
2020-06-23, 00:43
  #11672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Det är ingen mänsklig rättighet att hindra myndiga människor från att ha frivilligt sex, oavsett anledning.

Varför ska sexarbetare förnekas sina mänskliga rättigheter? De är ganska trötta på att bli stigmatiserade och omyndigförklarade.

Sexarbetare förnekas inte att sälja sex. I Sverige är det lagligt. Det är köpa sex som är olagligt. Det är således torskarna som sätts åt. Med den rätt anser jag, eftersom det är ganska osmakligt sätt att se på en människa av kött och blod, att köpa sex av denna. Sex som kan skapa barn och kärlek.
Citera
2020-06-23, 00:45
  #11673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag tycker samma sak om eget bruk av narkotika, vapeninnehav, rökning, kampsporter. Staten ska syssla med sina kärnuppgifter, inte moralisera över folks levnadsvanor. Det är socialism eller teokrati, inte en modern stat. Sexköpslagen har inget brottsoffer, och är en utpräglad morallag. Så länge båda parter är överens vid sexhandel, så är det STATEN som begår ett övergrepp, när den straffar endera parten i en samtyckande tvåpartstransaktion mellan myndiga individer.

Så du vill ha total anarki alltså? Där folk ska få göra vad fan de vill, utan att någon ska lägga sig i?
Du är alltså anarkist?
Citera
2020-06-23, 00:47
  #11674
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

För att de prostituerade och sexköp omintetgör kvinnans sexuella makt. Det är hela sanningen.
Citera
2020-06-23, 00:58
  #11675
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
För att de prostituerade och sexköp omintetgör kvinnans sexuella makt. Det är hela sanningen.

Ja, det handlar i grund och botten om kvinnors intrasexuella konkurrens om mäns resurser och uppmärksamhet. När kvinnor öppet ljuger och slåss med näbbar och klor mot sexhandeln, så är detta i sig ganska avslöjande. Då vet man med säkerhet att det ligger evolutionära krafter och instinkter bakom. Reptilhjärnan har tagit över. De kämpar bokstavligt talat för sin egen överlevnad och fortbestånd. Då kan ingen lögn bli för stor, och man tycker sig kunna trampa på sexhandelns aktörer för att gynna sig själv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Female_intrasexual_competition
Citera
2020-06-23, 01:05
  #11676
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du vill ha total anarki alltså? Där folk ska få göra vad fan de vill, utan att någon ska lägga sig i?
Du är alltså anarkist?

Är du dum i hela huvudet? Hur läser du? Minimal stat är inte anarki. Men staten ska inte moralisera över folks livsval eller lägga sig i transaktioner mellan vuxna där samtycke finns. Det ska inte vara förbjudet att betala för något som är lagligt att ge bort gratis.

Du är alltså totalitär kommunist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in