2020-06-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det du skrev her høres helt usannsynlig ut. Hvis det hadde vært slik som du skrev om alibi, så hadde det vært mest logisk å ringe jevnlig og å også passe på å ringe i tidsperioden mellom kl 11.17 og 13.06.

Han ringte vel så snart han var alene. Mulig han gjorde noe arbeide innimellom ringingen. Og kanskje han tok ett par bekymrede oppringinger mens kolleger så på.

Du og jeg er veldig uenige om hva som er sannsynlig og usannsynlig, og logisk og ulogisk. Det ligger ikke til rette for noen fruktbar diskusjon om disse temaene mellom oss to.
Citera
2020-06-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
TH ringte hjem:
10.06
10.07
-Venter en time
11.13
11.14
11.17
-Venter 2 timer
13.06
13.08
13.18

Trengte han noe manus da? Hadde han vært oppriktig bekymret, så kunne han vel dratt hjem for en rask sjekk, siden han bor kun et par steinkast unna?
Godt mulig at det er noen superflinke banditter som står bak, men da er det jo litt rart at de ikke er interessert i løsepenger. 3-4 bidragsytere her inne har kommet med opplysninger som i stor grad viser seg å stemme, og jeg velger hvertfall å feste lit til det de sier, og ikke minst politiets jobb.

Hvis det er TH som står bak så er det isåfall en plan som er vanvittig utspekulert siden politi ikke klarer framskaffe skjellig grunn til mistanke på han engang. Så ja, da tror jeg faktisk han må ha laget seg en oppskrift, en mal, et manus. Man kan kalle det mange ting. Men en plan i detaljer isåfall.

Slik jeg ser det er det ikke naturlig å kjøre hjem umiddelbart bare en partner ikke svarer på første ring. Her kan nok folk være forskjellig. Jeg aner ikke hva som er normalt i det forholdet. Men prat om den hytteturen er også en faktor som kan ha forsterket at TH undret seg over ikke å få svar over flere timer.
I dette tilfelle gikk det totalt 3 timer ca fra første ring før han valgte dra hjem. Det kan ha vært å anse som litt unaturlig at hun ikke svarte hele formiddagen, så da valgte han å dra hjem etter noen timer. Så han dro jo hjem for en sjekk. Det synes jeg ikke er unaturlig at han bestemte seg for.

At det er banditter som står bak, og kidnapping osv er en hypotese jeg anser som svært lite sannsynlig i denne saken. Personlig tror ikke jeg penger er vesentlig i det som har skjedd her faktisk.

Det er et blindspor å tro at det kun er to alternativ som er mulig her: Enten TH eller kidnapping. Det er min oppfatning.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-22 kl. 23:59.
Citera
2020-06-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Där har du svaret.

https://www.nrk.no/norge/_ingen_-vil-bli-etterforsker-i-politiet-1.12018717

Dette er skremmende. Gruppa bør legge merke til hva politiforsker Rachlev sier:

Politiforsker Asbjørn Rachlew mener at det trengs nasjonale minimumskrav for å sikre kvaliteten på etterforskningsarbeidet i politiet.

Mens ordenspolitiet jevnlig må vise at de kan håndtere våpen eller behersker å kjøre raskt gjennom trafikken med blålys, er det ingen krav til etterforskerne som viser at de er kommet gjennom et nåløye.

– Det finnes ingen minimumskrav til kompetanse utover politihøyskolen for etterforskerne, sier Rachlew, som har skrevet doktorgrad på politiets etterforskningsmetoder.

– Satt på spissen kan du etterforske drap og overgrep mot barn med grunnutdannelsen fra politihøyskolen, sier Bjørnestad.

Trass i svært vanskelige oppgaver, kreves det heller ikke at etterforskerne gjennomgår obligatorisk etterutdanning. Det finnes dessuten ingen nasjonale krav til hvilket utstyr eller metoder som skal brukes.

I praksis betyr dette at ingen som blir etterforsket eller ber om å få en sak utredet, kan være sikker på at politibetjenten har den nødvendige kompetansen eller er egnet til å kvalitetssikre arbeidet.

– Fraværet av minimumskrav knyttet til utdanning, ferdighetsnivå, metodikk og utstyr går ut over kvaliteten, noe som selvsagt går ut over rettssikkerheten, sier Rachlew.

Rachlew mener at det dessuten neppe er motiverende for en medarbeider å bli i stillingen når man jobber på et sted der det ikke stilles noen krav til videreutvikling av egne ferdigheter.
Citera
2020-06-23, 00:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror ikke alle TH’s oppringninger var planlagt, mulig han gikk litt i surr, så han slettet de to første som så alt for påfallende ut fordi de kom for tidlig.
Citera
2020-06-23, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du skriver mellom linjene er at ex-svogeren har skrevet masse her inne istedet for å gå til politiet, noe som bare er rein svada.
Hvis du finner svada mellom linjene mine, så får du klandre deg selv. Jeg har hverken skrevet at eks-svogeren har skrevet her på forumet eller at han ikke har gått til politiet.
Citera
2020-06-23, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hvis det er TH som står bak så er det isåfall en plan som er vanvittig utspekulert siden politi ikke klarer framskaffe skjellig grunn til mistanke på han engang. Så ja, da tror jeg faktisk han må ha laget seg en oppskrift, en mal, et manus. Man kan kalle det mange ting. Men en plan i detaljer isåfall.

Slik jeg ser det er det ikke naturlig å kjøre hjem umiddelbart bare en partner ikke svarer på første ring. Her kan nok folk være forskjellig. Jeg aner ikke hva som er normalt i det forholdet. Men prat om den hytteturen er også en faktor som kan ha forsterket at TH undret seg over ikke å få svar over flere timer.
I dette tilfelle gikk det totalt 3 timer ca fra første ring før han valgte dra hjem. Det kan ha vært å anse som litt unaturlig at hun ikke svarte hele formiddagen, så da valgte han å dra hjem etter noen timer. Så han dro jo hjem for en sjekk. Det synes jeg ikke er unaturlig at han bestemte seg for.

At det er banditter som står bak, og kidnapping osv er en hypotese jeg anser som svært lite sannsynlig i denne saken. Personlig tror ikke jeg penger er vesentlig i det som har skjedd her faktisk.

Det er et blindspor å tro at det kun er to alternativ. Enten TH eller kidnapping. Det er min oppfatning.

Aha. Jeg tror ikke TH har planlagt å drepe sin kone. Tror heller ikke at TEH har planlagt å drepe sin mor, eller at VE har planlagt noe som helst. Den slags ondskap krever etter min mening for mye av de involverte. Jeg heller mer over til nattelig drap i affekt/fylla, med en helsikes jobb i etterkant, for å spre mistanken lengt mulig vekk. Det passer best i mitt enkle hode
Citera
2020-06-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
TH ringte hjem:
10.06
10.07
-Venter en time
11.13
11.14
11.17
-Venter 2 timer
13.06
13.08
13.18

Trengte han noe manus da? Hadde han vært oppriktig bekymret, så kunne han vel dratt hjem for en rask sjekk, siden han bor kun et par steinkast unna?
Godt mulig at det er noen superflinke banditter som står bak, men da er det jo litt rart at de ikke er interessert i løsepenger. 3-4 bidragsytere her inne har kommet med opplysninger som i stor grad viser seg å stemme, og jeg velger hvertfall å feste lit til det de sier, og ikke minst politiets jobb.

Tillater meg å klippe ut alle utgående samtaler fra Minnimus sin oversikt:

10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart

13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart

14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)

Deretter en oversikt over alle GM sine krypto overføringer:
DATO ----------TID---------SENDER----BELØP----MOTTAKER
10.11.2018 - 23:09:01 - 1DAGY -- 0.0007000 - 126sD

01.12.2018 - 11:02:43 - 32jYx --- 0.0007000 - 126sD
01.12.2018 - 13:15:36 - 32jYx --- 0.0007000 - 126sD
01.12.2018 - 13:15:47 - 32jYx --- 0.0007000 - 126sD

10.12.2018 - 20:58:05 - 32jYx --- 0.0007001 - 126sD
10.12.2018 - 20:58:05 - 32jYx --- 0.0007001 - 126sD

27.12.2018 - 18:34:30 - 32jYx --- 0.0007060 - 126sD

02.01.2019 - 20:54:38 - 32jYx --- 0.0007000 - 126sD
02.01.2019 - 21:05:30 - 32jYx --- 0.0007000 - 126sD

16.01.2019 - 16:30:29 - 32jYx --- 0.0007000 - 126sD

Flere enn meg som ser et mønster med tanke på tid/frekvens?
Citera
2020-06-23, 00:09
Medlem
Vitneobservasjonen av den røde BMWn i Ås sentrum er interessant.

Vitnet har observert mange detaljer i løpet av de få sekundene hun så bilen.

Detaljer som passer godt til saken. Beskrivelsen av de to mennene i BMWn kunne like godt vært en beskrivelse av de to Futurum-mennene og hvordan de var kledd.

Samtidig må en spørre seg om en godt planlagt bortføring og kidnappere ville ha valgt en rød og prangende BMW som vekker ekstra oppmerksomhet, og om de ville ha kjørt rundt i flere timer bare noen mil unna Lørenskog.

Det er ikke slik Vi tar ned risiko.

Uansett bør det være flere som har sett denne bilen, og ikke bare en eldre dame som ikke er spesielt bilinteressert.
En rød og prangende BMW X3 er så sjeldent at den skiller seg ut i mengden og er et blikkfang.

På FINN er det for eksempel for tiden kun 1 stk BMW X3 som er rød. Resten, dvs 99,8% har en annen farge en rød. Det illustrerer hvor få røde det er, men også hvor enklere det kan være å sirkle inn bilen.

Det bør være noen flere der ute som har sett den røde BMWn og tipse politiet om dette.
At bilen har noen særpreg som feks bensinlokket, bør innsnevre alternativene ytterligere.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-23 kl. 00:28.
Citera
2020-06-23, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020

Flere enn meg som ser et mønster med tanke på tid/frekvens?

Tanken streifet meg, men jeg fant det usannsynlig og la det bort.
Citera
2020-06-23, 00:22
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Spar deg Nyvaaken, dine angrep på Minnimus er fullstendig bomskudd.
Nylig forsøkte Gina33 seg på med det samme lavmålet som du bidrar med her.

Minnimus er en av de mest verdifulle skribentene med sine saklige og faktabaserte innlegg.

faktabasert? Hvordan skal noen her få bevis for at det er ekte fakta egentlig?
Citera
2020-06-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Vitneobservasjonen av den røde BMWn i Ås sentrum er interessant.

Vitnet har observert mange detaljer i løpet av de få sekundene hun så bilen.

Detaljer som passer godt til saken. Beskrivelsen av de to mennene i BMWn kunne like godt vært en beskrivelse av de to Futurum-mennene og hvordan de var kledd.

Samtidig må en spørre seg om en godt planlagt bortføring og kidnappere ville ha valgt en rød og prangende BMW som vekker ekstra oppmerksomhet, og om de ville ha kjørt rundt i flere timer bare noen mil unna Lørenskog.

Det er ikke slik Vi tar ned risiko.

Uansett bør det være flere som har sett denne bilen, og ikke bare en eldre dame som ikke er spesielt bilinteressert. En rød og prangende BMW X3 er så sjeldent at den skiller seg ut og er et blikkfang.

På FINN er det for eksempel for tiden kun 1 stk BMW X3 som er rød. Resten, dvs 99,8% har en annen farge en rød. Det illustrerer hvor få røde det er, men også hvor enklere det kan være å sirkle inn bilen.

Det bør være noen flere der ute som har sett den røde BMWn og tipse politiet om dette.
At bilen har noen særpreg som feks bensinlokket, bør innsnevre alternativene ytterligere.
Bilen måtte stoppe for en annen bil og Irene sto veldig nære bilen (litt lengre enn 1 meter unna), og det var sikkert derfor at hun greide å få med seg så mange detaljer.

Ja, flere bør ha sett bilen den dagen, men det kan være vanskelig å huske slikt så mange måneder senere.

Kanskje noen kjenner noen som eier eller som eide en slik bil på den tiden og tipser politiet om det?

– Jeg hører at det hviner i bremsene i en bil. Da ser jeg to biler som holder på å kollidere.
En hvit personbil og en litt større rød bil. Irene forteller til Åsted Norge at hun stanser opp. Det er den røde bilen som ikke har overholdt vikeplikten i det trafikkerte krysset midt i Ås sentrum.
Hun beskriver den røde bilen som stor og flott med en prangende grill i frontpartiet. Bilene unngår et sammenstøt, men den røde bilen må stanse for en annen bil som skal inn på en parkeringsplass. Da står den røde bilen bare en drøy meter unna Irene.

https://www.tv2.no/a/11499053/
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-23 kl. 00:27.
Citera
2020-06-23, 00:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du prater jo bare svada, og prøver å ro deg unna med å med vilje feilsitere. Folk ser jo Vossevangen sitt inlegg etterfulgt av Nyvaakens, og så ditt. Ser bare for dumt ut.

Det ser dumt ut,fordi det ikke passer inn i bekreftelsesfella til så mange?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in