2020-06-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanyf
Ni som sökt via AU, står AU med som en av de urvalsgrupper ni tillhör på antagning.se?

Det står nåt i stil med "Jag vill delta i det ordinarie urvalet och i det alternativa urvalet...". Så svar: ja
Citera
2020-06-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulle33
På vilka sätt kan man förbereda sig för plugget på handels? Någon elev som har tips utifrån egna erfarenheter?

Håller med om att vila är otroligt viktigt! Introt är väldigt hektiskt (men kul) och därefter drar plugget igång med en rivstart. Hade knappt något ledigt min sommar innan Handels och höll på att gå in i väggen.
Kan rekommendera att gå på sommarmatten som de erbjuder. Jag har dock inte så mycket positivt att säga om herr Lyckeborg...
Citera
2020-06-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker1244
Håller med om att vila är otroligt viktigt! Introt är väldigt hektiskt (men kul) och därefter drar plugget igång med en rivstart. Hade knappt något ledigt min sommar innan Handels och höll på att gå in i väggen.
Kan rekommendera att gå på sommarmatten som de erbjuder. Jag har dock inte så mycket positivt att säga om herr Lyckeborg...
Hur är majortiten av proffesorerna på handels? Är de tillräckligt pedagogiska för att man ska känna att de fördjupar ens förståelse?
Citera
2020-06-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugganugga46
Hur är majortiten av proffesorerna på handels? Är de tillräckligt pedagogiska för att man ska känna att de fördjupar ens förståelse?

Extremt duktiga skulle jag säga. Kan inte komma på att jag haft en enda dålig lärare.
Citera
2020-06-23, 14:36
Medlem
Vad är största skillnaden med att plugga på högskolan jämfört med gymnasiet?
Citera
2020-06-25, 10:16
Medlem
Tänkte köpa en dator inför studierna och är för närvarande inne på en MacBook Pro. Vad jag undrar är vilken typ av dator som utbildningen kräver (tänkte framförallt på att B&E-programmet fr.o.m 2020 innehåller programmering)
Citera
2020-06-25, 12:36
Medlem
Citat:
Tänkte köpa en dator inför studierna och är för närvarande inne på en MacBook Pro. Vad jag undrar är vilken typ av dator som utbildningen kräver (tänkte framförallt på att B&E-programmet fr.o.m 2020 innehåller programmering)
Hur vet du att B&E f.o.m 2020 innehåller programmering? Det vore kul och ytterst användbart.
Citera
2020-06-25, 19:06
Medlem
Citat:
Hur vet du att B&E f.o.m 2020 innehåller programmering? Det vore kul och ytterst användbart.

Hört det av brorsan!
Citera
2020-06-25, 20:19
Medlem
Citat:

Bra fråga brulle, undrar samma..
Citera
2020-06-25, 23:06
Medlem
JW12345s avatar
Citat:

Räcker med mac. Byter inte ut min touchbar för någon dator i världen. Excel som är viktigast flyter ju på, men vet inte riktigt vilka /vilket språk du åsyftar
Citera
2020-06-26, 01:12
Medlem
4hls avatar
Citat:

Programmering i språket R kommer att bli en del av de kurserna som tidigare hette Statistik I & II.

Nedånstående text går att finna på den interna portalen:

Citera
2020-06-26, 01:28
Medlem
4hls avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av farsantillalla
Bra fråga brulle, undrar samma..

Kör själv Mac. Funkar utmärkt.

Skulle annars rekommendera följande för laptops:

≥ 8GB RAM
≥ Intel Core i5 (eller motsvarande för annan tillverkare)
≥ 256 GB i minne (Helst SSD)

Batteritid kan också vara värt att ta i beaktning. Även kvalitet på mic samt kamera med tanke på det flitiga Zoom-användandet under våren. Kommer antagligen bli aktuellt igen om pesten håller i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in