Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Nu har även upphovsmakaren Djokovic fått skiten. Vilket jävla haveri.
Men om målet var att skaffa spelare immunitet var det lyckat.. det är ju dock dom som dessa kan tänkats smitta utöver sig själva som klarar det sämre som är det allvarliga. Finns ju bilder och videos på rena partyn runt turneringen, helt osannolikt korkat alltihop på så många plan. Extra korkat är det för att tennis i grunden är en perfekt corona-sport utan närkontakt, och med hawkeyedomare och utan publik vore det så gott som kliniskt säkert att spela.
Nytt smeknamn som jag såg på twitter: Djocovid.
Det håller jag inte med om. Bollen skickas runt mellan spelare och domare. En smittspridare utan tvekan. Fångar man en boll i fart så lär ju viruset flyga runt rätt friskt också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spenatkungen
Klart som korvspad att retstickan Kyrgios är där och hugger på twitter. Men han har faktiskt rätt, idiotiskt att ha en turnering med publik och festa på kvällarna.
Så kan det gå.
Jo, denna gången så har Nick helt rätt. Det måste man ändå säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
psonpson
"Om jag festar loss rejält nu, så kommer jag bli smittad, sjuk, och vara frisk igen i god tid innan tennissäsongen börjar!"
Man lär tappa mycket i form av att få Corona, speciellt i en sport som kräver mycket kondition som tennis. Knappast något positivt att få detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pre 1914
Alla smittas förr eller senare. Om nu tennisen drar igång i höst så kommer en efter en av spelarna trilla dit i olika smittsituationer i alla olika länder. Är de helt spelfria kan de dock ordna med egen karantän någonstans och troligen klara sig.
Nej, alla behöver inte smittas. Att alla ska eller kommer bli smittade är ett helt idiotiskt sätt att se på saken faktiskt.