2020-06-23, 15:01
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tennis är ju precis som t.ex. golf ingen publikberoende sport på det sättet. Majoriteten av tiden under en tennismatch är publiken knäpptyst ändå. Jämför det med t.ex. fotboll och hockey där du hör publikljud i stort sett nonstop under en match. Där blir det ju så extremt påtagligt vilken skillnad publiken gör för upplevelsen.

Tennis kan vara spännande utan publik. Även om det såklart är lite trist att inte få höra vrålet efter en magisk poäng typ.
Citera
2020-06-23, 15:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Alla smittas förr eller senare. Om nu tennisen drar igång i höst så kommer en efter en av spelarna trilla dit i olika smittsituationer i alla olika länder. Är de helt spelfria kan de dock ordna med egen karantän någonstans och troligen klara sig.
Citera
2020-06-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hehe, Federer gör comeback det året han fyller 40(2021).

Som en evig såpopera typ.

Men det är ju å andra sidan en bra(den bästa) såpoperan någonsin så den får gärna hålla på några säsonger till.

Surt för Federer, men är det något år man ska missa så är det ju detta. Hoppas han har sugen att satsa vidare!
Citera
2020-06-23, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Djokovic smittad av kinasjukan!

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-sin-turnering

Klart som korvspad att retstickan Kyrgios är där och hugger på twitter. Men han har faktiskt rätt, idiotiskt att ha en turnering med publik och festa på kvällarna.

Så kan det gå.
Citera
2020-06-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nu har även upphovsmakaren Djokovic fått skiten. Vilket jävla haveri.

Men om målet var att skaffa spelare immunitet var det lyckat.. det är ju dock dom som dessa kan tänkats smitta utöver sig själva som klarar det sämre som är det allvarliga. Finns ju bilder och videos på rena partyn runt turneringen, helt osannolikt korkat alltihop på så många plan. Extra korkat är det för att tennis i grunden är en perfekt corona-sport utan närkontakt, och med hawkeyedomare och utan publik vore det så gott som kliniskt säkert att spela.

Nytt smeknamn som jag såg på twitter: Djocovid.

Det håller jag inte med om. Bollen skickas runt mellan spelare och domare. En smittspridare utan tvekan. Fångar man en boll i fart så lär ju viruset flyga runt rätt friskt också.

Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Klart som korvspad att retstickan Kyrgios är där och hugger på twitter. Men han har faktiskt rätt, idiotiskt att ha en turnering med publik och festa på kvällarna.

Så kan det gå.

Jo, denna gången så har Nick helt rätt. Det måste man ändå säga.

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
"Om jag festar loss rejält nu, så kommer jag bli smittad, sjuk, och vara frisk igen i god tid innan tennissäsongen börjar!"

Man lär tappa mycket i form av att få Corona, speciellt i en sport som kräver mycket kondition som tennis. Knappast något positivt att få detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Alla smittas förr eller senare. Om nu tennisen drar igång i höst så kommer en efter en av spelarna trilla dit i olika smittsituationer i alla olika länder. Är de helt spelfria kan de dock ordna med egen karantän någonstans och troligen klara sig.

Nej, alla behöver inte smittas. Att alla ska eller kommer bli smittade är ett helt idiotiskt sätt att se på saken faktiskt.
Senast redigerad av terribilis 2020-06-23 kl. 17:20.
Citera
2020-06-23, 18:52
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

Så kan det gå.

Själv skulle Kyrgios aldrig göra något liknande...

https://www.instagram.com/p/CBxqQpWJXCJ/
Citera
2020-06-23, 19:10
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Instagram är full med hat mot serb*****. Kyrgios är mentalt sjuk så den säger ju vad som helst. Många skriver karma osv, även hur arrogant och divig han är, samt uttalanden hans far och han själv gjort mot geten senaste tiden så kan man inte önska nån den hemska sjukdomen, där går gränsen. Ja hoppas både serben coric och baby fed en snabb friskhet. De bästa vore väl att ställa in resten av säsongen. Såg greken och dustin brown samt gasquet lira nån udda poäng turnering häromdagen ingen publik och linje män domare med masker tror även Thiem var med. Thimem och greken verkar vara dem som tar över efter the big 3 tillsammans med Medvedev. Viktigt att dem är försiktiga dem har ju såna talanger och man vill ju se dem mer. Nadal ska försvara över 5 tusen poäng på 40 dagar, med den stressen om de blir av så är risken stor att han går sönder igen, tycker dem ska ställa in hela året och vara rädda om spelarna. Så ser vi förhoppnings vis Geten och Serben i AO finalen 2021👌
Citera
2020-06-23, 19:28
Medlem
Citat:

Har tanken aldrig slagit dig att det kan vara en gammal bild?
Citera
2020-06-23, 19:48
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Har tanken aldrig slagit dig att det kan vara en gammal bild?

Jovisst, men hur gammal då - vet du ungefär när bilden är tagen? Folk har ju uppmanats att vara försiktiga i sina sociala umgängen sedan i början av februari åtminstone.
Citera
2020-06-23, 20:15
Medlem
Citat:
Jovisst, men hur gammal då - vet du ungefär när bilden är tagen? Folk har ju uppmanats att vara försiktiga i sina sociala umgängen sedan i början av februari åtminstone.

Vad är mest troligt, att han skulle ha smugit ut under lock-down för att gå på fest eller att bilden är tagen innan pandemin?

Tänk lite själv innan du postar kanske.
Citera
2020-06-23, 22:22
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vad är mest troligt, att han skulle ha smugit ut under lock-down för att gå på fest eller att bilden är tagen innan pandemin?

Tänk lite själv innan du postar kanske.

Vad är det jag borde ha tänkt på? Jag länkade till ett av Kyrgios inlägg på IG och inget mer. Folk får väl dra sina egna slutsatser av den bilden - det är trots allt inte jag som har lagt upp den på sociala medier. Har du vaknat på fel sida idag?
Citera
2020-06-24, 20:12
Medlem
Citat:
Vad är det jag borde ha tänkt på? Jag länkade till ett av Kyrgios inlägg på IG och inget mer. Folk får väl dra sina egna slutsatser av den bilden - det är trots allt inte jag som har lagt upp den på sociala medier. Har du vaknat på fel sida idag?

Haha ditt pucko. Det var du som drog förhastade slutsatser och anklagade Kyrgios för att vara en hycklare. Gå och lägg dig din jävla clown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in