2020-06-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Spar deg Nyvaaken, dine angrep på Minnimus er fullstendig bomskudd.
Nylig forsøkte Gina33 seg på med det samme lavmålet som du bidrar med her.

Minnimus er en av de mest verdifulle skribentene med sine saklige og faktabaserte innlegg.

Absolutt ikke. Ryktespreder av verste sort.
Citera
2020-06-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Om det er en konkurranse om treffprosent her,så. Kan forstå om en har fått ubehagligheter privat ja,om den blir avslørt.
Det er for noen viktigere å forstå sammenhengene enn for andre her inne.
Om kilder er totalt pålitelige og sannferdige,så får jeg ikke det til å henge sammen om de ikke informerer politiet direkte bare.
Det er så mange spekulasjoner her. Det er vel legitimt på FB. Mange gode teorier også. Minnimus ser jeg ikke på som en ryktespreder. Man får nesten bare bedømme og tenke selv. Apropo gå til politiet, tenker jeg at svogeren i det stille angrer på at han ikke kun gikk til politiet.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-06-22 kl. 20:51.
Citera
2020-06-22, 20:44
Medlem
Citat:
Mange blir fanget inn av alle bombastiske påstander,det er litt skremmende å oppleve.
Bare det at du bombastisk påstår at denne x-svogeren aldri hadde noe som helst personlig motiv,for alt han kom med i podcasten -er jo tankevekkende.
Kun hans aller nærmeste kan vite sånt (og ikke alltid de en gang.)
Blir skeptisk til folk som er så bombastiske,og tydelig er sensasjons jegere -som er ute etter å være den første til å spre info. Det handler om troverdighet og pålitelighet -begge deler trenger man for å ha tillit til infoen du serverer.
Om kildene er kun naboer ,gml.kollegaer,venn av venn av bekjent,fjerne slektninger -så kan de ikke vite hva de involverte virkelig føler og kjenner. Altså f.eks. om det ligger personlige motiver i det de foretar seg.

Det er så skikkelig ekkelt å få mistanker om at politiet er enda verre enn jeg trodde,om en der gir deg info.Men poenget med det er uforståelig,så tror det ikke.
Slærvekjerringer finnes jo i begge kjønn,og i mange miljøer.
Fakta som er bekreftet, er det jeg trenger for å tro på påstander om andres indre liv.
Det mangler her.

Helt enig!!
Citera
2020-06-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det gjelder å skape et negativt inntrykk av politiet og etterforskningen.

Så snur man virkeligheten på hodet, og påstår at politiet har tunnelsyn osv. Men saken er at det ikke finnes spor etter ukjente GM i Sloraveien 4.

Sloraveien ble valgt som åsted blant annet fordi TH da kunne sikre seg at hans egne biologiske spor skulle kunne forklares eller bortforklares med at han bodde der, og at han "oppdaget" åstedet, trusselbrevet osv. De blodsporene fra TH som ble lagt frem som beviser for lagmannsretten, holdt ikke til skjellig grunn til mistanke engang. Så kraftig svekket er beviskraften i biologiske spor fra TH.

Men dagens kriminalteknikere overser ikke spor. Så lenge TH holder på kidnappingshistorien, vil politiet holde på Sloraveien. Har det vært fremmede GM i huset, har de lagt igjen spor. Da må politiet fortsette sporsøkene i Sloraveien helt til de finner sporene etter disse ukjente GM. Eller, politiet må konkludere med at ukjente GM ikke har vært innom dørene i Sloraveien.

Så spor etter Sprox sko er ikke ett spor?
Citera
2020-06-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Det er ikke tvil om at luemannen har mistenkelig oppførsel og kan støtte en hypotese om at TH er uskyldig. Dette var ikke planlagt og hvis dette var en "plantet" mann ville det gjort mer synlig.
Jeg tror begge mennene var plantet sammen med en haug med biler rundt TH's hus den dagen. Skjønner ikke hvordan eller hvorfor han skulle blitt gjort mer synlig?
Citera
2020-06-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Så spor etter Sprox sko er ikke ett spor?

Nei. Spor etter skosålene på ett par Sprox-sko alene er ingen spor etter ukjente GM. Men plantet villedning av politiet.

Det finnes ingen biologiske spor etter ukjente GM i Sloraveien. Det finnes heller ingen spor etter ukjente GM i nærområdet, hverken spaning eller overvåkning før forsvinningen, eller i tidsrommet rundt forsvinningen, eller i tiden etter forsvinningen.

Da synes det klart at det aldri har vært noen fremmede GM i Sloraveien.
Citera
2020-06-22, 21:20
Medlem
Citat:
Nei. Spor etter skosålene på ett par Sprox-sko alene er ingen spor etter ukjente GM. Men plantet villedning av politiet.

Det finnes ingen biologiske spor etter ukjente GM i Sloraveien. Det finnes heller ingen spor etter ukjente GM i nærområdet, hverken spaning eller overvåkning før forsvinningen, eller i tidsrommet rundt forsvinningen, eller i tiden etter forsvinningen.

Mener du det? Hva med bilen over plenen ved boligblokken? Hva med de bryske fiskere? Hva med den ryggende bilen? Hva med lue- og telefonmannen? Hva med vitneobservasjonen i Ås?
Citera
2020-06-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Det er ikke tvil om at luemannen har mistenkelig oppførsel og kan støtte en hypotese om at TH er uskyldig. Dette var ikke planlagt og hvis dette var en "plantet" mann ville det gjort mer synlig.

Enig!
Hade nu luemannen varit plantad så skulle han stått framför kameran, viftandes med piratflagga och stor kniv...
Citera
2020-06-22, 21:27
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Enig!
Hade nu luemannen varit plantad så skulle han stått framför kameran, viftandes med piratflagga och stor kniv...

kek
Citera
2020-06-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener du det? Hva med bilen over plenen ved boligblokken? Hva med de bryske fiskere? Hva med den ryggende bilen? Hva med lue- og telefonmannen? Hva med vitneobservasjonen i Ås?

Ingenting av det du nevner her er noe i nærheten av å kunne kalles bevis for noe som helst.

Og spar meg for meterlange svar nedover siden her. Jeg svarer deg ikke mer.
Citera
2020-06-22, 21:31
Bannlyst
Citat:
Mange blir fanget inn av alle bombastiske påstander,det er litt skremmende å oppleve.
Bare det at du bombastisk påstår at denne x-svogeren aldri hadde noe som helst personlig motiv,for alt han kom med i podcasten -er jo tankevekkende.
Kun hans aller nærmeste kan vite sånt (og ikke alltid de en gang.)
Blir skeptisk til folk som er så bombastiske,og tydelig er sensasjons jegere -som er ute etter å være den første til å spre info. Det handler om troverdighet og pålitelighet -begge deler trenger man for å ha tillit til infoen du serverer.
Om kildene er kun naboer ,gml.kollegaer,venn av venn av bekjent,fjerne slektninger -så kan de ikke vite hva de involverte virkelig føler og kjenner. Altså f.eks. om det ligger personlige motiver i det de foretar seg.

Det er så skikkelig ekkelt å få mistanker om at politiet er enda verre enn jeg trodde,om en der gir deg info.Men poenget med det er uforståelig,så tror det ikke.
Slærvekjerringer finnes jo i begge kjønn,og i mange miljøer.
Fakta som er bekreftet, er det jeg trenger for å tro på påstander om andres indre liv.
Det mangler her.

Tror du skal være litt mer forsiktig før at du angriper på denne måten. Du kommer til å dumme deg loddrett ut for åpen scene, akkurat som de som angrep brukeren agvvv. Husker hvordan Havhest lagde en lang liste med sitat fra agvvv og prøvde å sette han til veggs. 2 andre som også gikk ganske langt. Men så kom det fram da i media det ene og det andre som viste at agvvv faktisk snakket sant. Bl.a dette med hyttetur og detaljer fra innsiden av huset, antall søsken osv osv. Alt stemte.
Jeg oppfatter det som at du er ei jente på kanskje rundt 14, og ikke har så mye erfaring med dine skriverier, så du får være litt unnskyldt. Jeg har vært her i 1.5 år nå på denne tråden, og jeg kan bare si som så mange andre her, Minnimus er en av de med aller størst troverdighet og integritet i denne tråden. Hun uttaler seg ikke som sikker med mindre at det er grunn til det.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-22 kl. 21:35.
Citera
2020-06-22, 21:34
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Citat:
Ingenting av det du nevner her er noe i nærheten av å kunne kalles bevis for noe som helst.

Og spar meg for meterlange svar nedover siden her. Jeg svarer deg ikke mer.
I det av dine innlegg som jeg siterte, skrev du spor og ikke bevis. Og det jeg ramset opp er i høyeste grad spor (der noen av sporene trenger å etterforskes mer enn de har blitt etterforsket).
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in