2020-06-21, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Nei, du brukte den harde pågripelsen for å understreke at etterforskningen hadde vært dårlig. Det bekrefter bare hvilket nivå du fremstår på her inne.

Jeg brukte den kraftige show offen og ressursbruken til å understreke at politiet kan ha vært litt høye på seg selv, litt vel sikre i sin sak, og kanskje ikke så kloke som noen her gjerne vil at de skal være.
Citera
2020-06-21, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det går ikke an. Det har vært postet flere ganger at TH hadde 60 millioner cash og nesten ingen gjeld på begynnelsen av -90 tallet.

Det er to muligheter når det gjelder at han tok særeie på Sloraveien 4 i 1993. Enten er det lik skjult i kjelleren eller på tomten, slik at han måtte sikre seg at AEH ikke fikk Sloraveien ved en skilsmisse. Eller, han ville ha 100% kontroll på AEH ved å gjøre henne fullstendig økonomisk avhengig av han selv.

Det første er nå utelukket, og da gjenstår det andre alternativet. Det handlet om å ha økonomisk kontroll på AEH.

Ja, jeg vet det, og jeg forsvarer ikke ektepakten. Men jeg mener vi må ha bevis på at den ikke var utformet slik av en nødvendighet, fordi han satset enorme summer på Gardermoen. Vi trenger mer fakta. Jeg går ut i fra at politiet vet hvorvidt ektepakten hadde denne spesielle særavtalen fordi bankene eller samarbeidspartnere krevet det. HVIS ikke, ville det i mine øyne være et motiv. Igjen, en lang rekke indisier.
Citera
2020-06-21, 02:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hvordan ser du det ? Men det er iallefall såpass unøyaktig at politiet opererer med en feilmargin på ca 5 minutter for når TH ankom Futurum.

Jeg vet jo ikke det, men overvåkningsbildene og videoene vi har sett fra Futurm er hentet ut digitalt, og det er veldig uvanlig med overvåkningssystemer som er bortimot 20 år gamle i dag, samme hvor det er. Og det er ingen kjempejobb å oppgradere.
Citera
2020-06-21, 02:31
Medlem
Citat:
Hvis han er uskyldig, og ikke har tillit til politiet, hvorfor i all verden hyrer han ikke inn private etterforskere som kan forfølge alle villsporene hans for hans egen regning?

Det er vel fordi han ikke liker å kaste penger ut vinduet. Antar jeg.

Det går ikke an å sitte der og sutre og klage opp og ned og i mente over politiet.

Mannen er jo full av penger. Han må jo gjøre noe selv da. Lei de beste private etterforskerne som han kan finne. La de analysere bakhonet opp og ned. Se hvor det fører hen.

Kanskje han gjør det. Akkurat nå kjemper han for å slippe unna fengsel og straff. Og så har han jo utlovet dusør. Det fører sikkert til at han får se alle tipsene politiet har oversett.
Citera
2020-06-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg vet jo ikke det, men overvåkningsbildene og videoene vi har sett fra Futurm er hentet ut digitalt, og det er veldig uvanlig med overvåkningssystemer som er bortimot 20 år gamle i dag, samme hvor det er. Og det er ingen kjempejobb å oppgradere.

Ja men jeg sa feks 20 år, Futurum kan være 6 år gammelt for alt jeg vet.

Men hvordan kan moderne overvåkningsutstyr ha en feilmargin på ca 5 minutter da?
Noe må det være når politiet opererer med en feilmargin på flere minutter.
Citera
2020-06-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kanskje han gjør det. Akkurat nå kjemper han for å slippe unna fengsel og straff. Og så har han jo utlovet dusør. Det fører sikkert til at han får se alle tipsene politiet har oversett.

Hvordan i all verden vet du at politiet har oversett tips???
Citera
2020-06-21, 02:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja men jeg sa feks 20 år, Futurum kan være 6 år gammelt for alt jeg vet.

Men hvordan kan moderne overvåkningsutstyr ha en feilmargin på ca 5 minutter da?
Noe må det være når politiet opererer med en feilmargin på flere minutter.

Det er som jeg sa nettopp fordi de er lukket og ikke koblet opp mot internett.

Etter tid så blir det et kumulativt avvik, som kan balle på seg til å bli flere minutter langt, men det kommer jo mye an på hvor godt de blir driftet.

Edit: Men en slik eventuell diskrepans vil jo kjapt bli oppdaget, så fort noen sjekker reell tid opp mot tid på opptak, slik at man ta høyde for det på opptakene. Det er jo gjerne snakk om bittesmå forskjeller, som bygger seg opp over tid, så hvis man foretar en korreksjon på omtrent samme tid som opptakene er gjort, så finner man ut hvor stor forskjellen er, og den forandrer seg ikke nevneverdig i løpet av dager eller få uker.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-21 kl. 02:43.
Citera
2020-06-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Ja, jeg vet det, og jeg forsvarer ikke ektepakten. Men jeg mener vi må ha bevis på at den ikke var utformet slik av en nødvendighet, fordi han satset enorme summer på Gardermoen. Vi trenger mer fakta. Jeg går ut i fra at politiet vet hvorvidt ektepakten hadde denne spesielle særavtalen fordi bankene eller samarbeidspartnere krevet det. HVIS ikke, ville det i mine øyne være et motiv. Igjen, en lang rekke indisier.

Trenger du mer bevis enn at han hadde 60 mill cash?
Citera
2020-06-21, 02:39
Medlem
Citat:
Hvordan i all verden vet du at politiet har oversett tips???

Det er sånn hen resonnerer, legger inn stråmenn om ditt og datt.
Citera
2020-06-21, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er som jeg sa nettopp fordi de er lukket og ikke koblet opp mot internett.

Etter tid så blir det et kumulativt avvik, som kan balle på seg til å bli flere minutter langt, men det kommer jo mye an på hvor godt de blir driftet.

OK, da er det sånn det henger sammen
Citera
2020-06-21, 02:54
Medlem
Citat:
Det er sånn hen resonnerer, legger inn stråmenn om ditt og datt.

Ja, det gjelder å skape et negativt inntrykk av politiet og etterforskningen.

Så snur man virkeligheten på hodet, og påstår at politiet har tunnelsyn osv. Men saken er at det ikke finnes spor etter ukjente GM i Sloraveien 4.

Sloraveien ble valgt som åsted blant annet fordi TH da kunne sikre seg at hans egne biologiske spor skulle kunne forklares eller bortforklares med at han bodde der, og at han "oppdaget" åstedet, trusselbrevet osv. De blodsporene fra TH som ble lagt frem som beviser for lagmannsretten, holdt ikke til skjellig grunn til mistanke engang. Så kraftig svekket er beviskraften i biologiske spor fra TH.

Men dagens kriminalteknikere overser ikke spor. Så lenge TH holder på kidnappingshistorien, vil politiet holde på Sloraveien. Har det vært fremmede GM i huset, har de lagt igjen spor. Da må politiet fortsette sporsøkene i Sloraveien helt til de finner sporene etter disse ukjente GM. Eller, politiet må konkludere med at ukjente GM ikke har vært innom dørene i Sloraveien.
Citera
2020-06-21, 02:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Har det vært fremmede GM i huset, har de lagt igjen spor. Da må politiet fortsette sporsøkene i Sloraveien helt til de finner sporene etter disse ukjente GM. Eller, politiet må konkludere med at ukjente GM ikke har vært innom dørene i Sloraveien.

Word. Her setter du fingeren på noe sentralt.

Edit: Igjen trekker tankene mine seg til Wara-saken, hvor de fant at overvåkningskameraene de hadde satt opp viste at ingen uvedkommende hadde vært i nærheten av huset når diverse hendelser hadde funnet sted.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-21 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in