2020-06-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Uppenbarligen tycker du att det här är en oliiiidligt komplicerad och oliiiiidligt dödlig sak som man skall hålla ögonen på.

Överdosering av D-vitamin, det är obegripligt farliga saker det...akta er för det!! Speciellt om man sätter det i relation till den pågående SARS-CoV-2-pandemiska situationen som dödat 500,000 människor.

D-vitamin-överdos är det verkliga hotet!!

Somebody, please just shoot me...
Jag ser inte att några länder rekommenderar höga doser D-vitamin till friska personer. Gör du det?
Citera
2020-06-22, 18:03
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Absolut. Gotland lever ju på turismen men det gör ju även många andra orter. Jag förstår företagarna men jag förstår inte riktigt regeringens agerande då Gotland har dålig beredskap om folk skulle bli sjuka.

Men man räknar väl att de kommer tillbaka sjuka till sina regioner och tar det därifrån. Frågan är bara från vilka ställen de som åker till Gotland kommer ifrån?

Stor del av besökarna i framförallt Visby är från Stockholmsregionen.
Citera
2020-06-22, 18:04
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fråga Ann Linde! Hon kan säkert reda ut det där för dig.
Bra idé! Har just njutit av en halvtimme där intervjun med henne visades!

En riktigt stark, intelligent och modig kvinna, och det var för väl att hon bättrade på Sverigebilden rejält där!
Citera
2020-06-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jo man märker det.

När det kommer fram att ministrar och tjänstemän gång på gång ljuger om allt.
Nu tänkte jag främst på redovisning och rapportering men vad tänkte du på till exempel?
Citera
2020-06-22, 18:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De kommer från hela Sverige men främst stockholm. Jag fattar inte hur man frivilligt kan vilja sätta sig på en fullpackad Gotlandsfärja i dessa tider. Det är så dumt ur alla aspekter.

Det är väl yngre barnfamiljer som inte är i riskgruppen. Några av mina goda vänner har sommarhus på Gotland och de har tillbringat ca 20 somrar där nere. När de släppte upp med resor till Gotland tog resor slut på nolltid. Jag vet inte hur lätt det är att få tag i resor om man ska ha bilen med sig men jag gissar på att det är fullbokat. Nu har ju Silja även bestämt köra ditt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag personligen tycker det är rätt att de får hålla stängt. Den mesta av kritiken härrör nog snarare till den bristande stringensen. Att stänga nöjesparker men samtidigt tillåta Ullared, kollektiva transporter, SJ mfl att köra som vanligt rimmar otroligt illa. Likaså att det är okej för 30 stycken barn att vistas i ett klassrum inomhus, men det är inte okej att sitta i en karusell utomhus. För mig framstår det bara som symbolpolitik. Det har inget med smittspridning att göra för då hade man varit stringent på ett helt annat sätt. Man förbjuder nöjen helt enkelt, men viruset bryr sig inte beträffande vilket typ av sammankomst det är. Det smittar ändå.

Ja vad exakt skiljer sig det att stormarknader, flyg, bussar osv är öppna men inte nöjesfälten. Det är förmodligen enklare för dom att se till att det inte är mer än 50 pers på samma plats och det är avstånd i kön än detta på en finlandsfärja.

Så förståeligt att de är sura. De har ju lagt ner mycket tid på att förbereda för en säsong om än en ovanlig sådan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag stödjer inte någon sak. Jag vet att D-vitamin hjälper immunförsvaret då brist får konsekvenser för det. Och uppenbarligen hjälper moderata doser av det.
Vad jag vet finns inga vetenskapliga belägg för att moderata doser D-vitamin minskar dödligheten i COVID-19?

Det man vet är väl att personer med brist på D-vitamin har högre dödlighet? Det betyder inte per automatik att deras dödlighet minskar av moderata doser D-vitamintillskott.
Citera
2020-06-22, 18:06
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Svårt sjuka förs över till Stockholms sjukhus med helikopter. Så har det varit hittills.

Misstänkte att det var så beredskapen ser ut.
Citera
2020-06-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det får du fråga Pimco som ger Sverige högsta betyg som investeringsland.

Jo men nu har jag insyn i många företag och jag kan säga att det pekar neråt, och ännu mer neråt i höst. Att påstå att det är något positivt eller inte vara medveten om det tyder bara på okunskap.
Citera
2020-06-22, 18:10
Medlem
Citat:
Det undrar jag då vi vet att smittan har mycket svårare att sprida sig i utomhusmiljöer. Men som sagt - jag har inget emot att de stänger, men det rimmar ändå illa jämfört med att andra spridningsmiljöer tillåts ha öppet precis som vanligt.

Den värsta pandemin sedan Spanska sjukan pågår det ger fel signaler att öppna upp nöjesparker då, folk måste förstå allvaret.
Citera
2020-06-22, 18:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart jag kan Hong Kong influensan och bl.a. en riktigt svår influensa på 90 talet. För att inte tala om AIDS.

Ja, AIDS har ju varit en svår luftburen kontaktsmitta som drabbade världen och tog död på speciellt gamla människor (OBS sarkastisk)
Citera
2020-06-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
varför uppdaterar man inte nya smittfall?

hur många nya smittade har vi idag?

2889 nya smittfall sedan i torsdags, då senaste rapporten var. Källa Aftonbladets liverapportering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in