2020-06-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Varför är det svårare att undvika trängsel på en nöjespark än i Ullared?

I synnerhet mellan åkattraktionerna.
Citera
2020-06-22, 17:58
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är så att du inte kan förklara den mystiska och nu förlorade Sverigebilden som tydligen var helt avgörande för investering och export.

Och jag hävdar att något sådant existerar inte. Om du hävdar tvärtom då för du förklara.

För hammaren funkar inte på mig. Du måste kunna förklara..

Är du helt tappad?
Det pågår en storm just nu om ex.Lindes intervju,
OCH din sopregering har ju själv sagt att bland det viktigaste nu är att försöka bättre på ”sverigebilden”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Inget land har öppnat. Spridningen tog fart när vi inte hade några restriktioner alls.
Dom har börjat öppna för flera veckor sedan. Ingen större ökning, precis som det är meningen.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Risken är större för smittspridning på nöjesparker, svårare att undvika trängsel också.

Det undrar jag då vi vet att smittan har mycket svårare att sprida sig i utomhusmiljöer. Men som sagt - jag har inget emot att de stänger, men det rimmar ändå illa jämfört med att andra spridningsmiljöer tillåts ha öppet precis som vanligt.
Citera
2020-06-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
I synnerhet mellan åkattraktionerna.

Det är väl samma som folk som springer mellan charken och fruktdisken på Ica.
Skillnaden att det är lite bättre göra det utomhus.
Citera
2020-06-22, 18:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Skojar du, 1 miljon smittade minst, har vi haft 200 000 svenskar på sjukhus senaste månaderna för corona?

I längden vet vi att många i den svenska befolkningen kommer att bli smittade, om det nu inte kommer ett vaccin till hösten/vintern. Så jag talar inte om den smittan som har varit hittills utan om den totala i slutändan.
Samtidigt har vi minst sjukvårdsplatser av alla Europeiska länder så alla som behöver vård kommer inte att få denna.
Just nu ser det i alla fall bra ut då antalet inlagda på IVA och ECMO minskar.
Citera
2020-06-22, 18:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Absolut. Gotland lever ju på turismen men det gör ju även många andra orter. Jag förstår företagarna men jag förstår inte riktigt regeringens agerande då Gotland har dålig beredskap om folk skulle bli sjuka.

Men man räknar väl att de kommer tillbaka sjuka till sina regioner och tar det därifrån. Frågan är bara från vilka ställen de som åker till Gotland kommer ifrån?

De kommer från hela Sverige men främst stockholm. Jag fattar inte hur man frivilligt kan vilja sätta sig på en fullpackad Gotlandsfärja i dessa tider. Det är så dumt ur alla aspekter.
Citera
2020-06-22, 18:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jomen är jag då smittad med viruset eller av viruset? För jag har ju läst av den där Nibiru att det är farligare att vara smittad med virus än av virus.

Det är ju inte så många som dör av viruset, dom flesta dör ju med viruset?

Kanske man kan skicka frågan till Tegnell och hänvisa till den där Nibiru?
Fråga Ann Linde! Hon kan säkert reda ut det där för dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Om du är i karantän hemma,vad skall du då ha spriten till, den går inte att dricka!

Och puss på Dig också Ditt stolpskott. Även om man är i karantän kräver samhället av oss att vi måste röra oss ute för att handla (mat - ringer det några klockor...?), besöka optiker, tandläkare, Vårdcentralen, Posten för att få tag i det vi beställt ONLINE , tanka för att kunna ta oss runt (om vi inte har hjälp pga att vi vill klara oss själva), Apoteket, Mobil-firman för att köpa nytt batteri till mobilen osv osv. Saker som Du sannolikt inte ens skänker en tanke i Ditt eget liv, utan bara gör.

Så Din kommentar var alltså att göra narr av en annan människa, och Du har noll susning om vad kungadömet Sverige kräver och inte ger någon som helst lösning till, trots att man sitter i karantän? Du ska alltså försöka vinna flasiga poäng på att alla som sitter hemma pga Covid-19 gör det för att de trånar efter sprit, och får de bara den saken är allting ok?
Citera
Medlem
Enligt SCB:s beräkningar var överdödligheten i maj 23 procent jämfört med snittet samma månad under perioden 2015–2019.

April var ju hemsk, men även maj var en svår månad i pandemins spår. Sorgligt.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/fortfarande-hog-overdodlighet-i-pandemin-spar/
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Absolut. Gotland lever ju på turismen men det gör ju även många andra orter. Jag förstår företagarna men jag förstår inte riktigt regeringens agerande då Gotland har dålig beredskap om folk skulle bli sjuka.

Men man räknar väl att de kommer tillbaka sjuka till sina regioner och tar det därifrån. Frågan är bara från vilka ställen de som åker till Gotland kommer ifrån?

Svårt sjuka förs över till Stockholms sjukhus med helikopter. Så har det varit hittills.
Citera
2020-06-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Ja, du är ju ärligheten själv bara för att ta ett exempel.
Är det något speciellt du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in