2020-06-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du ljuger!
Och har ljugit från första sekund. Du hävdar att en gammal studie ifrån Lombardiet skulle på något sätt motsvara den globala dödligheten av Covid-19.

Absolutely not. I have linked to you papers both old and new that support my claim, none of which have been the one from Lombardy.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om och har aldrig gjort.

More than you.

Vi kan ta det en gång till så att du förstår.

Den vetenskapliga rapporten som publicerats i den mest ansedda medicinska tidskriften i världen The Lancet har publicerat en stor studie i detta som granskats av övriga forskarvärlden.

And other studies have published in The Lancet that both dismiss any attempt at finding an IFR and claim an IFR of over 1%. Why are you so superglued to Thisbe one study?

I den framgår en dödlighet på 0,66%

And in a study that viewed data from 130+ countries and studies, they found a stratified IFR of 1.04%.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30243-7/fulltext

De allra flesta studier som finns i ämnet tyder på EXAKT samma sak.

This is a lie.

Faktum är att om du drar ett snitt på de stora rapporter som finns så hamnar du på en dödlighet på 0,75%

Again, last night I linked to you a study that aggregated these studies and found 1.04% — I’ll take my chances with that study over one from SVT.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fler-ljusglimtar-viruset-inte-lika-farligt-som-befarat

I Sverige kom man fram till förra veckan en dödlighet på 0,6%

And I just showed my calculations for a 1% - 1.3% IFR based on non-biased data-sets released alongside that report. But you didn’t want to comment on that. You regurgitate these studies over and over without any base understanding. FHM is wrong, this is nothing new. It’s like saying the sun rises in the morning and the oceans are blue. In time they will raise their IFR as they have done five times before.

I tyskland har man kommit fram till samma sak.

Their government hasn’t, and the Gangelt study will never be published. It was trashed in peer reviews.

I UK är man inne på en lägre dödlighet än så som du kan se på länken här ovan.
I Kina kommer man fram till samma sak.

När SNITTET på de stora studierna som finns är 0,75% så kan man ju inte på ett trovärdigt sätt sitta och hävda att det inte alls är så.

Except it isn’t. I sent you a study proving that last night. 130+ countries. Read it.

Nu får du väl ändå ta och ge dig.

Vad du tror och fantiserar om som en random person på ett anonymt forum är ju en sak. Fakta och vetenskapliga rapporter någonting helt annat.

I agree, which is why I’m stopping you from spreading your misinformation. I am not alone and many of us in here have called out your wide-ranging fantasies that lack basis in reality.

Dödligheten i Covid-19 är långt under 1%, det kan vi slå fast nu efter 6 månader av pandemin. Och den kommer att sjunka ännu mer eftersom det alltid sjunker med nya virus som denna.

Except this is not the case. It is also not a given that the fatality will fall. You are fantasizing again.

Om du inte är intresserad av att diskutera fakta och det som faktiskt ligger på bordet så föreslår jag att du inte diskuterar detta alls.

All I do here is discuss the facts. You spam the threads with misinformation. We’re built different, my friend. Keep on spamming your Lancet study because it was published in the Lancet, and the ever-changing IFR from FHM as if they have any credibility left in the scientific world, I won’t stop you. But you’re full of bullshit and I know it, and many other people here know it. Many wide-scale studies go directly against what you are saying. Many nations go directly against what you are saying. Given a couple of months, even your sacred FHM will go against what you are saying. It’s that simple.

My answers in bold. Please refrain from spamming your studies if you do not wish to analyze my calculations alongside me.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja och nöjesparkerna kan och vill ju anpassa sin verksamhet.
Vilket de såklart borde tillåtas göra på ett sätt att kunna ha öppet men med restriktioner.

Undrar om denna verkligen öppnar på fredag, blir inte förvånad iofs. den ligger ju på en ö.

https://kneippbyn.se/sommar-vattenland/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, helt rätt. Ut med sanningen bara, nu.

Angående behandlingen av pensionärer, finns mycket att säga. Alltihop är ju politiskt vansinne. Det är inte bara oetiskt att behandla gamla som sopor. Det är korkat.

Fyrtiotalisterna har nyss gått i pension. De är välutbildade, täta och välorienterade, och de är våra konsumenter. De följer också coronakrisen.

Hur känns det att betala skatt prickfritt i 40-50 år, och betala dyrt för hemtjänst och boenden, när staten totalt skiter i om och hur du dör?

Och vi som planerar för vår egen pension, vill vi investera, renovera, skatta och bo i detta jävla land?

Jag misstänker att fler och fler svenska gamlingar sticker från Sverige.

Jag tänker garanterat göra det, och jag tar min förmögenhet med mig.

Coronakrisen är avgörande för mig.

Coronakrisen krocka också med höjd pensionsålder. Hur tänker man där?

Vi ska jobba tills vi stupar, men kommer ett virus som primärt dödar äldre, då rycker regeringen på axlarna.

Sanningen är såååå 1000-tal, fkr. Bagdad Bob var före sin tid. Bara kolla på Ann Linde i DW-intervjun. Känsliga personer kanske ska avstå.

https://www.ekonomism.us/entry/ann-linde-intervjuas-av-deutsche-welle?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Staten må vara sen på bollen och outsourcat sina beslut till FHM vad gäller död och elände, men när det gäller att konfiskera våra surt förvärvade då är de förutseende. Och om de eventuellt missat något så stiftar de en retroaktiv lag med stöd av en gummiparagraf i skattelagstiftningen som gör att vi inte kan ta med oss våra pensioner, inte ens de privata, utan att betala ett tionde till Magda Andersson. Vill man se om sitt hus då gäller det att göra det idag, om man inte hann göra det igår, för nu är det redan en aning sent.
Citera
2020-06-22, 16:39
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Allt tyder idag på att Sveriges taktik är den enda rätta

Allt tyder på att du har rätt som det går att se tydligt i länken:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=DNK+FIN+DEU+NOR+SWE+EST+ LVA+LTU+POL+RUS
Citera
2020-06-22, 16:39
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Hur blev det? Tog du fram nån länk där jag påtalat att ingen överdödlighet i Maj finnes eller var det bara en lögn?

fortfarande har du inte postat dessa inlägg där jag sagt detta trots att jag nu bett dig göra detta två gånger. Måste ju vara väldigt enkelt för dig om det nu är så eller hur?

Jag väntar tålmodigt.

Det roligaste är att du inte ens förstår vad du gör. Du fick ju sitta på avbytarbänken i en månad. Många av dina tramstrådar har blivit raderade till följd av att du ljugit.
Det är ingen ide att posta något till dig. Du fortsätter sprida falska saker och bara förstöra.
Vi som har läst det mesta av det du skrivit och även det som raderas för trams vet vad du skrivit.

Om det bara vore en sak men nu är det hela din agenda som är ur spår. Men du hävdar att alla andra ljuger och du har rätt jesus.
Citera
2020-06-22, 16:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Bortsett från att Sveriges antal smittade är ett av få länder i hela Europa som ökar och att antalet smittade per capita är bland det högsta i hela världen.

Sverige har verkligen lyckats!
Citera
2020-06-22, 16:40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vojne vojne. Det där måste svida hos alarmisterna. Precis som "Sverigebilden" blev totalsolkad - och vips nu är det dags att göra investeringar i trygga Sverige ;-)
Och här har du förklaringen till varför det är tryggt. Stod i artikeln ...
Citat:
– Samtidigt har Sverige en egen centralbank, som är villig att fortsätta finansiera underskott med sedelpressen. Så från ett investeringsperspektiv ser vi inte någon kreditrisk i att investera i Sverige – det vill säga, vi ser ingen risk att Sverige inte kommer att betala tillbaka lånen, säger Beck-Friis.
– Om man kommer till en situation där staten inte kan höja skatten eller minska sina utgifter kan fortfarande centralbanken använda sedelpressen för att betala tillbaka, tillägger han.
https://www.dn.se/ekonomi/tungviktare-ger-tummen-upp-for-sverige/

Man trycker helt enkelt upp mera pengar.
Citera
2020-06-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Undrar om denna verkligen öppnar på fredag, blir inte förvånad iofs. den ligger ju på en ö.

https://kneippbyn.se/sommar-vattenland/

Jag anser ju att parker och nöjen utomhus borde på ett rimligt sätt kunna anpassas för att göra någorlunda säkert.
I jämförelse med massa annat i varje fall.
Citera
2020-06-22, 16:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Medelåldern på de som dött i Covid-19 är fortfarande långt över 80 år i Sverige.

Och det verkar stiga hela tiden.
De senaste 5-6 veckorna har endast en enda person under 50 år avlidit i Covid-19 i Sverige.

Även i Italien har medelåldern stigit hela tiden.

Så det är uppenbarligen du själv som ljuger.

Medelålder (du menar snittålder) är en sak. Pröva att räkna lite. Av total 5.100 döda var 1.647 under 80 år. Addera själv på denna länk.
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-age-distribution
Citera
2020-06-22, 16:43
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Okej. Vad grundar du det på? Alla döda, alla smittade, arbetslösheten, Hur svenskar inte är välkomna till många länder i världen, hur sjukvården ser ut, att vi stänger ner medans andra öppnar mm'

Jag är spännande nyfiken och höra din analys varför Sverige strategi är rätt enligt dig. Hjälp mig förstå och beskriv vad och varför så ska jag se hur jag bemöter ditt svar
Citera
2020-06-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag anser ju att parker och nöjen utomhus borde på ett rimligt sätt kunna anpassas för att göra någorlunda säkert.
I jämförelse med massa annat i varje fall.

Precis, eftersom de har full trafik till gotland så lär de säkert hitta på en ursäkt till varför de tillåts öppna den parken
Citera
2020-06-22, 16:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Disneyland i Paris öppnar snart:

”Disneyland i Paris kommer att öppna igen den 15 juli, rapporterar Reuters.

I ett pressmeddelande på sin hemsida skriver parken att det råder restriktioner. Till exempel kommer ett visst antal besökare att släppas in och en del av attraktionerna i parken kommer att vara stängda. Alla besökare över 11 år kommer att bära munskydd när de vistas i området.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in