2020-06-22, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nu har jag läst denna skribent lika länge som du, (eller kanske längre) och det är inte min samlade bedömning av skribentens budskap.

Du kan leta hur länge du vill utan att kunna citera ihop din tolkning.
Du fultolkar, medvetet eller omedvetet och din tolkning får du stå för alldeles själv.

Om jag tar ett helikopterpersktiv på det du säger, så låter det som att du inte accepterar att de feministiska aktionerna och den ideologiska rörelsens "tryck på vårt gemensamma sociala samspel" har konsekvenser.
Det kallas att "inte ta ansvar för sina handlingar" utan skylla på andra när skiten går fel.

Det duger faktiskt inte. Om du klättrar i trän, ska du vara medveten om att grenar kan gå av och du kan falla.
Om du släpper in hundratusentals unga män i åldrarna 15-30 som inte har samma moraliska kompass som vi, så kommer deras handlingar öka för de har ingen chans att göra bättre ifrån sig än män i den åldern som vuxit upp i den här kulturen.
De blir också kåta och i deras kultur har de rätt att ta för sig och de behöver inte bry sig om din heder, speciellt inte om du enligt deras sätt att se det klär ut dig till vad de kallar hora.

Så, gör något åt din förenkling av verkligheten för den det drabbar mest om du inte tar ansvar för din ideologiska övertygelse är du själv och dina systrar.

När ni nu dessutom medvetet skammar vita män, kommer vita män INTE kliva in till ditt försvar, för alla vet ju att kvinnor kan, är modiga och fantastiska och behöver inte män längre.

Allt ni gör har konsekvenser. Liberalism är fint, men bara tills man själv drabbas och det är vad konservativa försökt varna er för hela tiden.

Du kommer inte ifrån ditt eget ansvar.

Nämen OJ!!!! Jag som hela tiden trott att de flesta här på forumet var vita och svenska?!!

Men med tanke på att kvinnor blir kallade för horor, slampor, sliddjur, fittor och så vidare här på forumet hela tiden så antar jag att majoriteten av männen här är negeraraber. Där ser man. Ja attans man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2020-06-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nämen OJ!!!! Jag som hela tiden trott att de flesta här på forumet var vita och svenska?!!

Men med tanke på att kvinnor blir kallade för horor, slampor, sliddjur, fittor och så vidare här på forumet hela tiden så antar jag att majoriteten av männen här är negeraraber. Där ser man. Ja attans man lär sig något nytt varje dag.

De är alltid en hård ton på forum. Se vilket tornfall män har mot män och kvinnor har mot män och skillnaden är inte så stor. Skällsord används och även om jag inte har kallat någon för nog av de ovanstående.

Passar de inte så gå nån annan stans.

Jag kan lova att de finns en massa invandrare på forumet. Jag har ingen aning om hur du kan dra slutsatsen att mest är vita män baserat på skällsorden. Jag hör ofta araber osv kalla tjejer horor osv. På offentliga platser.
Citera
2020-06-22, 13:01
Medlem
Citat:
Nu har jag läst denna skribent lika länge som du, (eller kanske längre) och det är inte min samlade bedömning av skribentens budskap.

Du kan leta hur länge du vill utan att kunna citera ihop din tolkning.
Du fultolkar, medvetet eller omedvetet och din tolkning får du stå för alldeles själv.

Om jag tar ett helikopterpersktiv på det du säger, så låter det som att du inte accepterar att de feministiska aktionerna och den ideologiska rörelsens "tryck på vårt gemensamma sociala samspel" har konsekvenser.
Det kallas att "inte ta ansvar för sina handlingar" utan skylla på andra när skiten går fel.

Det duger faktiskt inte. Om du klättrar i trän, ska du vara medveten om att grenar kan gå av och du kan falla.
Om du släpper in hundratusentals unga män i åldrarna 15-30 som inte har samma moraliska kompass som vi, så kommer deras handlingar öka för de har ingen chans att göra bättre ifrån sig än män i den åldern som vuxit upp i den här kulturen.
De blir också kåta och i deras kultur har de rätt att ta för sig och de behöver inte bry sig om din heder, speciellt inte om du enligt deras sätt att se det klär ut dig till vad de kallar hora.

Så, gör något åt din förenkling av verkligheten för den det drabbar mest om du inte tar ansvar för din ideologiska övertygelse är du själv och dina systrar.

När ni nu dessutom medvetet skammar vita män, kommer vita män INTE kliva in till ditt försvar, för alla vet ju att kvinnor kan, är modiga och fantastiska och behöver inte män längre.

Allt ni gör har konsekvenser. Liberalism är fint, men bara tills man själv drabbas och det är vad konservativa försökt varna er för hela tiden.

Du kommer inte ifrån ditt eget ansvar.
Jag har inget ansvar gentemot gamla män som är besvikna på att unga kvinnor i Sverige inte är tvungna att sälja sex för att äta
Jag är heller inte ansvarig för att ingen ställer upp får med sig befolkningen att det är en bra idé med bordeller
Inte heller är jag ansvarig för att tillbakadragna udda kufar inte hittar en partner eller har något socialt umgänge med vänner
Citera
2020-06-22, 13:03
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Och där gick hon rakt ner i klaveret igen.

I stället för att bemöta argument fick vi alltså en lista på vilka ord du lärt dig här?
Du får sluta hänga upp tankar och argument på grupper. Det är individer som uttrycker sin åsikt så sluta raljera, är du snäll.
Citera
2020-06-22, 13:46
Avslutad
Citat:
Och där gick hon rakt ner i klaveret igen.

I stället för att bemöta argument fick vi alltså en lista på vilka ord du lärt dig här?
Du får sluta hänga upp tankar och argument på grupper. Det är individer som uttrycker sin åsikt så sluta raljera, är du snäll.

Hahaha åhh Lord Wanker, hur går din jakt på the golddiggers och feministerna? Du som då alltså INTE delar upp och drar alla över en kam.

Och ditt eviga tjat om invandrarna och hur de är. Och ditt eviga tjat om kvinnor med sina refugees welcome-skyltar (som om alla svenska kvinnor stod där med skyltar). Hur många gånger har jag inte fått påpeka detta för dig?

Detta är komik.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-22 kl. 13:49.
Citera
2020-06-22, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
De är alltid en hård ton på forum. Se vilket tornfall män har mot män och kvinnor har mot män och skillnaden är inte så stor. Skällsord används och även om jag inte har kallat någon för nog av de ovanstående.

Passar de inte så gå nån annan stans.

Jag kan lova att de finns en massa invandrare på forumet. Jag har ingen aning om hur du kan dra slutsatsen att mest är vita män baserat på skällsorden. Jag hör ofta araber osv kalla tjejer horor osv. På offentliga platser.

Jag föredrar nog att gå någon annanstans.
Citera
2020-06-22, 14:52
Medlem
Citat:
Jag föredrar nog att gå någon annanstans.

De kan va ett klokt beslut. Men är naturligtvis något du får ta ställning till skälv
Citera
2020-06-22, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
De kan va ett klokt beslut. Men är naturligtvis något du får ta ställning till skälv

Ja du har rätt. Jag är med i Facebook-grupper där bara kvinnor ingår och där är en helt annan stämning. Där hjälper man varandra och stöttar och ger tips. Ingen kallar någon annan för fitta, sliddjur, hora eller slampa. Rätt skönt faktiskt.
Citera
2020-06-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ja du har rätt. Jag är med i Facebook-grupper där bara kvinnor ingår och där är en helt annan stämning. Där hjälper man varandra och stöttar och ger tips. Ingen kallar någon annan för fitta, sliddjur, hora eller slampa. Rätt skönt faktiskt.

Du är ju inte direkt stöttande du heller. Inte direkt hjälpsam heller. Men vilken kvinna är det?

Citat:
Låt svinen brinna.
Citera
2020-06-22, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Du är ju inte direkt stöttande du heller. Inte direkt hjälpsam heller. Men vilken kvinna är det?

Du menar att kvinnor ska vara stöttande och hjälpsamma mot män som kallar dem för "horor", "slampor", "sliddjur" och "fittor" med mera?

Låter som att du behöver en rejäl reality check.
Citera
2020-06-22, 20:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Lite lustigt att det pratas mer om mig än med mig här i delforumet. Låt oss en gång för alla reda ut var jag står:

Att skrota välfärdsstaten innebär rättvisa, eftersom detta gynnar de som bidrar mest till samhället och är mest produktiva, det vill säga gruppen män i genomsnitt. De finns givetvis individer i gruppen kvinnor som är högpresterande, men i medeltal, och under en hel livscykel, så är kvinnor helt klart mindre produktiva.

Därför är det fel att feminister ska komma och kräva särskilda privilegier för kvinnor baserat på kön. Den naturliga ordningen är att män ska premieras, och inte tryckas ner som det är i Sverige. När den ordningen är återställd, efter att välfärdsstaten kollapsat, så kommer den genomsnittliga mannen att kunna få kvinnor och sex lättare, eftersom han då fått ökad relativ status i den genomsnittliga kvinnans ögon. Staten upphör att vara ställföreträdande partner för kvinnor.

Feminismen syftar till att sänka mäns sociala, kulturella och ekonomiska status. Vem vinner på det? Flatorna? För om män får lägre status så finns det färre män för kvinnor att välja på, eftersom kvinnor är hypergama oavsett egen status. De vill ha en man med högre status än vad de själva har.

Summa summarum: välfärdsstaten är roten till det onda, och utgör en form av konstgjord andning för odugliga kvinnor, som sätter sig på höga hästar visavi män som är bättre än de själva. Då ska sättas på plats helt enkelt. Det är skadligt för samhället att inkompetenta individer får för mycket att säga till om, eller ges för stora valmöjligheter. I synnerhet om mer produktiva individer får betala kalaset.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-22 kl. 20:36.
Citera
2020-06-22, 21:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Sluta betala för fitta då din dumme fan.

Nej. Ingen sjukskriven liten idiot till feminist bestämmer vad jag ska eller inte ska göra. Dessutom finns inget självändamål med att sluta betala för sexuella tjänster från vuxna kvinnor som samtycker till detta.

Citat:
Precis som det var mainstream för män att vara nazister före och under 2:a världskriget och kommunister då som nu. Eller högerextrema eller islamister osv.

Poängen är ju att din utgångspunkt är att kvinnor är bättre och mer moraliska än män. Faktum är att de flesta kvinnor röstar efter sina känslor och inte förnuftet. Eller följer flocken. Kvinnor är därmed mer primitiva och styrda av sin biologi än vad män är.

Citat:
Så har "globalisternas" krigsföring alltid sett ut. Ditt problem är att du inte verkar förstå att vi alla, kvinnor som män, blir rövknullade. Visst finns det motrörelser, som består av både kvinnor och män
.

Nej, så har den inte alltid sett ut. Den här processen har pågått under efterkrigstiden, men accelererade när kommunismen och järnridån föll. Det vi ser är en ny form av totalitär ideologi. Den måste motarbetas till varje pris.

Citat:
Vissa gör, vissa gör det inte. Precis som för män.

Det handlar om att kvinnor är mer känslostyrda än män, och att den formen av beslutsfattande skadar vårt samhälle och dess säkerhet och välstånd.
Citat:
Ja idag när båda jobbar så är det helt rimligt att båda tar sitt ansvar för hushållet och barnen också.

Vem har bestämt att båda måste jobba? Varför är det självklart? Det finns många som inte vill ha det så. Som det är nu tvingas folk till det på grund av högskattestaten.

Citat:
Majoriteten män och kvinnor rör sig inte ens i högstatuskretsar. Det är en oåtkomlig värld för de flesta.

Vad som är hög status är kontextbaserat och relativt för kvinnor. Hypergamin är relativ. En fattig kvinna kan anse att en arbetarkille har hög status.

Citat:
Jo så är det ju. White trash söker sig till white trash. De flesta följer det de präglas på som barn.

Arvet spelar minst lika stor roll som miljön. En del föds korkade, odugliga och lata. Eller hur Jenny?

Citat:
Tvåsamheten är inget som motarbetas av stat och samhälle, tvärtom är normen och grupptrycket enormt på att leva i par.

Män och manlig sexualitet motarbetas i Sverige på många olika sätt. Detta har diskuterats i många olika trådar.

Citat:
Vem ska män ligga runt med då? Det finns ju 3000 frivilliga sexarbetare i Sverige enligt dig. De får helt enkelt ligga runt med dessa.

De kan utgöra en del av lösningen, men det passar inte alla. När välfärdsstaten och högskattestaten kollapsar så kommer problemet att lösa sig av sig själv. Det är på gång redan.

Citat:
Män kommer inte att ha många kvinnor att välja på, tvärtom. Du kommer då att få uppleva kvinnlig hypergami i sitt esse.

Om fler kvinnor ska kunna utöva hypergami så krävs fem till tio gånger så många högstatusmän. Är du och dina feministkompisar villiga att bidra till detta? Eller så får man sänka kvinnors status generellt. Det är den lösningen jag förespråkar.

Missade du vad jag skrev om att kvinnor antingen tvingas dela på högstatusmän eller leva i en seriell polygami med bara kortvariga relationer? Kvinnor vill inte ha något av detta. Så det är inte genomförbart att kvinnor ska kunna utöva sin hypergami i den meningen att de får vad de egentligen vill ha.

Citat:
Ja för att de inte ska kunna rata bottenskrap som dig och för att du ska kunna köpa fattig fitta som du åker utomlands och köper i dagsläget. Hade varit billigare såklart för dig att kunna göra det på hemmaplan. Du är beredd att gå otroligt långt för det verkar det som.

Ad hominem och inga argument. Ja, jag är beredd att gå VÄLDIGT långt. Jag är beredd att offra en betydande del av svenska kvinnors rättigheter (som blivit alldeles för många, och som inte åtskiljs av motsvarande skyldigheter), trygghet och välstånd för att rädda landet. Fler män kommer att komma till samma slutsats som jag. Det är bara en tidsfråga. Det är ni kvinnor som orsakat det här själva, med er uppskruvade självbild och dåliga omdöme, så då får ni även betala priset för vad ni orsakat.

PS. "Som du" heter det, inte "som dig" din obildade slyna.

Citat:
Klart det är en stor bragd, det är civilisationens grundpelare. Så du tror på allvar att svenska män är beredda att betala för allt det själva? Sjuka mammas dyra medicin och dyra privatskolor till barnen?

Säger du samma sak om män som drar runt vår ekonomi och uppfinner nya saker och löser problem? För de är oftast män som gör det. Givetvis har man råd att betala för fler och bättre tjänster än vad det offentliga kan erbjuda, om skattetrycket halveras.

Citat:
Gött. Dina barn kommer säkerligen flytta hem igen till Sverige när de själva får barn. Många svenskar gör det. Rätt schyssta system i Sverige ändå när man har barn.

Irrelevant i sammanhanget.

Citat:
Ok du bemötte inte det jag skrev.

Frågan är vad du gjort rent konkret under dessa 12 år som du suttit här och agerat som forumets största gnällis och bortskämda mansbebis.

Ad hominem och inget argument. Är det någon som är en bebis så är det du. Du kan ju inte ens försörja dig själv utan lever på andras pengar.

Citat:
Om vi nu tror på att du är läkare så har du betalat väldigt mycket skatt under dessa 12 åren och säkerligen innan dess också. Du har dina barn i svensk skola, har säkert åtnjutit barnbidrag, vård-av-sjukt-barn bidrag med mera också.

Ja, det är väldigt tråkigt hur mycket av mina pengar som slösats bort på personer som du.

Citat:
Du har också främjat kvinnlig hypergami genom att betala för fitta. Betalat räkningar och en vending-affär och säkerligen en massa annat också.

Affärstransaktioner handlar inte om hypergami. Människor har bytt sex mot pengar i alla tider. För att det fungerar för båda parter.

Citat:
Man skulle kunna betrakta dig som forumets största bluff och troll......🤔

Återigen ad hominem. Jag kan säga exakt samma sak om dig.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-22 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in