Citat:
Nej det är det inte, inte när det är avgörande för argumentet. I det här fallet handlade det om lockdown när man inte skulle umgås med andra hushåll, så visst blir det en avgörande skillnad om man har egen trädgård eller delar den med övriga hushåll i samma hus, särskilt eftersom en trädgård i stadsmiljö kan vara liten.
Citat:
Naturligtvis, eftersom de förväntades distansera sig från andra hushåll.
Denna gången är det ordet egna trädgårdar när vi ( ni ) talar om ifall Britterna haft tillgång till en trädgård eller inte vilket startade med att det handlade om de kunde gå ut i solen eller inte!
Citat:
Det verkar snarare vara du som hakat upp dig eftersom du inte förstår hur avgörande det är för sammanhanget. Det började dessutom med att tjackadingdong felaktigt hävdade att 88 % av hushållen har egen trädgård, vilket alltså är fel. Varför skulle hen hävda nåt sånt, tror du?
Det är inte normalt att bli så fixerad vid detaljer, det är faktiskt extremt i ditt fall. Jag ska villigt erkänna att även jag har en tendens att fastna vid vad en person har sagt ordagrant, men inte till närmelsevis så fanatiskt som du gör.
Citat:
Det är inte frågan om 15 minuter. Du lägger dig i en diskussion du inte följt från början och hackar på mig för att jag är noga med fakta. Du kanske skulle ta och läsa på en bit bak i tråden for att bilda dig en uppfattning om sammanhanget innan du börjar skälla som en arg vovve för att jag försöker vara noga med avgörande detaljer.
Det är visat med statistik att ca 88% av Britterna har tilgång till en trädgård där de kan gå ut och få sol för att efter 15 minuter ha fått sin dagliga dos av D-vitamin.
Har är en artikel om svårigheterna att isolera sitt hushåll i hus med gemensam trädgård. Som du kan se är det av avgörande betydelse om man har egen trädgård eller ej.
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/low-rise-lockdown-one-london-block-flats-coping-quarantine/
In London roughly 43 per cent of the population live in flats with small or communal gardens. Or no garden at all.
Typically, there are shared communal spaces both outside and in – making a household-level quarantine complicated.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-06-22 kl. 11:19.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-06-22 kl. 11:19.