2020-06-21, 20:06
Medlem
Novotars avatar
Jag tror dessvärre att även om Wilma hade lämnat relationen så hade hon aldrig blivit av med T. i framtiden.
Citera
2020-06-21, 20:10
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
T verkar må "mycket" dåligt (deprimerad ) nu bakom galler enligt info ? (enligt någon som känner någon som jobbar där ? )
Troligtvis är det så och det är ju glädjande, hoppas han kvittrar
Ja det är intressant att få veta hur han mår, reagerar, aggressiva utfall...mm.
Citera
2020-06-21, 20:32
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Någonstans kanske tiscko fattar att det är kört och inte överklagar! Hade verkligen vilja veta hur han reagerade när han fick reda på att tingsrätten anser att han mördat henne och skändat kroppen.
Han kommer att överklaga av två anledningar:
1. Det finns en minimal chans att slippa undan helt.
2. Så länge han överklagar har han inte direkt/indirekt erkänt handlingen. Han kan för all framtid spela "oskyldigt dömd"-kortet.
Citera
2020-06-21, 22:01
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jag tror dessvärre att även om Wilma hade lämnat relationen så hade hon aldrig blivit av med T. i framtiden.
Helt klart!
Citera
2020-06-21, 22:05
Medlem
Citat:
Om hon hade velat så hade hemlig adress kunnat ordnas. Men då hade hon behövt flytta en bit. T hade förmodligen inte respekterat ett kontaktförbud.
Citera
2020-06-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims
har redan sagt det men säger det igen, gjorde sig av med bevis/kroppsdelar.. d bevisar att bilen varit vid adressen dessa tider men det bevisar inte att han har varit i lägenheten hela tiden.. han kan lika väl tagit en promenad med "skräp" slängt i papperskorg/återvinning i närområdet.. Men du tror han gjort en grovstädning hemma på denna tiden trots han haft hela natten på sig med den biten, testa tänk lite logiskt eller varför inte försöka storstäda din lägenhet på 1 timme 12 minuter.. tror du verkligen du hinner det så borde du öppna världens snabbaste städfirma du kommer bli miljardär
Det kan jag inte tro på. Han är feg jävel, vågar inte ta med sig kroppsdelar i flera omgångar och sprida de över hela stan.
Nej. Han gjorde av sig kroppen på natten med stor sannolikhet i en res väska på samma sätt som kroppsdelen.
Han har 10 minuter till närmaste vattendrag och 25 minuter till havet.
Han hann inte med städ oxå på natten utan sköter det väldigt dålig medan han stressad att inte klara av det i tid.
Åker fram och tillbaka och städar.
En liten 2a är max 65 kvadrat meter. Det tar inte så mycket tid att städa.
Han fortsatte att städat efter jobbet oxå. Det är inte förrän lördag som Ws mamma knackar på dörren.
Citera
2020-06-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Det är inte vad som skiljer dråp eller mord, det är fullt rimligt att det uppstått handgemäng och bråk vilket kan ha lett till dödandet i stundens hetta. Det finns väldigt lite som talar för att det är planerat, skulle han verkligen ha dödat henne I LÄGENHETEN då? .
Det behöver inte vara planerat för mord. Om GM inser att handlingen leder till att offret dör och är likgiltig då kan det definitivt räknad som mord.
Åklagaren tog oxå upp att GM inte ringde 112 därför var han likgiltig att handlingen kunde innebära att W dör.
Citera
2020-06-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Han kommer att överklaga av två anledningar:
1. Det finns en minimal chans att slippa undan helt.
2. Så länge han överklagar har han inte direkt/indirekt erkänt handlingen. Han kan för all framtid spela "oskyldigt dömd"-kortet.

Funderar på om/hur RPUns resultat påverkar hans lust att överklaga. Anta att reultatet blir att han var allvarligt störd under brottet och fortfarande är det > rättpsykiatrisk vård.

Säg att han överklagar och HD kommer fram till att bara griftefridsbrott kan bevisas. Han är ju redan konstaterad som galenpanna och borde(?) då fortfarande låsas in i lämpligt gökbo, och fortfarande på obestämd tid. Är det så tjänar han inget på att överklaga, för helt frikänd han inte bli ens i sin egen fantasi.

Kan tänka mig att han ser vårdalternativet som bra. Visst blir det en repig buckla i egot, men sådana som han brukar aldrig inse att det saknas några funktioner i hjärnkontoret. Han räknar kanske med att bli utsläppt efter en vecka, då läkarna förstått att han inte är knäpp, utan tvärt om överlägsen kreti & pleti.

Se imitt nlägg som funderingar med inbakade frågor, inte som påståenden.
Citera
2020-06-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Åter igen...
Muskelvävnad långt upp på väggarna är knappast dråp? Hugg med vasst föremål in i ögongloben är knappast dråp?
Jag är helt övertygad om att T tänkte behålla huvudet.
Tingsrätten diskuterade bara en liten stund och faktum att att det var övertygande bevis för mord och brott mot griftefriden.
Hon blev mördad i lägenheten och det finns noll spår efter annan gärningsman.
Helt omöjligt att någon annan mördat henne så brutalt utan att lämna några spår efter sig.

Kan någon säga vad som inte talar för att inte T kan dömas för mordet på W.
Det finns två otydliga avtryck som lika väl kan vara från T.
Besinningslöst våld som får muskelvävnad att skvätta långt upp på väggarna?
Nej... Dråp helt omöjligt...
Hovrätten kollar på detta fall och kommer aldrig ta det i rätten igen utan går helt på Tingsrättens övertygande dom.
Monstret måste låsas in på lång tid, Han kommer annars göra detta om och om igen och söka upp nya offer. Tänk på att det nästa gång kan vara Er dotter som han.......
Håller med dig fullständigt.
HR kommer säkerligen att döma på samma sätt som TR.
Det finns ingen fantasi GM som kunde exakt ta dit W efter att T går ut och mörda henne.
Varför skulle GM mörda henne i lägenheten och framförallt varför städa efter sig!!!
Hur skulle en sån troll hinna med allting på några timmar och lämna lägenheten precis innan T kommer tillbaka!!
Det här historien måste vara den mest orimligaste tänkbara scenariot.
Det finns ingen domstol som köper det.
HD kommer inte ens titta på fallet. Det här kan högst gå upp till HR.
Citera
2020-06-21, 23:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Det stämmer nog, T hade nog aldrig givit upp ?

Systern har/(hade)en liknande situation med skyddat boende om jag hängt med ordentligt?

Nu vet jag inte hur syrran har det och med vem hon har problem men stackars tjejer
Citera
2020-06-21, 23:42
Medlem
Läste häromdagen någon i tråden som skrev hur länge T mobil varit icke spårbar i samband med Ljungskile och då han går på motorvägen men lyckas inte hitta. Någon som vet hur länge den vad avstängd?
Citera
2020-06-22, 01:55
Medlem
.
Nu när förhandlingen i TR är avslutad och alla väntar på dess utslag. Vad har trådens deltagare för uppfattning om vad domen blir?
Kommer denne yngling att göras ansvarig för dråp, mord eller vållande? Blir det fängelse eller psykvård?

Frågorna är många men jag tror mord och fängelse i 14 år.

Någon som har andra åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in