2020-06-21, 11:22
Medlem
Har lagt upp detta för längesen men gensvaret var lågt så jag provar igen. Och ja, det är säkerligen min vilda fantasi men..

Jag har kollat Google maps, och hamnade på Thordéngården i Uddevalla. Jag länkar då jag inte riktigt vet hur jag lägger upp en print screen i forumet ännu. 🙊
Thordéngården
https://maps.app.goo.gl/w4WURNHrN4pcQoGB8

Hoppas länken funkar.
Kolla på containern som står där. med bokstäverna D. W. H
Min fantasi läser direkt, död W hittad.

Har man sökt i det området, någon som vet?
Citera
2020-06-21, 11:25
Medlem
https://www.expressen.se/omtalat/livet/7-knep-manipulativa-personer-anvander-sig-av-for-att-styra-dig-i-vardagen/

Sådan här är Tischo....
Citera
2020-06-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Har lagt upp detta för längesen men gensvaret var lågt så jag provar igen. Och ja, det är säkerligen min vilda fantasi men..

Jag har kollat Google maps, och hamnade på Thordéngården i Uddevalla. Jag länkar då jag inte riktigt vet hur jag lägger upp en print screen i forumet ännu. 🙊
Thordéngården
https://maps.app.goo.gl/w4WURNHrN4pcQoGB8

Hoppas länken funkar.
Kolla på containern som står där. med bokstäverna D. W. H
Min fantasi läser direkt, död W hittad.

Har man sökt i det området, någon som vet?

Är där och kollar på IK Oddevold ibland. Den containern töms inte så ofta och ett lik skulle lukta mycket när nu alla vet att Wilma är saknad skulle den i så fall kollas.
Vad jag minns så har det varit sök runt Tordengården.
Senast redigerad av Pelepelle 2020-06-21 kl. 11:38.
Citera
2020-06-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad gjorde han då under de här tiderna?
Jag tror inte att det var musik han lyssnade på.

Gissar att han hämtar delar av kroppen och placerar ut i soprum hos de vårdtagare han sen åker till.
Citera
2020-06-21, 12:18
Medlem
.ermins avatar
Finns det rättegångsinspelningar att ta del av?
Citera
2020-06-21, 13:03
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Finns det rättegångsinspelningar att ta del av?
Det kommer på youtube men när vet ingen ännu.
Citera
2020-06-21, 15:11
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Där har du fel. Hovrätten gör nog en annan bedömning. Det går i det här fallet inte att styrka mord. Det är faktiskt förvånande att TR dömer för mord. Dråp är det högsta de kan få igenom med bevisningen som finns.

Instämmer. Jag trodde inte tr skulle fälla honom för mord. Hovrätten sänker oftare straff än höjer.
Christer Pettersson fälldes i TR men friades i HR.
Citera
2020-06-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Förklaring på varför? Tack för svar 🙂

Fynden undersöktes avseende spår av blod, vilket saknades. Om sågen anmärks det att den var "mycket rostig" (knivar och köttyxa antagligen i rostfra material), vilket antyder att sakerna legat där en längre tid, men något sådant yttrycks inte klart.
Citera
2020-06-21, 15:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Instämmer. Jag trodde inte tr skulle fälla honom för mord. Hovrätten sänker oftare straff än höjer.

Jaja...det var ju inte ett särskilt aktuellt fall att referera till..

Här kommer 3 AKTUELLA fall:

I mars 2020 så skärpte HR straffet för alla 3 männen som mördade Joakim Durhan

TR frikände dem för mord och dömde dem i stället för grovt vållande till annans död.
HR dömde alla 3 för mord och fängelse i 16-17 år.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/anettes-son-joakim-mordad-av-tre-man/

Lika illa gick det för Barbara Jarl, ”Cyanidkvinnan”, som giftmördade Ove Dolk
TR dömde henne till 16 år.
I aug 2019 skärpte HR det till 18 år.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/svea-hovratt-forlanger-straffet-mot-barbara-jarl/

Magnus Natschkis mördare dömdes till 10 år i TR
I mars 2019 skärpte HR det till 14 år.
https://www.expressen.se/gt/mordarens-sista-ord-till-magnus-36-forlat-mig-/

Så det finns en viss fara i att överklaga också
Citera
2020-06-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Förklaring på varför? Tack för svar 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind

Åter igen...
Muskelvävnad långt upp på väggarna är knappast dråp? Hugg med vasst föremål in i ögongloben är knappast dråp?
Jag är helt övertygad om att T tänkte behålla huvudet.
Tingsrätten diskuterade bara en liten stund och faktum att att det var övertygande bevis för mord och brott mot griftefriden.
Hon blev mördad i lägenheten och det finns noll spår efter annan gärningsman.
Helt omöjligt att någon annan mördat henne så brutalt utan att lämna några spår efter sig.

Kan någon säga vad som inte talar för att inte T kan dömas för mordet på W.
Det finns två otydliga avtryck som lika väl kan vara från T.
Besinningslöst våld som får muskelvävnad att skvätta långt upp på väggarna?
Nej... Dråp helt omöjligt...
Hovrätten kollar på detta fall och kommer aldrig ta det i rätten igen utan går helt på Tingsrättens övertygande dom.
Monstret måste låsas in på lång tid, Han kommer annars göra detta om och om igen och söka upp nya offer. Tänk på att det nästa gång kan vara Er dotter som han.......
Citera
2020-06-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Åter igen...
Muskelvävnad långt upp på väggarna är knappast dråp? Hugg med vasst föremål in i ögongloben är knappast dråp?
Jag är helt övertygad om att T tänkte behålla huvudet.
Tingsrätten diskuterade bara en liten stund och faktum att att det var övertygande bevis för mord och brott mot griftefriden.
Hon blev mördad i lägenheten och det finns noll spår efter annan gärningsman.
Helt omöjligt att någon annan mördat henne så brutalt utan att lämna några spår efter sig.

Kan någon säga vad som inte talar för att inte T kan dömas för mordet på W.
Det finns två otydliga avtryck som lika väl kan vara från T.
Besinningslöst våld som får muskelvävnad att skvätta långt upp på väggarna?
Nej... Dråp helt omöjligt...
Hovrätten kollar på detta fall och kommer aldrig ta det i rätten igen utan går helt på Tingsrättens övertygande dom.
Monstret måste låsas in på lång tid, Han kommer annars göra detta om och om igen och söka upp nya offer. Tänk på att det nästa gång kan vara Er dotter som han.......

BRA inlägg! Och detta SVIN ska FAN inte dömmas till rättspsyk. Han har mördat och styckat en helt oskyldig tjej. Allt annat än livstid för mord vore att spotta på tjejens familj. Ska tjejen vara helt osynlig eller? Varför tar Sverige mer hänsyn till den kriminella än till deras offer? Spelar noll roll om Tishko har psykisk störning. Hans vänner vittnade om att han är både intelligent, våldsam och svartsjuk. Han är intelligent nog att veta vad han har gjort. Brutalt slagit sönder en 17-årig flicka så att blod och kött stänkte tills hon dog och sedan styckat henne och skurit sönder ögonen. Och sedan kallt och systematiskt gjort av med bevis och kroppsdelar. Fy FAN. Livstid utan frigivning! Hennes syster får leva en livstid utan sin älskade Wilma så nu är det rättvist att Tishko får leva en livstid utan frihet. Om han släpps ut på gatorna igen så kommer svinen i rättssalen vara ansvariga för allt denna värdelösa människa gör därefter. Alla brott, misshandlar och eventuellt fler mord kommer vara den mesiga Svenska statens fel. Vi kanske borde lära oss av Tishko's hemland Irak: Hela stan samlas runt Tishko och stenar honom till döds. En rättvis, plågsam och långsam död. Precis som han brutalt plågade Wilma till döds.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-06-21 kl. 16:33.
Citera
2020-06-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad gjorde han då under de här tiderna?
Jag tror inte att det var musik han lyssnade på.

har redan sagt det men säger det igen, gjorde sig av med bevis/kroppsdelar.. d bevisar att bilen varit vid adressen dessa tider men det bevisar inte att han har varit i lägenheten hela tiden.. han kan lika väl tagit en promenad med "skräp" slängt i papperskorg/återvinning i närområdet.. Men du tror han gjort en grovstädning hemma på denna tiden trots han haft hela natten på sig med den biten, testa tänk lite logiskt eller varför inte försöka storstäda din lägenhet på 1 timme 12 minuter.. tror du verkligen du hinner det så borde du öppna världens snabbaste städfirma du kommer bli miljardär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in