2020-06-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Åter igen...
Muskelvävnad långt upp på väggarna är knappast dråp? Hugg med vasst föremål in i ögongloben är knappast dråp?
Jag är helt övertygad om att T tänkte behålla huvudet.
Tingsrätten diskuterade bara en liten stund och faktum att att det var övertygande bevis för mord och brott mot griftefriden.
Hon blev mördad i lägenheten och det finns noll spår efter annan gärningsman.
Helt omöjligt att någon annan mördat henne så brutalt utan att lämna några spår efter sig.

Kan någon säga vad som inte talar för att inte T kan dömas för mordet på W.
Det finns två otydliga avtryck som lika väl kan vara från T.
Besinningslöst våld som får muskelvävnad att skvätta långt upp på väggarna?
Nej... Dråp helt omöjligt...
Hovrätten kollar på detta fall och kommer aldrig ta det i rätten igen utan går helt på Tingsrättens övertygande dom.
Monstret måste låsas in på lång tid, Han kommer annars göra detta om och om igen och söka upp nya offer. Tänk på att det nästa gång kan vara Er dotter som han.......
Ang det fetade:
Du fortsätter med att sprida felaktigheter i tråden! Varför!

Du visar att du inte har minsta aning om hur svenska domstolar fungerar.
En sån här förstår du kanske:

När en Hovrätt får ett överklagande gällande ett mord, så kommer inte ärendet att avgöras på handlingarna, som ibland sker vid enklare mål, utan här blir det en helt ny förhandling med uppspelning av alla vittnens utsagor.
Det blir flera dagars förhandling.

Sluta att sprida ren BS i tråden, tack!
Citera
2020-06-21, 16:25
Medlem
Citat:
Åter igen...
Muskelvävnad långt upp på väggarna är knappast dråp? Hugg med vasst föremål in i ögongloben är knappast dråp?
Jag är helt övertygad om att T tänkte behålla huvudet.
Tingsrätten diskuterade bara en liten stund och faktum att att det var övertygande bevis för mord och brott mot griftefriden.
Hon blev mördad i lägenheten och det finns noll spår efter annan gärningsman.
Helt omöjligt att någon annan mördat henne så brutalt utan att lämna några spår efter sig.

Kan någon säga vad som inte talar för att inte T kan dömas för mordet på W.
Det finns två otydliga avtryck som lika väl kan vara från T.
Besinningslöst våld som får muskelvävnad att skvätta långt upp på väggarna?
Nej... Dråp helt omöjligt...
Hovrätten kollar på detta fall och kommer aldrig ta det i rätten igen utan går helt på Tingsrättens övertygande dom.
Monstret måste låsas in på lång tid, Han kommer annars göra detta om och om igen och söka upp nya offer. Tänk på att det nästa gång kan vara Er dotter som han.......

Väldigt bra inlägg!!
Citera
2020-06-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
BRA inlägg! Och detta SVIN ska FAN inte dömmas till rättspsyk. Han har mördat och styckat en helt oskyldig tjej. Allt annat än livstid för mord vore att spotta på tjejens familj. Ska tjejen vara helt osynlig eller? Varför tar Sverige mer hänsyn till den kriminella än till deras offer? Spelar noll roll om Tishko har psykisk störning. Hans vänner vittnade om att han är både intelligent, våldsam och svartsjuk. Han är intelligent nog att veta vad han har gjort. Brutalt slagit sönder en 17-årig flicka så att blod och kött stänkte tills hon dog och sedan styckat henne och skurit sönder ögonen. Och sedan kallt och systematiskt gjort av med bevis och kroppsdelar. Fy FAN. Livstid utan frigivning! Hennes syster får leva en livstid utan sin älskade Wilma så nu är det rättvist att Tishko får leva en livstid utan frihet. Om han släpps ut på gatorna igen så kommer svinen i rättssalen vara ansvariga för allt denna värdelösa människa gör därefter. Alla brott, misshandlar och eventuellt fler mord kommer vara den mesiga Svenska statens fel.

Helt enig!

Det här svinet ska låsas in för evigt!
Citera
2020-06-21, 16:33
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Fynden tas upp i fup och konstateras vara utan intresse.
På vilken sida i fupen står det?
Citera
2020-06-21, 16:34
Medlem
Någon som vet hur det kommunala ledningsnätet för dagvatten ser ut?
Eller info om hur man kan få tag i karta.

Funderar på dagvatten brunnen vid ica kvantum,vart tar den vägen.

Vart mynnar den ut??

Dagvatten brukar ledas till närmaste vatten men då bli det ju en sträcka på många hundra meter. Finns det något filter någonstans på vägen?? Löv och dylikt filtreras någonstans, annas skulle det bli tätt i röret. Vem rengör dessa och var tar det vägen sen?

Någonstans har ju en mobil fastnat.
Den mobilen är riktigt intressant.
Innehållet på mobil och dess imei nummer är viktigt.
Senast redigerad av Snoken19 2020-06-21 kl. 17:07.
Citera
2020-06-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Instämmer. Jag trodde inte tr skulle fälla honom för mord. Hovrätten sänker oftare straff än höjer.
Christer Pettersson fälldes i TR men friades i HR.

Christer Pettersson hade inte Palmes huvud i garderoben !
Citera
2020-06-21, 17:18
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Har lagt upp detta för längesen men gensvaret var lågt så jag provar igen. Och ja, det är säkerligen min vilda fantasi men..

Jag har kollat Google maps, och hamnade på Thordéngården i Uddevalla. Jag länkar då jag inte riktigt vet hur jag lägger upp en print screen i forumet ännu. 🙊
Thordéngården
https://maps.app.goo.gl/w4WURNHrN4pcQoGB8

Hoppas länken funkar.
Kolla på containern som står där. med bokstäverna D. W. H
Min fantasi läser direkt, död W hittad.

Har man sökt i det området, någon som vet?

Bildinsamlingen från Google är från 2011
Citera
2020-06-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Någon som vet hur det kommunala ledningsnätet för dagvatten ser ut?
Eller info om hur man kan få tag i karta.

Funderar på dagvatten brunnen vid ica kvantum,vart tar den vägen.

Vart mynnar den ut??

Dagvatten brukar ledas till närmaste vatten men då bli det ju en sträcka på många hundra meter. Finns det något filter någonstans på vägen?? Löv och dylikt filtreras någonstans, annas skulle det bli tätt i röret. Vem rengör dessa och var tar det vägen sen?

Någonstans har ju en mobil fastnat.
Den mobilen är riktigt intressant.
Innehållet på mobil och dess imei nummer är viktigt.

Det är inte särskilt troligt att telefonen fungerar längre om den legat i väta drygt 7 månader, tyvärr.
Citera
2020-06-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är inte särskilt troligt att telefonen fungerar längre om den legat i väta drygt 7 månader, tyvärr.

Minneskort och intern minne kan analyseras.
Och det går att få fram ett imie nr.

Att telefonen skulle fungera är omöjligt..

Det skulle tom finnas fingeravtryck??
Citera
2020-06-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
På vilken sida i fupen står det?

Sök "mossevik" (det var där fyndet gjordes).
Citera
2020-06-21, 17:54
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är bevisat att det är inte dråp eftersom GM varit likgiltig att offret dör.
Om han hade ringt till ambulansen eller bett hjälpt W på något sätt efter handlingen då skulle det varit förmildrande omständigheter.
Så är inte fallet här. GM har tydligen mördat W och gjort allt han kunde att gömma bevismaterialen.

Det är bevisat att det är mord. Om det blir en överklagan och fallet går vidare till HR då är det inte alls säkert att HR kommer att döma annorlunda.
Så länge bevismaterialet ser ut som det gör idag. Om han erkänner (vilket det tror jag på) och berättar detaljerat om mordet då kan det nli annorlunda men just nu finns det knappast nån anledning för HR att ändra TRs dom.
Det är inte vad som skiljer dråp eller mord, det är fullt rimligt att det uppstått handgemäng och bråk vilket kan ha lett till dödandet i stundens hetta. Det finns väldigt lite som talar för att det är planerat, skulle han verkligen ha dödat henne I LÄGENHETEN då? Att han försökt gömma bevismaterial och styckat henne ändrar inte den bedömningen om man inte kan bevisa att det föregåtts av någon form utav planering. Sen ska det väl sägas att det finns omständigheter som talar för mord, t.e.x fantasierna om att hon är djävulen, det tidigare beteendet t.e.x.

Citat:
– Det är sällan man har så bra bevisning i ett mordfall, säger åklagare Jim Westerberg.
Under onsdagen meddelade tingsrätten att bevisningen är övertygande: Pojkvännen har gjort sig skyldig till mord.
Man kan undra varför du så envist försvarar monstret Tischo ?
Det är åklagarens jobb att uttala sig så, tror du helt ärligt att det är ovanligt bra bevisning i kontrast till ett scenario med mordvapen, övervakningskamera eller vittnen så säger det mer om dig än något annat. Jag försvarar verkligen inte T, utan snarare tråden från din aftonbladet-juridik.

Sen kan jag nog tycka att det är dumt att diskutera dyl. ämnen innan vi har domen.
Citera
2020-06-21, 19:02
Medlem
SweKingCalles avatar
T verkar må "mycket" dåligt (deprimerad ) nu bakom galler enligt info ? (enligt någon som känner någon som jobbar där ? )
Troligtvis är det så och det är ju glädjande, hoppas han kvittrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in