Citat:
Ursprungligen postat av
Asmodeusvult
Man kan ju berätta en sanning som inte är en lögn, men ändå inte uppnår någon sorts rimlig nivå.
Ett av mina ex är ”erfaren kemist”. Om jag höll upp en hudsalva jag fått som varuprov från en no-name-tillverkare och frågade henne en kväll när vi hade en jobbarkompis, tillika ”erfaren kemist”, till henne över på ett glas vin ”Vad kan jag blanda i för något billigt i den här utan att förstöra eller förändra salvans ursprungsförslaget och konsistens?”
Skulle de helt säkert lista upp många ämnen. Om jag sedan förklarar för No-name-leverantörerna att ”Jo, jag gör gärna affärer med dem, men kan de lägga till någon promille av det här ämnet i blandningen de levererar till mig?” så är min salva framtagen i samarbete med ”erfarna kemister”.
Dom flesta fabriker har anställda som är erfarna, kemister och andra.
Ingen kommer tro det, men asiater som äger fabriker eller vet inifrån hur det fungerar köper inte asiatisk mat, godis, glass, choklad eller hudvårdsprodukter

Det är som i Asien i övrigt, endast enormt fattiga asiater och naiva idiot-Europeer som får för sig att prova att leva lite som dom lokala köper mat på lokala marknader och äter mat ifrån gatukök, ... mat som fritterats i matolja som först lyx restaurangen använde, sålde till B-restaurangen som sålde till svettiga bajs-restaurangen, sedan ännu längre ner i kedjan så hamnar matoljan i gatuköket.
Det kan helt enkelt inte vara bra ingredienser, det är för dyrt! det kan vara precis vad som helst för gifter i kräm ingredienserna, man kan inte ens helt utesluta rester av bilolja, hundbajs, tungmetaller, radioaktivt material.