2020-06-21, 13:32
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Köparen av kladdbolaget är ju det företag som sedan några år tillbaka distribuerar kladdet. De räddade kladdbolaget undan konkurs hösten - 18 (?) genom att köpa upp hela det gamla lagret av kladd. Så naturligtvis vet köparen vad kladdbolaget han vara värt och det handlar inte om tiotals miljoner utan om ett mycket mindre belopp. I praktiken handlar det om att distributören köpt ytterligare ett lager av kladd. Bellsans ansikte och namn är här just inget värde.

Några av produkterna finns hos Sephora i Sverige. Där heter de "Lowengrip" och frontas av en annan kvinna, så Bellsan är uppenbarligen på väg att fasas ut.
https://www.sephora.se/marken/lowengrip/
Nu kan man köpa tantens produkter på apoteket. De rear ut dem med 25% rabatt... Då var de redan innan 30-40% billigare än Sephoras egen sida.
Citera
2020-06-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är väl klart att varumärket ”Löwengrip” solkats av händelserna! Men de kanske bara sätter nya etiketter på burkarna?
För två år sedan kunde man nog ta ut mycket mer för en burk än idag. Hur kul är det att köpa något av en mentalt störd person som fått elchocker?

Hon använder ju inte själv sina egna krämer utan bara franska l'oreal mm.
Citera
2020-06-21, 13:50
Avstängd
Magictrixs avatar
”Erfarna kemister” har tagit fram produkterna i samarbete med blondinen.
Det skulle ju i så fall innebära enorma utvecklingskostnader för företagen. Så det tror jag är en lögn.
Vidare beskriver Sephora produkterna så här: ” Löwengrips produktion sker i Sverige för en så effektiv och miljövänlig tillverkning som möjligt samt för garanterat goda arbetsvillkor.”
Någon i tråden har ju hävdat att hon köper skiten från Ali Baba. Det tror jag inte heller på. Är det inte straffbart att medvetet vilseleda sina konsumenter?
Citera
2020-06-21, 14:46
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Det skulle ju i så fall innebära enorma utvecklingskostnader för företagen. Så det tror jag är en lögn.
Vidare beskriver Sephora produkterna så här: ” Löwengrips produktion sker i Sverige för en så effektiv och miljövänlig tillverkning som möjligt samt för garanterat goda arbetsvillkor.”
Någon i tråden har ju hävdat att hon köper skiten från Ali Baba. Det tror jag inte heller på. Är det inte straffbart att medvetet vilseleda sina konsumenter?
Man kan ju berätta en sanning som inte är en lögn, men ändå inte uppnår någon sorts rimlig nivå.

Ett av mina ex är ”erfaren kemist”. Om jag höll upp en hudsalva jag fått som varuprov från en no-name-tillverkare och frågade henne en kväll när vi hade en jobbarkompis, tillika ”erfaren kemist”, till henne över på ett glas vin ”Vad kan jag blanda i för något billigt i den här utan att förstöra eller förändra salvans ursprungsförslaget och konsistens?”

Skulle de helt säkert lista upp många ämnen. Om jag sedan förklarar för No-name-leverantörerna att ”Jo, jag gör gärna affärer med dem, men kan de lägga till någon promille av det här ämnet i blandningen de levererar till mig?” så är min salva framtagen i samarbete med ”erfarna kemister”.
Citera
2020-06-21, 15:02
Medlem
Citat:
Det behöver inte alls vara dyrt. Det är ju en whitelabel-tjänst, man köper en färdig kräm och väljer en egen parfym. Självklart är det ”framtaget av erfarna kemister”, vad skulle det annars vara? Du kan ju hyra in en duktig kemist i ett år för en miljon, att ta fram en kräm, även om man gjort det från scratch, tar inte många dagar. Det är inte direkt rocket science.
Citera
2020-06-21, 15:38
Medlem
logiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Haha, nu får du ge dig. Du har spammat sönder tråden med ”inside info” vilket visat sig bara vara bs. L’oreal är ett budgetmärke som fjortisar och fattiglappar använder, rent krasst. Varför skulle hon använda det? Du har uppenbarligen noll insikt och du är definitivt inte kvinna.
Citera
2020-06-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logiskt
Haha, nu får du ge dig. Du har spammat sönder tråden med ”inside info” vilket visat sig bara vara bs. L’oreal är ett budgetmärke som fjortisar och fattiglappar använder, rent krasst. Varför skulle hon använda det? Du har uppenbarligen noll insikt och du är definitivt inte kvinna.

Nja kolla gamla bilder innan hon lärde sig att gömma grejer innan hon fotograferar.
Citera
2020-06-21, 16:29
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Man kan ju berätta en sanning som inte är en lögn, men ändå inte uppnår någon sorts rimlig nivå.
Ett av mina ex är ”erfaren kemist”. Om jag höll upp en hudsalva jag fått som varuprov från en no-name-tillverkare och frågade henne en kväll när vi hade en jobbarkompis, tillika ”erfaren kemist”, till henne över på ett glas vin ”Vad kan jag blanda i för något billigt i den här utan att förstöra eller förändra salvans ursprungsförslaget och konsistens?”
Skulle de helt säkert lista upp många ämnen. Om jag sedan förklarar för No-name-leverantörerna att ”Jo, jag gör gärna affärer med dem, men kan de lägga till någon promille av det här ämnet i blandningen de levererar till mig?” så är min salva framtagen i samarbete med ”erfarna kemister”.
Dom flesta fabriker har anställda som är erfarna, kemister och andra.
Ingen kommer tro det, men asiater som äger fabriker eller vet inifrån hur det fungerar köper inte asiatisk mat, godis, glass, choklad eller hudvårdsprodukter
Det är som i Asien i övrigt, endast enormt fattiga asiater och naiva idiot-Europeer som får för sig att prova att leva lite som dom lokala köper mat på lokala marknader och äter mat ifrån gatukök, ... mat som fritterats i matolja som först lyx restaurangen använde, sålde till B-restaurangen som sålde till svettiga bajs-restaurangen, sedan ännu längre ner i kedjan så hamnar matoljan i gatuköket.
Det kan helt enkelt inte vara bra ingredienser, det är för dyrt! det kan vara precis vad som helst för gifter i kräm ingredienserna, man kan inte ens helt utesluta rester av bilolja, hundbajs, tungmetaller, radioaktivt material.
Senast redigerad av qutm 2020-06-21 kl. 16:37.
Citera
2020-06-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bella är visst i Torekov, vet du med vem?
Citera
2020-06-21, 16:41
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofias

Hon kanske vill in i den ekonomiska överklassen (obs spekulation) men Lidingö, båtliv, Wermdö golf och Torekov lutar åt det.
Citera
2020-06-21, 16:44
Medlem
KuReLuBs avatar
Max en miljon tror jag hon fick för kladdet. Kanske 500k. Kladdet var aldrig någon lysande affär och varför skulle någon utomstående betala för ett brand som ingen vet finns? Nej det var varulagret och möjligtvis lite till.
Citera
2020-06-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofias
Ingen kontakt med henne just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in