2020-06-21, 12:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Detta kan ju ha skumma politiska kopplingar också.
Enligt senaste nyheterna planerar Egyptens ledare Sisi att anfalla Libyen!
Stödjer UK honom?

Detta är ett långskott dock...

Vad har du läst det?
Citera
2020-06-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad har du läst det?
GP publ.17 timmar sen.
Senast redigerad av rantaplan 2020-06-21 kl. 12:47.
Citera
2020-06-21, 12:49
Medlem
OG81s avatar
aftonbladet skriver nu "Utreds som terror" Jag satt kaffet i halsen och nästan ramlande av stolen. Har aftonbladet blivit en "rasist" tidning!?
Citera
2020-06-21, 12:49
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om du brukar läsa mina inlägg på Flashback så skulle du också känna till att när alla i en tråd rusar åt samma håll, och det finns andra möjligheter så tenderar jag att lyfta fram dessa.

Om det i tråden hade rått enighet kring att det här inte har med islamism att göra så hade jag skrivit att det visst kan vara jihadistiskt motiverat, givet dådets natur och GM:s ursprung. Men jag ser inte att jag bidrar så mycket till diskussionen genom att bara skriva ”Jag tror också det kan vara en jihadist”.

(Kände inte till att GM skrek Allahu akbar vid dådet. Men det ökar förstås sannolikheten för ett terrordåd.)
Dådet utreds visst som ett terrordåd: https://www.gp.se/nyheter/terrormisstankar-efter-knivd%C3%A5d-i-reading-1.29960658
Sorry, men tråkigt nog hjälpte det inte att relativisera den här gången heller. En mörkhyad terrorist som mördar vita. Ännu en gång. Kanske dags att starta WLM?
Citera
2020-06-21, 12:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG81
aftonbladet skriver nu "Utreds som terror" Jag satt kaffet i halsen och nästan ramlande av stolen. Har aftonbladet blivit en "rasist" tidning!?

Asylsökande från Libyen skriver de dessutom. Oväntat.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5eef3593bef0c8001808fa69
Citera
2020-06-21, 12:58
Medlem
Haha, tänkt om det var en vit person som dödade tre svarta.
Inbördeskrig?

Nu lär folk glömma bort detta inom 24 timmar.
Citera
2020-06-21, 12:59
Medlem
fernebos avatar
Verkar vara rätt nyanländ till UK. Av filmklippet från gripandet att döma så har han dessutom ”salafistlooken”.

Att polisen nu har ändrat sig och klassar det som terror indikerar väl att man gjort specifika fynd.

Att samtliga döda och skadade dessutom var vita britter var knappast heller nån slump. Visserligen brukar inte islamister bry sig så mycket när de spränger bomber eller använder lastbil, men jag skulle gissa att det ser lite annorlunda ut vid knivdåd.
Senast redigerad av fernebo 2020-06-21 kl. 13:03.
Citera
2020-06-21, 13:01
Medlem
OG81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Asylsökande från Libyen skriver de dessutom. Oväntat.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5eef3593bef0c8001808fa69

wow. helvete frös nyss över!! (-:
Citera
2020-06-21, 13:01
Medlem
okok1s avatar
Var det vänstermänniskor som blev attackerade?
Citera
2020-06-21, 13:06
Medlem
awoke11s avatar
Jag fattar inte, hur lyckas en person döda 4 pers med kniv utan att själv bli dödad? Är folk sådana cucks att de inte försvarar sig utan hellre dör? Jg fattar om han tar 1-2 by suprise men sen?
Citera
2020-06-21, 13:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Var det vänstermänniskor som blev attackerade?

Då dom satt och drack i en park är chansen nog hög att dom var vänster. Men spelar egentligen ingen roll då GM verkar ha gått efter hudfärg, inte politisk tillhörighet.

Om någon kommer över namn på de avlidna eller skadade så får ni gärna dela med er av dem.

Jag känner en person i Reading och han är typen som skulle sitta i en park en solig dag och dricka lite öl med vänner. Får inte tag i honom.
Citera
2020-06-21, 13:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Jag fattar inte, hur lyckas en person döda 4 pers med kniv utan att själv bli dödad? Är folk sådana cucks att de inte försvarar sig utan hellre dör? Jg fattar om han tar 1-2 by suprise men sen?

Varm lördag, man dricker öl och blir lite salongs. Helt plötsligt får man en kniv i halsen. Tror inte man ens hinner fatta vad som händer... är man inte själv kriminell så förväntar man sig inte att bli knivmördad mitt på ljusa dagen i en park. Vi har inte blivit tillräckligt ”vana” vid muslimska terrordåd än. Om några år är man nog mer vaksam och beredd. Och kanske beväpnad. Eller så sitter man inte längre i en park och dricker öl med vänner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in