2020-06-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Gud kan rimligen inte sända profeter till jorden med motsatta budskap.

Kristendom och Islam är två varandra uteslutande storheter. Antingen är Jesus Gud och då följer att Muhammed var en falsk profet. Eller så var Jesus en lögnare och då kan Muhammed vara en sann profet. Men båda kan inte gälla samtidigt.

Trollfeeder är kristen och håller således det första påståendet för sant. Vad i detta är efterblivet?

Eller så var både Jesus och Mohammed sanningsenliga.
Citera
2020-06-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Moses var en också en krigsherre.

Säger du det..
Tycker du om krigsherrar?
Citera
2020-06-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om du inte ens har läsförmåga att kunna ta till dig innehållet i en enda mening fullgott, så ska du nog inte svänga för vilt med ordet "efterbliven".

du är korkad. vem är förvånad?
Citera
2020-06-21, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
Eller så var både Jesus och Mohammed sanningsenliga.
Då är det nog du som är förståndshandikappad.
Citera
2020-06-21, 10:52
Medlem
Citat:
Då är det nog du som är förståndshandikappad.

är det allt du har?
Citera
2020-06-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Muhammed fick inget veta.

Koran [5:109] DEN DAG då Gud samlar sändebuden och frågar: "Vilket gensvar fick ni?" - kommer de att svara: "[Om det] vet Vi ingenting; Du [ensam] känner det som är dolt för människor."

Medan många andra profeter fick makten för att kunna råda över Guds hus.

Så säger Herren: Om du vandrar mina vägar och håller mina bud skall du råda över mitt hus och vaka över mina tempelgårdar. Jag skall ge dig tillträde till den krets som tjänar mig här. Sak 3:7

Josua var överstepräst, och med tillträde menas att han får veta vad andra människor tänker. Salomon fick också vishet för att kunna avgöra vem som var barnets mor, för att förstå hur kvinnorna tänkte.

Jesus fick samma makt, återigen för att kunna råda över Guds hus, vara dess kung

Jesus såg Natanael komma och sade om honom: »Där är en sann israelit, en som är utan svek.« Natanael frågade: »Hur kan du känna mig?« Jesus svarade: »Innan Filippos ropade på dig såg jag dig under fikonträdet.« Natanael svarade: »Rabbi, du är Guds son, du är Israels konung.« Joh 1:47-49

Apostlarna fick också samma makt. För att kunna råda över Guds församling.

En man som hette Ananias sålde tillsammans med sin hustru Sapfeira en egendom. Med hustruns vetskap tog han undan en del av köpesumman och kom och lade ner resten framför apostlarna. Då sade Petrus: »Ananias, hur har Satan kunnat fylla ditt hjärta, så att du försöker lura den heliga anden och tar undan en del av pengarna du har fått för din jord? Var den inte din så länge du ägde den, och förfogade du inte över pengarna när den var såld? Hur kunde du komma på tanken att göra så? Det är inte människor du har försökt lura, utan Gud.« Apg 5:1-4

Det skall framgå den dag då Gud, enligt det evangelium jag har fått från Jesus Kristus, dömer vad som är fördolt hos människan. Rom 2:16

Så varför fick Muhammed inget veta? Det mest troliga är att han inte bar frukt, och därför inte fick lika många andegåvor. Att han ansågs vara inkompetent, inte lämplig att leda Guds folk.

Det visar sig på annat sätt också, för att Muhammeds resonemang kring Jesus gudom präglas av brist på kunskap och mänskligt tänk, inte spirituell vägledning från Gud.

Så vad tror ni efter att ha läst detta? Var Muhammed en av de mindre profeterna som inte fick lika många andliga gåvor som de som var profeter före honom?

Det framgår av ditt inlägg att du tror verkligen på att Profeten Mohammad (Må Allahs frid och välsignelser vara över honom) är Guds sändebud men tyvärr din jämförelse mellan olika profeter på det här sättet plus att du vägrar ta emot Guds budskap som Han uppenbarat för Profeten Mohammad (Må Allahs frid och välsignelser vara över honom) , den sista sändebud talar för att din tro på Gud är FALSK

Om man tror på Gud på riktigt så ska man tro på Hans alla profeter, sändebud och uppenbarelser:

[2:285] SÄNDEBUDET tror på vad hans Herre har uppenbarat för honom och de troende med honom. De tror alla på Gud och Hans änglar och Hans uppenbarelser och Hans sändebud - utan att göra åtskillnad mellan Hans sändebud - och de säger: "Vi hör och vi lyder. Herre, [ge oss] Din förlåtelse; Du är målet för vår färd!"
Citera
2020-06-21, 10:56
Avslutad
Citat:
är det allt du har?
Om du inte begriper att två varandra uteslutande påståenden inte kan vara giltiga samtidigt, så är det allt jag har ja.
Citera
2020-06-21, 10:56
Medlem
Citat:
Om du inte begriper att två varandra uteslutande påståenden inte kan vara giltiga samtidigt, så är det allt jag har ja.

vilka är dessa påståenden?
Citera
2020-06-21, 11:04
Avslutad
Citat:
vilka är dessa påståenden?
Kristendom: Jesus är Gud.
Islam: Jesus är inte Gud.
Citera
2020-06-21, 11:07
Medlem
Citat:
Kristendom: Jesus är Gud.
Islam: Jesus är inte Gud.

vem påstår att Jesus är Gud? knappast Jesus själv.
Citera
2020-06-21, 11:12
Avslutad
Citat:
vem påstår att Jesus är Gud? knappast Jesus själv.
Kristendomen påstår det sedan ca 2000 år.
Är du muslim?
Citera
2020-06-21, 11:14
Medlem
Citat:
Kristendomen påstår det sedan ca 2000 år.
Är du muslim?

och?

vet du vad muslim betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in