2020-06-20, 15:46
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
HO uppskattar samtalstiden med SE till ett par minuter. Det kan i realiteten ha varit 30 sek. Det kan ha varit i 4 min.

Detta uppger HO nästen ett halvår efter att detta samtal skulle ha ägt rum.

Självklart ger inte detta SE alibi. Det måste du väl ändå förstå?

Att släppa hemligstämpeln på Anette Ks förhör som var närvarande under pratstunden skulle få både dig och mig att förstå en hel del mer.

Tills det händer så har SE alibi i mina ögon.

Även om SE saknar alibi så medför det inte med automatik att han är GM!
Citera
2020-06-20, 15:49
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vet inte exakt vad "spelklubb" betyder i sammanhanget (vad som spelades och hur legalt det var på en skala), men det är ju inte alltför svårt att se Stig "storfräsaren" Engström leva över sina tillgångar genom att blåsa en massa pengar vid poker- och roulettebord.

Håller med, att han med sin ansträngda ekonomi skulle försöka att vinna eller komma över en sudd pengar via "spel och dobbel" känns ju inte helt främmande. Jag har dålig koll på Oxen som sagt. Jag vet inte om det var en slags traditionell svartklubb med roulettebord och black jack typ? Men det lär väl ha förekommit viss narkotikahandel och annat skumrask "under borden" får man utgå ifrån, eftersom CP hängde där, CP känns ju inte som en pokerhaj spontant.
Citera
2020-06-20, 15:50
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vet inte exakt vad "spelklubb" betyder i sammanhanget (vad som spelades och hur legalt det var på en skala), men det är ju inte alltför svårt att se Stig "storfräsaren" Engström leva över sina tillgångar genom att blåsa en massa pengar vid poker- och roulettebord.

Det finns väldigt många förhör med olika personer på Oxen, varav ett fåtal ingår i FUPen mot CP. Skulle SE nämnas i något av dessa okända förhör skulle vi nog fått veta det vid det här laget.

Jag tror vi kan skippa spekulationerna om att SE var gäst på Oxen. Det var sannolikt inte Bridge som spelades där vid kortborden och SE passar dåligt in i miljön rent allmänt enligt min magkänsla.
Citera
2020-06-20, 15:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Sammanfattningsvis:

860301 11.40. SE ringer Roland B och vill ha exakt stämpeltid. Roland B kan inte göra det med en gång utan skall spela tennis innan. SE säger till Roland B att han ej pratat med väktarna. SE har inteckning om den exakta stämpeltiden utan sagt att han gått ut från sitt kontor 23.15

860301 12.20 Polisförhör. SE säger att han inte pratat med några väktare. SE vet ej exakt stämpeltid.

När SE får veta att stämpelklockan gått 1 minut fel och han stämplade ut. Det är då SE inser att han inte har alibi för mordet och måste då manipulera HO för att skaffa ett alibi. Det gör han under 25 ggr från mordet till juni 1986.

Varför krånglar SE till det så förfärligt enligt din tolkning? Varför ändrade han inte bara sin historia och berättade för polisen direkt att han plötsligt mindes samtalet med HO? SE hade inga problem att ändra sin historia när det gällde andra detaljer.

Varför blanda in HO i det hela? Varför krångla till det så?
Citera
2020-06-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Att släppa hemligstämpeln på Anette Ks förhör som var närvarande under pratstunden skulle få både dig och mig att förstå en hel del mer.

Vad som står i Anettes förhör vet vi inte så att påstå att vi skulle förstå mer av att läsa hennes förhör är ett antagande ifrån din sida.

HO ger i mina ögon inte SE alibi.

SE är i mina ögon inte en självklar GM.
Citera
2020-06-20, 16:05
Medlem
Citat:

Den är redan släppt i samband KP:s presskonferens.
En person har begärt ut två förhör , ett kort i mars 86 och ett lite längre i juni 86
Allt kommer att vara omaskat utom kontaktuppgifter.
Citera
2020-06-20, 16:07
Medlem
Citat:
Pga otrygghet i city under denna tiden. Var ofta SE var tvungen att åka hem sent från jobbet. Var väldigt otryggt i Stlm under denna tiden. Han kände sig helt enkelt otrygg. Dessutom hade han psykisk ohälsa.
Att som av allt att döma hederlig medborgare gå runt med en .357 magnum laddad med pansarbrytande ammunition i Sverige på 80-talet kräver en annan förklaring än att man känner sig otrygg i Stockholm, vill jag med viss bestämdhet mena.

Den här psykiska ohälsan du återkommer till, vad har du för källor på det?
Citera
2020-06-20, 16:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Då HO och SE pratat vid ca 25 ggr efter mordet fram till förhöret i juni 1986 så tror jag SE manipulerat HO under denna tid gör att få in att de minnsann pratade även denna kväll. Då det hände att de slängde några ord någon gång ibland vid övertidsarbete så har nog SE pratat omkull HO efter mordet och fått HO att tro att de även pratade denna kväll. Tycker du inte det är märkligt att SE och HO pratat ca 25 ggr efter mordet när SE jobbar dagtid och HO kvällar/ nätter?? HO börjar sina pass när SE går hem..

Räkna med att SE varit på HO under denna tid.

I så fall borde väl deras berättelser vara likadana?
Citera
2020-06-20, 16:09
Medlem
Citat:
Varför krånglar SE till det så förfärligt enligt din tolkning? Varför ändrade han inte bara sin historia och berättade för polisen direkt att han plötsligt mindes samtalet med HO? SE hade inga problem att ändra sin historia när det gällde andra detaljer.

Varför blanda in HO i det hela? Varför krångla till det så?

Han hade redan sagt till personer två personer att han inte pratat med väktarna. Han är en mytoman. Han ansåg att det viktigaste att ha ett alibi..och det skulle han få genom att manipulera HO. En mytoman är en mästare att manipulera.

Han visste att han hade sagt från början att inte pratat med väktarna. Han höll fast vid detta till polisen för annars skulle det vara uppenbart att han ljugit.
Citera
2020-06-20, 16:10
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Vad som står i Anettes förhör vet vi inte så att påstå att vi skulle förstå mer av att läsa hennes förhör är ett antagande ifrån din sida.

HO ger i mina ögon inte SE alibi.

SE är i mina ögon inte en självklar GM.

AKs förhör skulle kunna räta ut om samtalet varade 30 sek eller några minuter som HO påstår.

Hon var på platsen när samtalet ägde rum och kan således stödja HOs version och ge SE alibi för mordet eller stödja KPs version och göra SE till en tänkbar GM.

PU bör släppa detta förhör så vi alla kan värdera vad det ger för händelseförlopp.
Citera
2020-06-20, 16:11
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Den är redan släppt i samband KP:s presskonferens.
En person har begärt ut två förhör , ett kort i mars 86 och ett lite längre i juni 86
Allt kommer att vara omaskat utom kontaktuppgifter.

Vad bra. Var kan vi ta del av detta?
Citera
2020-06-20, 16:12
Medlem
I-van-Toers avatar
Är det här en korrekt beskrivning av Sverige i slutet av juni 2020?

* Dekorimamannen är puts väck ur historien och har aldrig funnits. Vilket gör vittnet IM till en idiot. Certified moron som man säger.

* CD och TE i kommissariebil 1520 har aldrig åkt från Kungsträdgården till trappkrönet på David Bagares gata/Malmskillnadsgatan, via Regeringsgatan, för att vara på plats 23:23 (för tidigt).

* Vittnet LJ har inte heller passerats av ovanstående kommissariebil för att sedan blir stoppad när båda vänder på David Bagares gata?

* Kommissariebil 1520 har medvetet släppt förbi en springande person på Regeringsgatan, som tydligen är anställd på Skandia, eftersom denna är GM.

* LAC-bandet och bröderna Poutiainens bok, "Inuti labyrinten", är disinformation.

BONUS

* "Anki" och "Anneli" har aldrig existerat. Är det så?

OK, då vet jag.

* jävla idioter *
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-20 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in