2020-06-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Hur många gånger har vidriga mördare blivit dödade efter avtjänat straff?

Förstår inte varför denna kommentar skrivs så ofta.
Han kommer inte bli dödad för det han har gjort.
Ingen vill smutsa ned sig så
Räcker det om du får ett (1) [för-]namn?
Holger.
Citera
2020-06-20, 13:55
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag jobbar inom psyk sedan 20 år tillbaka . Var på en utbildning med en fransk forskare inom just psykiskt sjuka m våldstendenser . Han har tydligen jobbat m bla T Qvick mfl . Han sa när det tex skrivs i tidningen att en patient på psyk rymt mm så brukar det få rubriker i media . Men alla grova våldsbrott som görs är det endast ( detta var något år sedan ) 4% som var psykiskt sjuka . Resterande 96 % är som kallas ” friska” så de vi egentligen ska vara rädd för är dessa ” normala människor . De flesta som är svårt psykiskt sjuka är under behandling och ofta inte kapabel att utföra dessa brott . Något att fundera på 🤔 de fick mig att göra det .

Tack för ditt svar.

Jag sitter i karantän sedan 3 månader tillbaka.
Just nu vågar jag inte ens tänka tanken att röra mig i Angered, Gunnilse, Rannebergen och Gunnared.
inte när den där snubben springer runt i mitt närområde.

Jag känner mig väldigt dålig, speciellt efter Magnus Natschki blev huggen med 8 yxhugg, han bodde 200 meter från mig och jag såg med egna ögon gärningsmännen samma dag.

Brrr...
Citera
2020-06-20, 13:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Om du läser FUP kan du se att han bland annat fantiserat om att just stycka henne och knulla varje del. De hade även sex på en kyrkogård.

Tyvärr, kan man inte utesluta det.. HELT sjukt är det såklart och inget jag fantiserar om. Det är en logisk slutsats.

Du/ni två (och några flera i tråden) har ju givetvis rätt i att fundera och skriva teorier etc och vi kan inte utesluta att så kanske orsaken är. Men vi lär nog inte få veta sanningen i varje fall.

Men du förstår nog min tanke kanske? Att även om det kan vara orsaken så blev inläggen - väl magstarka - att dra upp och i och med beskrivningar av andra mördare och nekrofilers illdåd och gärningar. Man mår mår illa på bara tanken av det ...

Och visst har jag läst FUP och om sms-konversationerna och om att T ville ha sex på kyrkogårdar och annat knepigt. Jo det har jag. Men eftersom detta sociala forum är stort och det kan ju faktiskt finnas både vänner och anhöriga - som kan finnas här inne - så tyckte jag att vi kanske borde inte utveckla fullt så detaljrika och makabra detaljer av vissa saker. Eller andras illgärningar.

För DERAS skull bör vi nog tänka på (emellanåt ibland) att vi pratar om en úng flicka som har blivit mördad och skändad och av hänsyn och respekt för dessa personer (vänner och anhöriga och framförallt Wilma själv) inte skriva i detalj sådana saker. Teorier och tankar och idéer/uppslag och förslag om vad som har hänt har vi många - men det viktiga just för nu är väl att försöka komma på VART är Wilmas kropp, inte varför han sparade en kroppsdel ... kanske. Det var endast det jag ville få fram!

Själv sitter jag och funderar på hur de har haft det/har det - denna Midsommarhelg som i normala fall skulle ha varit en festlig och rolig helg som det brukar vara. Om W hade varit i livet och kanske hade träffat sin familj. Ätit gott och skrattat, bundit en krans för håret, lekt med syskonbarn och kanske badat och grillat. Men så vare sig är det eller ser ut nu och de anhöriga och hennes vänner kommer för alltid att undra: Vad hände? Led hon mycket innan hennes kropp sa stopp och hon avled? Vad hände sedan? Och framförallt: Vart ÄR hon? Kommer hon någonsin hem så att de får begrava hela henne? Fruktansvärt för de anhöriga och vi kan väl gemensamt försöka tänka på vart ÄR hon? Så hon kan få en begravas och finnas på ett och samma ställe. Tycker jag.

Fridens!
Citera
2020-06-20, 14:00
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Nej det är sånt man ser i filmer men i Västerlandet i verkligheten är det sällsynt med öga för öga.
Ingen vill smustsa ned sig så, som sägs i tråden.
I gangsterkretsat i USA kan det förekomma om än ovanligt.
Men det är annat i länder med tradition för vendettor och de är ganska många i världen.

I Sverige finns ett fall för inte så länge sedan med enbart svenskar inblandade och misstänkt inblandade: Killen som sköt ihjäl sin exfru (ev fru) på en parkeringsplats och efter avtjänst straff på ca 10 år försvann. Anhörig till frun misstänktes och häktades men kunde inte bindas.
Bland nysvenskarna har det förekommit öga för öga som inte fått någon vidare plats i medier.

Den här kurden går säker efter sitt frigivande. Då kan han vara ca 35 och har bytt namn och sätter sig på annat håll i Sverige. Inga anhöriga eller vänner till W rör honom fysiskt även om de skulle veta var han fanns.
I eget land hade han haft anledning att frukta för sitt liv. Men då hade han väl flytt till Sverige och fått asyl för livsfara i Irak.

Skillnaden är att vi som bryr oss om våra barn och som är kapabla att genomföra något skulle aldrig tillåta våra döttrar att flytta ihop eller ha någon form av kontakt med en Tishko.

Sagt det tidigare, det finns två typer av kvinnor i Sverige, de med fädrar som varit väldigt tydliga med att tishkos inte kommer på frågan och de med fädrar som uppmuntrar sånt beteende och umgängeskrets.

Uppmuntrar man att sin 17 åriga dotter ska flytta ihop med en psykisk störd, kontrollerande arab på 23 bast... ja då är man garanterat inte en individ som gör vad som krävs när det kommer till kritan. Båda föräldrarna sitter väl hemma och sörjer för Tishko med 🤦🏻‍♂️... speciellt då styvmamman satt på facebook och försökte inbringa pengar till ensamkommande när pappan var ute och letade efter sin dotter i skogen med missing people.

/C
Citera
2020-06-20, 14:02
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du/ni två (och några flera i tråden) har ju givetvis rätt i att fundera och skriva teorier etc och vi kan inte utesluta att så kanske orsaken är. Men vi lär nog inte få veta sanningen i varje fall.

Men du förstår nog min tanke kanske? Att även om det kan vara orsaken så blev inläggen - väl magstarka - att dra upp och i och med beskrivningar av andra mördare och nekrofilers illdåd och gärningar. Man mår mår illa på bara tanken av det ...

Och visst har jag läst FUP och om sms-konversationerna och om att T ville ha sex på kyrkogårdar och annat knepigt. Jo det har jag. Men eftersom detta sociala forum är stort och det kan ju faktiskt finnas både vänner och anhöriga - som kan finnas här inne - så tyckte jag att vi kanske borde inte utveckla fullt så detaljrika och makabra detaljer av vissa saker. Eller andras illgärningar.

För DERAS skull bör vi nog tänka på (emellanåt ibland) att vi pratar om en úng flicka som har blivit mördad och skändad och av hänsyn och respekt för dessa personer (vänner och anhöriga och framförallt Wilma själv) inte skriva i detalj sådana saker. Teorier och tankar och idéer/uppslag och förslag om vad som har hänt har vi många - men det viktiga just för nu är väl att försöka komma på VART är Wilmas kropp, inte varför han sparade en kroppsdel ... kanske. Det var endast det jag ville få fram!

Själv sitter jag och funderar på hur de har haft det/har det - denna Midsommarhelg som i normala fall skulle ha varit en festlig och rolig helg som det brukar vara. Om W hade varit i livet och kanske hade träffat sin familj. Ätit gott och skrattat, bundit en krans för håret, lekt med syskonbarn och kanske badat och grillat. Men så vare sig är det eller ser ut nu och de anhöriga och hennes vänner kommer för alltid att undra: Vad hände? Led hon mycket innan hennes kropp sa stopp och hon avled? Vad hände sedan? Och framförallt: Vart ÄR hon? Kommer hon någonsin hem så att de får begrava hela henne? Fruktansvärt för de anhöriga och vi kan väl gemensamt försöka tänka på vart ÄR hon? Så hon kan få en begravas och finnas på ett och samma ställe. Tycker jag.

Fridens!

Tror du på allvar att anhöriga sitter här och läser 🤦🏻‍♂️

/C
Citera
2020-06-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Hoppas han får det riktigt djävligt inne på kåken. Har kostat oss skattebetalare ofantliga mängder pengar.. säkert uppemot 100 mille vid det här laget.

Krävs mååånga nysvenskar med lågbetaljobb för att täcka upp skattekostnaden för denna enskilde berikare...
100 mille låter mycket i mina öron, men flera miljoner har han förstås redan kostat.

Skall han sitta livstid, alltså ca 25-30 år, så kommer väl den sammanlagda kriminalvårdssumman att landa på runt 40-50 Mkr tänker jag mig.
Vi kunde fått många respiratorer och handskar för de pengarna..
Citera
2020-06-20, 14:10
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
De hade troligtvis ungefärlig plats genom att kolla hur ubåten rört sig på pottern, här finns inget att gå på överhuvudtaget.
Finns otaligt många småvägar och skog däremot men även där är det ju svårt
Vart man ska leta.
Nja, de hade ett otroligt stort geografiskt område där ubåten rört sig. Det hade inte gått att hitta om inte kroppsdelarna flöt upp till ytan och in mot land.

Nu har man dock haft tid och material att förpacka kroppen bra och haft tid att dumpa den dessutom.
Citera
2020-06-20, 14:13
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
De kom ju till lägenheten efter att huvudet hittats så det tog inte dem 10 dagar att markera på lik.
Okej, miss av mig. Men faktum kvarstår att polisen gjorde en väldigt stor miss i början av den här utredningen. Och det är att man missade huvudet i garderoben.
På 10 dagar kan många sopor hunnit brännats osv. Polisarbetet har varit under all kritik. Det måste man kunna vara öppen och ärlig med.
Sen att åklagaren har gjort vad han kunnat med materialet han har hedrar honom såklart. Även om jag inte tror det håller i hovrätten.
Citera
2020-06-20, 14:14
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Nja, de hade ett otroligt stort geografiskt område där ubåten rört sig. Det hade inte gått att hitta om inte kroppsdelarna flöt upp till ytan och in mot land.

Nu har man dock haft tid och material att förpacka kroppen bra och haft tid att dumpa den dessutom.
Ja det är ju ett stort område att söka över och djupt, vet att det var nån marinbiolog båt (tror jag) som cirkulerade runt i vattnet.
Om den var därav anledningen att söka vet jag inte men de har tydligen utrustningen för att se.
Citera
2020-06-20, 14:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag jobbar inom psyk sedan 20 år tillbaka . Var på en utbildning med en fransk forskare inom just psykiskt sjuka m våldstendenser . Han har tydligen jobbat m bla T Qvick mfl . Han sa när det tex skrivs i tidningen att en patient på psyk rymt mm så brukar det få rubriker i media . Men alla grova våldsbrott som görs är det endast ( detta var något år sedan ) 4% som var psykiskt sjuka . Resterande 96 % är som kallas ” friska” så de vi egentligen ska vara rädd för är dessa ” normala människor . De flesta som är svårt psykiskt sjuka är under behandling och ofta inte kapabel att utföra dessa brott . Något att fundera på 🤔 de fick mig att göra det .

Kan nog instämma till stor del i det du skriver. Själv har jag arbetat inom vården i många år - men inte inom psyk. Dock har jag sett resultaten av deras gärningar (patienter som har överlevt illdåd) och kommit in akut ... dessa gärningsmän/-kvinnor ansågs ha varit friska dvs gärningarna ej gjorda under psykos eller bestående psykotiska och det var mycket otäcka saker de hade utsatt sina offer för. De gärningspersonerna ansågs vara "Vanliga Svenssons" till vardags i samhället - innan sina illdåd.

Du tog upp TQ som exempel i ditt inlägg och jag kan berätta att för ett antal år sedan skulle ett av mina barn flytta norröver i vårt land (pga av jobb) och fick tag på en lägenhet nära sitt jobb och var överlycklig. Barnet berättade glatt att om en vecka (då alltså) skulle föregående hyresgäst flytta och det var Sture Bergvall dvs T Quick Då blev jag svettig. Men mitt barn hade inte någon kontakt alls med avflyttande hyresgäst utan enbart med hyresvärden så då kunde jag andas ut. Mitt barn är inte så himla ung och inte heller så gammal - men visste Tack och Lov trots sin unga ålder vad TQ hade gjort och blivit dömd för innan och jag hade aldrig accepterat att han skulle ha haft egna dealer med TQ som man ibland kan ha om skador/tapeter etc. ÄVEN om TQ/SB numera är en fri man. NO WAY!
Citera
2020-06-20, 14:18
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ja det är ju ett stort område att söka över och djupt, vet att det var nån marinbiolog båt (tror jag) som cirkulerade runt i vattnet.
Om den var därav anledningen att söka vet jag inte men de har tydligen utrustningen för att se.
Om kroppen är dumpad i havet så är chansen väldigt liten att hitta den efter såhär lång tid givetvis. Och är den dumpad i skogen så lär det inte vara mycket kvar med tanke på värme + hungriga skadedjur.

Nej, familjen får nog tyvärr nöja sig med att begrava huvudet. Hoppas aldrig GM kommer ut i friheten igen.
Citera
2020-06-20, 14:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Tror du på allvar att anhöriga sitter här och läser 🤦🏻‍♂️

/C

Tror DU? På fullt allvar att Flashback är ett forum - dolt för andra? Här inne finns det oerhört många olika folk och då främst yngre som vill veta "vad som händer" i mångt och mycket. Sedan äldre som kan förstå att de ämnen som tas upp - väldigt ofta handlar om brott. De som är på FB (här alltså) vill ofta läsa/se vad som kanske händer i någon särskild händelse, men blir kvar och kikar runt.

W har säkert och troligtvis någon/några vänner här och kanske anhöriga, inget omöjligt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in