2020-06-20, 10:02
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
För mig är du helt ute och cyklar. Wilma var svensk och omfattas inte av några hederskrav. De bodde ihop utan att vara gifta, bara en sån sak skulle vara otänkbar för en tjej från en familj med hederstänk.

Det där med kläderna var ju för att han var svartsjuk och inte ville att andra killar skulle se för mycket hud när hon var ute.
Instämmer. Det finns inget som tyder på något klan- eller religionstänk, vare sig hos GM eller hans familj. Det hela framstår för mig som ett synnerligen vidrigt svartsjukemord som inträffar överallt i världen och i alla tider lite då och då.

Det kan finnas lite kulturella faktorer i periferin, som att GM inte vill "förlora ansiktet" genom att erkänna brottet (kanske ovanligare hos en europé) eller att pappan faktiskt kommer att "förskjuta" sin son om han döms skyldig (vilket nog är ovanligare bland europeiska fäder).
Citera
2020-06-20, 10:06
Medlem
Citat:
För mig är du helt ute och cyklar. Wilma var svensk och omfattas inte av några hederskrav. De bodde ihop utan att vara gifta, bara en sån sak skulle vara otänkbar för en tjej från en familj med hederstänk.

Det där med kläderna var ju för att han var svartsjuk och inte ville att andra killar skulle se för mycket hud när hon var ute.
Japp håller med dig. Det här är inget hedersmord eller klanmord eller dylikt. Detta är ett svartsjukemord som kanske har inslag av andra bisarra idéer från GM. GM är en märklig figur. Vad som döljer sig i hans hjärna skulle jag vilja veta. Han påminner lite om Peter Madsen tycker jag. Högtflygande planer och en övertro på sig själv. Märkliga sexuella idéer om att ha strypsex på kyrkogårdar tex. Ska bli intressant att höra vad de kommer fram till angående hans psyke.
Citera
2020-06-20, 10:19
Medlem
Citat:

Som jag skrev. Bara Spekulation..
Citera
2020-06-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Hovrätten lägger aldrig ner onödig tid på ett så här självklart fall.
Så övertygande bevis är mycket ovanligt...
Varför fortsätter du att posta inlägg rörande HR? Jag har redan en gång förklarat för dig. Gick det inte in?

Det är ju helt tydligt att du inte vet nånting om hur brottmålsprocesser går till. Dina inlägg är helt uppåt väggarna och det ser alla med minsta kunskap om hur domstolar i Sverige fungerar.
Men i en tråd som den här, där vi kan tro att många nysvenskar är inne och läser, är dina inlägg skadliga!

Självklart kommer HR att pröva detta ärende om någon av parterna överklagar domen! Så går det till i Sverige. Det behövs vid mordärenden inget prövningstillstånd ("pt") för att HR skall granska en dom från TR.

Eftersom Tishko anser sig oskyldig kommer han att överklaga.
Att du anser att bevisningen är övertygande för Tishkos skuld, kommer knappast att påverka hur Hovrätten för Västra Sverige väljer att bedöma bevisningen.
De lär knappast ta kontakt med dig för att få dina synpunkter..
Citera
2020-06-20, 10:58
Medlem
Tycker det är obehagligt hur ”vanlig” T låter i rättegången och hur han beter sig t.ex på McDonalds, absolut misstänksamt, men verkar ändå kunna hålla det inom sig. Att T har mördat henne är ju solklart men att han hade hennes huvud i garderoben hela tiden och ändå var så lugn som han varit, tyder för mig på att han ej kommer berätta frivilligt var resten av kroppen finns. Fruktansvärt
Citera
2020-06-20, 11:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Någon som vet hur många som satt i rätten?? Nämndemän + Ordförande 3/5 st vet man om dom var överens om domen ?

Uddevalla tingsrätt har redan förberett sig genom att ta in en extra advokat, för att minimera risken för att behöva ta om rättegången om någon blir sjuk. De ska också vara två åklagare, två domare och fyra nämndemän.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7470871
Citera
2020-06-20, 11:17
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Hoppas han får livstid då lär han sitta längre än om han får vård. Sen för Wilma anhörig hoppas jag att han kryper till kors och erkänner var han gjort av resten av henne. Så att dom kan få någon form avslut på detta.

Tror tvärt om. Får han vård kan dom praktiskt taget hålla honom hur länge som helst.
Vi har fått några smakprov på hur han kan bete sig, både i häktet och under förhör. Han skulle nog kunna få vård för sin personlighet i väldigt många år. Det går garanterat inte göra någonting åt den.

Om han kan bete sig som han gjort under förhör med polis och under tiden han satt häktat. Incidenten med termosen, när han inte fick vattnet tillräckligt fort, att han inte ens kan hålla sig när det gäller hans framtid bakom lås och bom.
Tänker er då hur Wilma haft det. Stackars tös.
Citera
2020-06-20, 11:28
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMNskrtel
Tycker det är obehagligt hur ”vanlig” T låter i rättegången och hur han beter sig t.ex på McDonalds, absolut misstänksamt, men verkar ändå kunna hålla det inom sig. Att T har mördat henne är ju solklart men att han hade hennes huvud i garderoben hela tiden och ändå var så lugn som han varit, tyder för mig på att han ej kommer berätta frivilligt var resten av kroppen finns. Fruktansvärt

Håller med, en sån person kan lura sig själv i ren och skär rättfärdigande för självbevarelse.

/C
Citera
2020-06-20, 11:36
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jävligt underligt att han kunde göra sig av med kroppen så pass väl att ingen hittat den, men huvudet valde han att spara i sitt eget hem, wtf? måste finnas någon anledning till detta.. typ att han ville ha det som trofe eller sexuella motiv.

Stackars wilma, hon blev berikad till fullo, och hennes skit familj gjorde ingenting trotts varningsklockorna som ringde. Arabens familj borde utredas, risken att de inte visste något är ytterst liten, troligtvis har farsan hjälpt grabben göra sig av med kroppen, jag tror inte han själv var kompetent nog att göra det utan att den skulle hittas.

Blir så när man måste leva upp till devisen ”deeee är såååå snälla och underbara och en vinst för sveeeerriiiigie”

Det finns två typer av svenska tjejer, de med pappor som är av regeln ”kommer du hem med en arab så är du inte längre min dotter” och sen finns det tjejer med pappor som låter sina 17 åriga döttrar flytta ihop med araber som är 6 år äldre.

/C
Senast redigerad av CSHamilton 2020-06-20 kl. 11:43.
Citera
2020-06-20, 11:42
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Alltså TROR ni - du och pittsmurfen - på den teorin? Eller har ni någon slags morbid fantasi som ni tänkt utveckla i den här tråden?

Det känns som att ni har förkärlek för det ni beskriver - men är fruktansvärt osmaklig diskussion/teori enligt mig. Precis lika osmakligt som att någon annan i tråden här ikväll började prata om att W skulle kunna vara nermald till köttfärs

Ni kanske kan fundera på att det kan vara både vänner till W och kanske anhöriga i denna tråd ... som läser det ni skriver om?! De kan i så fall snart börja undra om det finns misstänkta MGM i tråden som sitter och studerar hur de ska gå tillväga vid sin nästa illgärning.

Liiiiite mera normala och trovärdiga tankar kanske vi ska hålla oss till och inte dra in andra otäcka mord i fallet Wilma. Med all respekt för att vi pratar om en människa - Wilma - som har farit illa och blivit mördad.
Om du läser FUP kan du se att han bland annat fantiserat om att just stycka henne och knulla varje del. De hade även sex på en kyrkogård.

Tyvärr, kan man inte utesluta det.. HELT sjukt är det såklart och inget jag fantiserar om. Det är en logisk slutsats.
Citera
2020-06-20, 11:48
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Om du läser FUP kan du se att han bland annat fantiserat om att just stycka henne och knulla varje del. De hade även sex på en kyrkogård.

Tyvärr, kan man inte utesluta det.. HELT sjukt är det såklart och inget jag fantiserar om. Det är en logisk slutsats.

Framkommer detta under förhören sida 845 och framåt? Försöker hitta detta. - jävlar vilken sjuk jävel.

/C
Citera
2020-06-20, 11:57
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Framkommer detta under förhören sida 845 och framåt? Försöker hitta detta. - jävlar vilken sjuk jävel.

/C
Det framkommer i SMS:en mellan T och W och i förhör med hennes syster vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in