2020-06-19, 23:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
När drar serien igång..?
Hur kan man ha missat det?
Citera
2020-06-20, 00:02
Medlem
girigfans avatar
Ska bli kul med derby till helgen, hoppas båda sätter käppar i varandras hjul, tror inget av lagen har råd att föelora, kryss låter rätt logiskt
Citera
2020-06-20, 10:14
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Ska bli kul med derby till helgen, hoppas båda sätter käppar i varandras hjul, tror inget av lagen har råd att föelora, kryss låter rätt logiskt

Hammarby känns som ganska stora favoriter, i alla fall för stunden, men derbyn brukar ju leva lite sina egna liv.
Citera
2020-06-20, 11:16
Medlem
Joelfrogs avatar
Djurgården hemma imorgon, en match vi inte vunnit många gånger senaste åren.

Men vi känns väldigt bra, senaste 15 matcherna i allsvenskan har vi vunnit 12, kryssat 2 o förlorat 1 om jag räknat rätt.
Citera
2020-06-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Hammarby spelade fin fotboll och har en klack i toppklass. AIK spelade lika tråkigt som er men har också en fantastisk klack. DIF har ingetdera.

Ibland är det meningen ja. Man måste kunna driva med sig själv lite. Men i sak är jag helt allvarlig, och jag har rätt
Det är helt meningslöst att diskutera med någon som totalt saknar grundläggande fotbollskunskaper.

Som jag skrev, anser man att djurgårn spelade tråkigt så kan man verkligen inte ett skit om fotboll. Det är klart att DIF gjorde några sämre matcher, precis som MFF, ditt andralag Hammarby och alla andra. Om du vill fortsätta framställa dig själv som dum i huvudet. Go for it, men inse att ingen seriös kommer ta dina inlägg i den här tråden på minsta allvar framöver.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-06-20 kl. 11:44.
Citera
2020-06-20, 11:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det är helt meningslöst att diskutera med någon som totalt saknar grundläggande fotbollskunskaper.
Håller med. Du kanske skulle läsa på lite och titta på fotboll eller tom spela lite själv? Eller söka dig till humorkategorin
Citera
2020-06-20, 11:41
Medlem
Citat:
Håller med. Du kanske skulle läsa på lite och titta på fotboll eller tom spela lite själv? Eller söka dig till humorkategorin
Jag har spelat i Division 2. Själv då?
Citera
2020-06-20, 12:19
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Hammarby spelade fin fotboll och har en klack i toppklass. AIK spelade lika tråkigt som er men har också en fantastisk klack. DIF har ingetdera.

Ibland är det meningen ja. Man måste kunna driva med sig själv lite. Men i sak är jag helt allvarlig, och jag har rätt

DIF hade bäst bortafölje 2019, Simon bank kora även DIF till bästa vokala klacken i sverige. DIF har plockat fler titlar på ”nya söderstadion” än vad ni har gjort i er patetiska historia. DIF är herrarna på täppan, bajen är cirkusen alla skrattar åt.
Citera
2020-06-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hehe. Jo, man ser ju alltid/ofta matcher på olika sätt. Men jag menar att man måste se sina egna brister för utvecklas. Att skylla på motståndare och domare leder liksom ingenstans. Hade Selmani spelat hade Varberg vunnit, och även vid 1-1 hade troligt många fler än jag sågat insatsen. Nu gjorde resultatet att det kan skapas en falskt nöjdhet med den egna prestationen, och sånt kan slå tillbaka i nästa match om man inte rättar till bristerna.

Angående friläget, så syftar jag på första halvlek strax före 1-1. Varberg vinner boll i Blåvitts straffområde(!) och hamnar två man fria med målvakten. Han som vann bollen har bara att avancera framåt och lägga den till den andre i sidled och öppet mål, men verkar få nån slags panik, får snedträff alternativt slår passet för hårt och bollen rullar till målvakten istället. (eller att han får den för långt ifrån sig vid bollvinsten, men så uppfattade jag det inte). Tror många inte fattade vad som hände för det gick så fort och försvann lika fort, men det var faktiskt "2 mot 0" där. Man får helt enkelt inte ge bort sådana lägen till motståndarna. Igen.

Nu var ett par spelare superbra, men jag är seriöst orolig. Försvar och mittfält är alldeles för svagt både fysiskt och bolltempomässigt. Första halvtimman var som att se Varberg möta Frej i Superettan. Det kan man liksom inte skylla på Varberg för. Fast det kan gå snabbt och segern igår kan vara värd enormt mycket mer än de 3 poängen. Så funkar det ju, om man vill se det positiva.

Glad midsommar själv.

Ja det måste man absolut, men då kan man ju vara saklig i sin kritik, istället för att likt du jämföra oss med Frej, som åkte ur superettan. Det finns mycket som kan och kommer bli bättre, jag tycker väl inget lag varit särskilt imponerande än så länge(av det jag sett), med undantag för Peking som verkar ha hittat rätt snabbt... dessutom saknas Giorgi, han är betydligt bättre än Sargon, som är typ "godkänd".

Nu är det ju inte så konstigt att vi "gnäller" på domaren, då ni spelade fult, det är t ex inte Koffes fel att Aliev kommer 5 minuter för sent in i en duell vilket sedermera gör att han blir skadad. Att du försöker få det till att det i princip är självförvållat för att vi äger bollinnehavet är i brist på bättre ord victim blaming i ett nötskal. Sedan kan ni grina och gnälla över att domaren blåser för mycket om ni nu vill det, jag förstår att Varberg måste spela ganska så regelvidrigt och ta mycket frisparkar annars har ni inte så mycket att komma med.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-20 kl. 13:00.
Citera
2020-06-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
DIF hade bäst bortafölje 2019, Simon bank kora även DIF till bästa vokala klacken i sverige. DIF har plockat fler titlar på ”nya söderstadion” än vad ni har gjort i er patetiska historia. DIF är herrarna på täppan, bajen är cirkusen alla skrattar åt.
Att skryta om att en journalist på Aftonbladet hyllat ens publik för att i meningen därefter kalla någon för cirkus man skrattar åt är ju inte lite motsägelsefullt.
Citera
2020-06-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det måste man absolut, men då kan man ju vara saklig i sin kritik, istället för att likt du jämföra oss med Frej, som åkte ur superettan. Det finns mycket som kan och kommer bli bättre, jag tycker väl inget lag varit särskilt imponerande än så länge(av det jag sett), med undantag för Peking som verkar ha hittat rätt snabbt... dessutom saknas Giorgi, han är betydligt bättre än Sargon, som är typ "godkänd".

Nu är det ju inte så konstigt att vi "gnäller" på domaren, då ni spelade fult, det är t ex inte Koffes fel att Aliev kommer 5 minuter för sent in i en duell vilket sedermera gör att han blir skadad. Att du försöker få det till att det i princip är självförvållat för att vi äger bollinnehavet är i brist på bättre ord victim blaming i ett nötskal. Sedan kan ni grina och gnälla över att domaren blåser för mycket om ni nu vill det, jag förstår att Varberg måste spela ganska så regelvidrigt och ta mycket frisparkar annars har ni inte så mycket att komma med.

Fast nu är jag ju i grunden blåvit, även om jag av olika anledningar oftare har sett Varberg senaste åren och har vissa sympatier även för dom. Min ”infallsvinkel” inför matchen var att jag hoppades på en bra prestation av Blåvitt och 3p. Men surnade till rejält under första halvlek. Just för att det var som att se Varberg-Frej förra säsongen. (Frej var också veka, spelade kass, men var superfarliga de få gånger de kom över mittlinjen).
Men man får ta det positivt. Vissa spelare lös klass i slutet av båda halvlekarna och jag kan ju tycka Sanas ”fösning” upp i krysset har fått för lite uppmärksamhet som det högkvalitetsmål det faktiskt var. Den farten på bollen han får från den balansen och ansatsen han hade är sjukt svårt.

Angående ”gnälla på domaren” så har det en lång historia. Är tyvärr en klar tendens att Göteborgslag alltid gnäller på domarna när de är i Halland och spelar, oavsett vilken division vi pratar om. För mig som blåvit känns det mindre kul när det just är Blåvitt som spelar. Falkenberg förra året var det dock än värre pinsamt när man uppträdde som rena idioter. När t ex Utsikten åker till Tvååker och gnäller på domaren så blir man bara förbannad. Eller valfri match i Div 2,3 eller träningsmatcher osv. Alltid gnäll från göteborgslagen på domaren. Men är väl en egen tråd att reda ut det där.

just det: Angående Aliev, så var det ju nästan första gången han var i en startelva på flera år. Och där hör han ju inte hemma, varken i Allsvenskan eller Superettan. Så hans "insats" var väl en konsekvens av att han dels är för dålig för nivån och dels att han var övertaggad. (finns förresten ytterligare 3-4 spelare i Varberg som knappt håller Superettanklass - är egentligen det som gör deras prestation att lira i Allsvenskan så extremt stark)
Senast redigerad av Burkgurka 2020-06-20 kl. 13:37.
Citera
2020-06-20, 14:12
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Djurgården hemma imorgon, en match vi inte vunnit många gånger senaste åren.

Men vi känns väldigt bra, senaste 15 matcherna i allsvenskan har vi vunnit 12, kryssat 2 o förlorat 1 om jag räknat rätt.
Känns som att det ofta är kryss.

Kollade upp statistiken... senaste tio matcherna mellan Djurgårn - Norrköping har slutat med sex kryss (två vinster vardera). Samtliga matcher 2019 och 2018 slutade 1-1. Rätt sjukt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in