Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Redigt skev verklighetsbeskrivning.
Läget du talar om, när Krezic kommer fri, var för övrigt i andra halvlek, då stod det 1-1, sedan tog ju Toko och Werner hemjobbet så att han tvingades ta avslutet från en sämre position.
Men glad midsommar på dig och alla andra.

Hehe. Jo, man ser ju alltid/ofta matcher på olika sätt. Men jag menar att man måste se sina egna brister för utvecklas. Att skylla på motståndare och domare leder liksom ingenstans. Hade Selmani spelat hade Varberg vunnit, och även vid 1-1 hade troligt många fler än jag sågat insatsen. Nu gjorde resultatet att det kan skapas en falskt nöjdhet med den egna prestationen, och sånt kan slå tillbaka i nästa match om man inte rättar till bristerna.
Angående friläget, så syftar jag på första halvlek strax före 1-1. Varberg vinner boll i Blåvitts straffområde(!) och hamnar två man fria med målvakten. Han som vann bollen har bara att avancera framåt och lägga den till den andre i sidled och öppet mål, men verkar få nån slags panik, får snedträff alternativt slår passet för hårt och bollen rullar till målvakten istället. (eller att han får den för långt ifrån sig vid bollvinsten, men så uppfattade jag det inte). Tror många inte fattade vad som hände för det gick så fort och försvann lika fort, men det var faktiskt "2 mot 0" där. Man får helt enkelt inte ge bort sådana lägen till motståndarna. Igen.
Nu var ett par spelare superbra, men jag är seriöst orolig. Försvar och mittfält är alldeles för svagt både fysiskt och bolltempomässigt. Första halvtimman var som att se Varberg möta Frej i Superettan. Det kan man liksom inte skylla på Varberg för. Fast det kan gå snabbt och segern igår kan vara värd enormt mycket mer än de 3 poängen. Så funkar det ju, om man vill se det positiva.
Glad midsommar själv.