Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja det måste man absolut, men då kan man ju vara saklig i sin kritik, istället för att likt du jämföra oss med Frej, som åkte ur superettan. Det finns mycket som kan och kommer bli bättre, jag tycker väl inget lag varit särskilt imponerande än så länge(av det jag sett), med undantag för Peking som verkar ha hittat rätt snabbt... dessutom saknas Giorgi, han är betydligt bättre än Sargon, som är typ "godkänd".
Nu är det ju inte så konstigt att vi "gnäller" på domaren, då ni spelade fult, det är t ex inte Koffes fel att Aliev kommer 5 minuter för sent in i en duell vilket sedermera gör att han blir skadad. Att du försöker få det till att det i princip är självförvållat för att vi äger bollinnehavet är i brist på bättre ord victim blaming i ett nötskal. Sedan kan ni grina och gnälla över att domaren blåser för mycket om ni nu vill det, jag förstår att Varberg måste spela ganska så regelvidrigt och ta mycket frisparkar annars har ni inte så mycket att komma med.
Fast nu är jag ju i grunden blåvit, även om jag av olika anledningar oftare har sett Varberg senaste åren och har vissa sympatier även för dom. Min ”infallsvinkel” inför matchen var att jag hoppades på en bra prestation av Blåvitt och 3p. Men surnade till rejält under första halvlek. Just för att det var som att se Varberg-Frej förra säsongen. (Frej var också veka, spelade kass, men var superfarliga de få gånger de kom över mittlinjen).
Men man får ta det positivt. Vissa spelare lös klass i slutet av båda halvlekarna och jag kan ju tycka Sanas ”fösning” upp i krysset har fått för lite uppmärksamhet som det högkvalitetsmål det faktiskt var. Den farten på bollen han får från den balansen och ansatsen han hade är sjukt svårt.
Angående ”gnälla på domaren” så har det en lång historia. Är tyvärr en klar tendens att Göteborgslag alltid gnäller på domarna när de är i Halland och spelar, oavsett vilken division vi pratar om. För mig som blåvit känns det mindre kul när det just är Blåvitt som spelar. Falkenberg förra året var det dock än värre pinsamt när man uppträdde som rena idioter. När t ex Utsikten åker till Tvååker och gnäller på domaren så blir man bara förbannad. Eller valfri match i Div 2,3 eller träningsmatcher osv. Alltid gnäll från göteborgslagen på domaren. Men är väl en egen tråd att reda ut det där.
just det: Angående Aliev, så var det ju nästan första gången han var i en startelva på flera år. Och där hör han ju inte hemma, varken i Allsvenskan eller Superettan. Så hans "insats" var väl en konsekvens av att han dels är för dålig för nivån och dels att han var övertaggad. (finns förresten ytterligare 3-4 spelare i Varberg som knappt håller Superettanklass - är egentligen det som gör deras prestation att lira i Allsvenskan så extremt stark)