Citat:
Ursprungligen postat av
MrShrek
Håller med. Dom avförde han för tidigt i utredningen. För som du säger, han hade motiv till det. Sen är bara frågan vart kan han ha gjort det? Kan det helt enkelt vara så att det gjordes i hans restaurang??
Njae, på restauranger har man ju kodlås som rapporteras in i en logg när man stänger av och på larmet.
Då borde det ha kollats upp av polis.
Att den andra misstänka hade alibi säger egentligen ingenting.
Han kan vara lika inblandad som någon annan.
Ett alibi kan man lösa lätt genom att ha någon som är lojal mot en.
I hans fall hans fru...
Den här historien är alldeles för knepig för att Kristoffer själv skulle ha kunnat gjort det.
Och det är alldeles för många frågetecken om väsentliga saker samt små klantiga saker som tejpen på hans hylla.
Nä.
Om Kristoffer skulle ha gjort det här och man inte hittar något som talar för att det är han med undantag av en tejprulle & någon liten blodfläck i hans bil, well....
Jag vågar ta gift på att det är restaurangägaren/karatetränaren som knullade Ploj som är den skyldige.
Absolut kan det ha varit med hjälp av Kristoffer.
Men det är inte Kristoffer som står bakom planeringen eller utförandet.
Åtminstone inte på eget bevåg.
Jag anser polisutredningen både bristfällig och pinsam.
Och då har jag läst tusentals utredningar.
Man har gjort det enkelt för sig i det här fallet.
Önskar verkligen att någon/några poliser sover dåligt om nätterna & en vacker dag försöker ställa det här till rätta.
Säga vad man vill om Kristoffer och hans konstigheter.
Men att han är skyldig till det här mordet alternativt ensam skyldig till det här mordet tror jag inte en sekund på.
Och det är heller ingenting förutom blodfläck en i bilen & den matchande tejprullen som talar för det.
Karatetränarena psyke & personlighet är med all säkerhet både sjukare & smutsigare än Kristoffers värsta fantasier.
Och det här med vad han googlat i tid & otid är irrelevant.
För handen på hjärtat, vem har inte googlat sjuka/omoraliska saker i tid och otid?
Skulle polisen kartlägga alla svenskars personliga googlingar så skulle vi har så många mordmisstänkta, misstänka pedofiler, misstänkta våldtäktsmän etc på listorna.
Gällande de försvunna händerna så tror jag att det är så enkelt som att dom antingen hamnat nedgrävda på ett annat ställe eller är uppätna av djur.
Det kan inte vara alltför svårt för valfri rovfågel att plocka upp dom liksom...