2020-06-13, 20:58
Medlem
baron-brazils avatar
Jag är övertygad om att det här mordet är utfört av den andra misstänka i första hand och i andra hand gemensamt med kim-marie.

Det här är inget som kim-marie gjort ensam alternativt inte alls.

De spår han ryker på är typiska saker som en annan gärningsman har kunnat plantera för att få det att se uppenbart ut.

Nä, jag ser det som helt orimligt att Kim-marie skulle gjort det själv OM han ens är inblandad.

Däremot är jag sannerligen övertygad om att den andra misstänkta som var otrogen mot sin fru och ägde en restaurang samt var hennes karatetränare är delaktig i mordet.

Och jag tror att motivet är två anledningar:

1. BO vill skvallra för den misstänktes fru om deras förhållande

2. BO säger att hon är gravid.

Ridå ner & karate-mongot gör det antingen själv eller tillsammans med Kristoffer för att ha en medhjälpare att plantera bevis mot.
Citera
2020-06-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Jag är övertygad om att det här mordet är utfört av den andra misstänka i första hand och i andra hand gemensamt med kim-marie.

Det här är inget som kim-marie gjort ensam alternativt inte alls.

De spår han ryker på är typiska saker som en annan gärningsman har kunnat plantera för att få det att se uppenbart ut.

Nä, jag ser det som helt orimligt att Kim-marie skulle gjort det själv OM han ens är inblandad.

Däremot är jag sannerligen övertygad om att den andra misstänkta som var otrogen mot sin fru och ägde en restaurang samt var hennes karatetränare är delaktig i mordet.

Och jag tror att motivet är två anledningar:

1. BO vill skvallra för den misstänktes fru om deras förhållande

2. BO säger att hon är gravid.

Ridå ner & karate-mongot gör det antingen själv eller tillsammans med Kristoffer för att ha en medhjälpare att plantera bevis mot.

Håller med. Dom avförde han för tidigt i utredningen. För som du säger, han hade motiv till det. Sen är bara frågan vart kan han ha gjort det? Kan det helt enkelt vara så att det gjordes i hans restaurang??
Citera
2020-06-14, 13:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Håller med. Dom avförde han för tidigt i utredningen. För som du säger, han hade motiv till det. Sen är bara frågan vart kan han ha gjort det? Kan det helt enkelt vara så att det gjordes i hans restaurang??

Det här har ältats till leda. Den andre misstänkte har alibi, det hade inte Kristoffer. Jag förstår inte varför ni anser att han inte skulle klara av det? Han är inte handikappad, i alla fall inte fysiskt. Om han dödade Vatchareeya ute så blir det inte så många spår vare sig i lägenheten eller bilen.
Citera
2020-06-14, 19:13
Avslutad
På youtube sidan rättegången kan man lyssna på hela rättegången. Jag är dock inte helt säker på vem som är skyldig men ibland kan jag fundera på om han fick betalt av någon för att göra det och att händerna var beviset på att han hade gjort det. Kanske tränarens fru ville bli av med henne.
Citera
2020-06-15, 02:06
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek

Njae, på restauranger har man ju kodlås som rapporteras in i en logg när man stänger av och på larmet.
Då borde det ha kollats upp av polis.

Att den andra misstänka hade alibi säger egentligen ingenting.
Han kan vara lika inblandad som någon annan.

Ett alibi kan man lösa lätt genom att ha någon som är lojal mot en.
I hans fall hans fru...

Den här historien är alldeles för knepig för att Kristoffer själv skulle ha kunnat gjort det.
Och det är alldeles för många frågetecken om väsentliga saker samt små klantiga saker som tejpen på hans hylla.
Nä.
Om Kristoffer skulle ha gjort det här och man inte hittar något som talar för att det är han med undantag av en tejprulle & någon liten blodfläck i hans bil, well....

Jag vågar ta gift på att det är restaurangägaren/karatetränaren som knullade Ploj som är den skyldige.
Absolut kan det ha varit med hjälp av Kristoffer.
Men det är inte Kristoffer som står bakom planeringen eller utförandet.
Åtminstone inte på eget bevåg.

Jag anser polisutredningen både bristfällig och pinsam.
Och då har jag läst tusentals utredningar.
Man har gjort det enkelt för sig i det här fallet.
Önskar verkligen att någon/några poliser sover dåligt om nätterna & en vacker dag försöker ställa det här till rätta.

Säga vad man vill om Kristoffer och hans konstigheter.
Men att han är skyldig till det här mordet alternativt ensam skyldig till det här mordet tror jag inte en sekund på.
Och det är heller ingenting förutom blodfläck en i bilen & den matchande tejprullen som talar för det.

Karatetränarena psyke & personlighet är med all säkerhet både sjukare & smutsigare än Kristoffers värsta fantasier.

Och det här med vad han googlat i tid & otid är irrelevant.

För handen på hjärtat, vem har inte googlat sjuka/omoraliska saker i tid och otid?

Skulle polisen kartlägga alla svenskars personliga googlingar så skulle vi har så många mordmisstänkta, misstänka pedofiler, misstänkta våldtäktsmän etc på listorna.

Gällande de försvunna händerna så tror jag att det är så enkelt som att dom antingen hamnat nedgrävda på ett annat ställe eller är uppätna av djur.
Det kan inte vara alltför svårt för valfri rovfågel att plocka upp dom liksom...
Citera
2020-06-17, 20:45
Medlem
Kristoffer sågs vid Strandplan i Boden nu ikväll. Hjälper tydligen till att tömma sin mormors lägenhet då hon hamnat på hem..
Citera
2020-06-20, 09:13
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil701870
Frågetecknen som är, är just att det inte går att fastställa dödsorsaken, styckplats och vart hon faktiskt dog. Att offret ringt 112 (som aldrig kom fram då hon tryckte * istället för ring) kl 17:09. Runt 21-22 tiden hörde grannar skrik från gärningsmannens lägenhet. Så vad som egentligen faktiskt hände är jättesvårt att veta. Jag själv tror att mordplatsen är i lägenheten, och att hon sen blivit styckad utomhus, vid älven kanske? Sen gick hennes telefon ner under hans hemmamast på kvällen runt 22 eller 23, minns inte exakt. Sen är det svårt att veta när han hade tid för att placera ut kroppen/kroppsdelarna. Det är fruktansvärt många luckor i denna utredning. Rekommenderar att lyssna på Rättegångspodden, det finns 3 delar som heter ”styckmordet i Boden” lyssna på den så hör du många frågetecken.
Hej! Inte deltagit i denna tråd innan, men följde fallet innan.

Dock är det väl heller inte klarlagt att hon faktiskt dog i hans lägenhet? Det hittades väl inte blod i lägenheten, annat än på tejprullen? Jag kan dock minnas fel.

Men jämför gärna med mordet på Wilma, där slafsandet och blodkladdet blir fullkomligt omöjligt att städa bort. Vatchareeya hade, vill jag minnas, skador som efter ett stämjärn eller liknande? Det borde också generera en del kladd och stök. Hur städade Kristoffer bort det?

Missförstå mig inte; jag känner inte att Kristoffer verkar vara en reko person som man vill ta en fika med och låta passa ens barn, men jag får bara inte det här att gå ihop.

Men om hon skulle ha blivit styckad vid älven; hur får han dit henne? Styckning sker oftast just för att det är så jobbigt att bära ett lik. Om hon skulle ha dött i lägenheten och sedan bli utburen borde det medföra att det finns fullt av spår på vägen ut. Att detta skulle bli så cleant som det ändå var verkar osannolikt.
Citera
2020-06-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse

Dock är det väl heller inte klarlagt att hon faktiskt dog i hans lägenhet? Det hittades väl inte blod i lägenheten, annat än på tejprullen? Jag kan dock minnas fel.

Men jämför gärna med mordet på Wilma, där slafsandet och blodkladdet blir fullkomligt omöjligt att städa bort. Vatchareeya hade, vill jag minnas, skador som efter ett stämjärn eller liknande? Det borde också generera en del kladd och stök. Hur städade Kristoffer bort det?

Missförstå mig inte; jag känner inte att Kristoffer verkar vara en reko person som man vill ta en fika med och låta passa ens barn, men jag får bara inte det här att gå ihop.

Men om hon skulle ha blivit styckad vid älven; hur får han dit henne? Styckning sker oftast just för att det är så jobbigt att bära ett lik. Om hon skulle ha dött i lägenheten och sedan bli utburen borde det medföra att det finns fullt av spår på vägen ut. Att detta skulle bli så cleant som det ändå var verkar osannolikt.

Det fattades väl en hel säng hos Kibba?
Citera
2020-06-20, 10:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse

Det är ingen som vet var han dödade henne. Han måste inte ha dödat henne i lägenheten. Det enda vi vet som verkar troligt är att hon vid någon tidpunkt legat i hans bagageutrymme i bilen. Erbjöd han sig att skjutsa hem henne men åkte någon annanstans där hon miste livet?
Citera
2020-06-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är ingen som vet var han dödade henne. Han måste inte ha dödat henne i lägenheten. Det enda vi vet som verkar troligt är att hon vid någon tidpunkt legat i hans bagageutrymme i bilen. Erbjöd han sig att skjutsa hem henne men åkte någon annanstans där hon miste livet?

Det saknades en säng hos Kibba (eller åtminstone en bäddmadrass kommer inte ihåg exakt). Folk har sett Kibba + någon bära större föremål. Hon kan ha legat i bäddmadrassen. Eftersom likdelarna var "tvättade" så var en teori att Kibba styckat henne i någon form av vattendrag. Jag tror inte styckningen sket hos Kibba och jag tror inte heller flertalet hugg med "stämjärnet" skedde hos Kibba utan troligen efter döden så har Kibba gjort dessa.
Citera
2020-06-20, 11:38
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Det saknades en säng hos Kibba (eller åtminstone en bäddmadrass kommer inte ihåg exakt). Folk har sett Kibba + någon bära större föremål. Hon kan ha legat i bäddmadrassen. Eftersom likdelarna var "tvättade" så var en teori att Kibba styckat henne i någon form av vattendrag. Jag tror inte styckningen sket hos Kibba och jag tror inte heller flertalet hugg med "stämjärnet" skedde hos Kibba utan troligen efter döden så har Kibba gjort dessa.

angående skadornas ålder
att fynden i form av de skarpkantade skadorna och underhudsblödningarna talar för att de uppkommit kort tid före döden

angående dödsorsaken
att fynden och omständigheterna talar för att döden har orsakats av de skarpkantade sårskadorna med skador på lungor och hjärta med yttre och inre förblödning samt luftinträde till lungsäckarna
Citera
2020-06-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
angående skadornas ålder
att fynden i form av de skarpkantade skadorna och underhudsblödningarna talar för att de uppkommit kort tid före döden

angående dödsorsaken
att fynden och omständigheterna talar för att döden har orsakats av de skarpkantade sårskadorna med skador på lungor och hjärta med yttre och inre förblödning samt luftinträde till lungsäckarna

Ok då är alla troligen gjorda vid dödstillfället vilket jag inte ser är någon annanstans än i Kibbas lägenhet om han är gärningsmannen.

Fanns Kibbas DNA på hennes ben? Kommer inte ihåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in