Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-20, 18:46
  #101353
Medlem
Fine.Wines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Den är på ett planeringsstadium, det blir nog att vi börjar göra inspelningar framåt hösten.

Mitt största intresse har nog alltid varit att meka mest, men på den tiden var det ju också ett jättestort intresse att spela bland vännerna som jag hade då + så var sporten väldigt stor i Boden. Nu är ju sporten iprincip död i Norrbotten och om jag skulle vilja spela nån gång så är närmaste utomhusbana i Västerbotten, och det är alldeles för långt bort för mig.
Du glömde nämna att andra inte vill spela airsoft med dig längre.
https://airsoftsverige.com/viewtopic...0ab1f1ee6570cb
Citera
2024-03-23, 21:34
  #101354
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fine.Wine
Du glömde nämna att andra inte vill spela airsoft med dig längre.
https://airsoftsverige.com/viewtopic...0ab1f1ee6570cb

Tror att du får läsa om den tråden för att det är inte intrycket eller erfarenheten som jag har fått sedan jag muckade 🙂
Citera
2024-03-23, 22:09
  #101355
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det måste ju ha varit en rejäl flopp. Det är ju inte så att de han satt med var där för snatteri o dyl.
När man kliver in på en avdelning med andra som begått grova brott är det inte så att du kan skrämma någon med att ha dödat en tjej. Tvärtom är dina medintagna i allmänhet både svåra att skrämma och svåra att imponera på.

Det var snarare att de långtidare som jag satt med insåg att jag satt oskyldigt, eller att något inte riktigt var korrekt när jag berättade vad jag var åtalad för och att jag i slutändan endast dömdes för dråp.
Det är ju också så att ingen på någon långtidsavdelning går och skryter om vad de sitter för, och om någon gör det så tenderar de inte blir långvariga på den avdelningen. Att berätta vad man sitter för gör man för att visa tillit mot de personerna på den avdelningen som man kommer närmast.
__________________
Senast redigerad av mariannejohansson 2024-03-23 kl. 22:15.
Citera
2024-03-24, 07:13
  #101356
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Det var snarare att de långtidare som jag satt med insåg att jag satt oskyldigt, eller att något inte riktigt var korrekt när jag berättade vad jag var åtalad för och att jag i slutändan endast dömdes för dråp.
Det är ju också så att ingen på någon långtidsavdelning går och skryter om vad de sitter för, och om någon gör det så tenderar de inte blir långvariga på den avdelningen. Att berätta vad man sitter för gör man för att visa tillit mot de personerna på den avdelningen som man kommer närmast.
Berätta gärna vad som övertygade andra intagna om att du är oskyldig. Att du "endast dömdes för dråp" är ju fortfarande ett väldigt hårt straff om man är oskyldig. Det krävs ganska mycket för att bli dömd för att ha dödat någon i både tings- och hovrätten.

Jag tycker att det finns många obesvarade frågor + ett flertal stora luckor i din berättelse. Jag hoppas att det blir tydliga klarlagt i din kommande podd. Och jag hoppas att du samarbetar med nån journalist eller annan opartisk som kan ställa de kritiska frågorna och gå till botten med alla oklarheter. När tror du att vi kan få höra första avsnittet?
Citera
2024-03-26, 19:24
  #101357
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Berätta gärna vad som övertygade andra intagna om att du är oskyldig. Att du "endast dömdes för dråp" är ju fortfarande ett väldigt hårt straff om man är oskyldig. Det krävs ganska mycket för att bli dömd för att ha dödat någon i både tings- och hovrätten.

Jag tycker att det finns många obesvarade frågor + ett flertal stora luckor i din berättelse. Jag hoppas att det blir tydliga klarlagt i din kommande podd. Och jag hoppas att du samarbetar med nån journalist eller annan opartisk som kan ställa de kritiska frågorna och gå till botten med alla oklarheter. När tror du att vi kan få höra första avsnittet?

Jättebra frågor och sånt som jag gärna kan svara på privat via messenger eller liknande 👍
Citera
2024-03-26, 19:50
  #101358
Medlem
Letrangeres avatar
En dömd mördare är för alltid en dömd mördare. Spelar ingen roll hur mycket du sitter här och försöker bortförklara och skylla ifrån dig.
Citera
2024-03-26, 21:56
  #101359
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pkdkkd
Bodenpolisen borde göra en husis för att ta den där revolvern i beslag?


De brukar komma hit ungefär 2-3ggr/år och ta en kaffe med mig men de vet likväl som mig att om jag skulle ha något olagligt i min ägo så skulle jag inte ha det i en plats kopplat till mig.
Kriminalvården 101
Citera
2024-03-26, 21:58
  #101360
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
En dömd mördare är för alltid en dömd mördare. Spelar ingen roll hur mycket du sitter här och försöker bortförklara och skylla ifrån dig.
Vad sägs som en dömd dräpare?🤣
Citera
2024-03-28, 18:09
  #101361
Medlem
mariannejohanssons avatar
Ärligt talat så bör de som anser mig skyldig ta en extra titt på materialet som existerar.
Citera
2024-03-28, 19:02
  #101362
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Ärligt talat så bör de som anser mig skyldig ta en extra titt på materialet som existerar.


Har du begärt resning?
Citera
2024-03-28, 19:33
  #101363
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Det var snarare att de långtidare som jag satt med insåg att jag satt oskyldigt, eller att något inte riktigt var korrekt när jag berättade vad jag var åtalad för och att jag i slutändan endast dömdes för dråp.
Det är ju också så att ingen på någon långtidsavdelning går och skryter om vad de sitter för, och om någon gör det så tenderar de inte blir långvariga på den avdelningen. Att berätta vad man sitter för gör man för att visa tillit mot de personerna på den avdelningen som man kommer närmast.
Ja, det är precis min erfarenhet också - fast som personal. Det är de som går skryter eller tror de är något som råkar illa ut.
Citera
2024-03-28, 19:48
  #101364
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Ärligt talat så bör de som anser mig skyldig ta en extra titt på materialet som existerar.
Jag har tittat på materialet och din tidigare resningsansökan - och ärligt talat så ser jag inte skäl för resning i det materialet, eller att du inte är rätt dömd.
Jag vet att du funderar på en ny resningsansökan - och den kanske visar annat, men det är ju inget jag kan ta ställning till utan att veta vad du åberopar.
Så med all respekt - jag ansåg att du var skyldig när du fälldes och jag har inte sett något som fått mig att ändra uppfattning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback