Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Skulle bra gärna höra Thomas Olsson uttala sig.
Märkligt att inte drakarna visar intresse.
En möjlighet är att det inte finns klara minnesbilder hos de tidigare advokaterna som kan backa upp det Kyrö påstår. I vart fall undrar man ju varför de inte bidragit till ansökan med ett underskrivet vittnesmål om så vore fallet. Jag utgår från att vilken advokat som helst skulle bli ytterligt upprörd om den fick veta att något sådant förekommit i ett mål där den varit försvarare. Samt önska en ny rättegång åt sin klient, oavsett vad man personligen må tro i skuldfrågan.
Det finns en del logiska problem med hypotesen att graverande bevisning "göms undan" i ett "extra sidomaterial" som inte advokaterna får veta att det existerar.
- Skulle det betyda att det är 2500 sidor handlingar som alla är mer eller mindre till fördel för KJ och till nackdel för åklagaren?
- Om det gömdes, hur kommer det sig att försvaret nu känner till det? Även om det mesta har sekretessats - varför har man bl.a. lämnat ut vittnesuppgiften om den asiatiska kvinnan på Sävastvägen om allt är en konspiration?
Återigen så utesluter jag absolut inte att det verkligen kan vara så att det "extra sidomaterialet" aldrig redovisats till advokaterna, trots att de uttryckligen begärt att få ta del av alla handlingar i utredningen. Det är i så fall ett flagrant fel. Men är det bevis för mörkläggning och ont uppsåt?
Man kan påminna sig den klassiska formuleringen:
Never attribute to malice or conspiracy, what can be attributed to incompetence or stupidity
Jag vet att det är en hisnande tanke för många på Flashback, inte minst för konspirationstomtar som TheForeigner, PeterNoster m.fl. Icke desto mindre stämmer det ofta.